-76 2d Oranssi
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-76 2d Oranssi
Aikanaan varaosa autoksi ostettu 2d piti siirtää tallista toiseen. Niin siinä tuli sitten idea tutkia kuinka on päässyt laho yllättämään
Alle oli tullut laitettua siirtorenkaiksi pinnatut talvirenkaat kromi mangels:lla. Yllättäen vain vain kahteen renkaaseen tarvi lisätä ilmaa työntämisen helpottamiseksi.
Alkujaan tehtaalla on laitettu 1.6 LC + 4v laatikko pikkuperällä. Moottori on nostettu pois ja purettu turbo-sierraan kone aihioksi aikanaan.....
Ruostetta löytyi sieltä täältä, eniten lokasuojien alta
Apumekaanikon kanssa lokasuojat oli irti alta aikayksikön. Kuskinpuolen lokasuoja oli messingillä juotettu kiinni vilkun alta, toisella puolen ei
Helmat vaikutti hyviltä, kesti potkia
Takanurkat vaatii pelti....
Vuosien saatossa on kertynyt korjauspeltejä jota voi nyt hyödyntää.
Tähän olisi tekniikaksi tulossa 2.8 v6 ja 5v laatikkoa, katsotaan mitä keretään ja millä aikataululla...
Värikoodi on D, mikä tuottaa arvauksen Carnival Red väristä
Alle oli tullut laitettua siirtorenkaiksi pinnatut talvirenkaat kromi mangels:lla. Yllättäen vain vain kahteen renkaaseen tarvi lisätä ilmaa työntämisen helpottamiseksi.
Alkujaan tehtaalla on laitettu 1.6 LC + 4v laatikko pikkuperällä. Moottori on nostettu pois ja purettu turbo-sierraan kone aihioksi aikanaan.....
Ruostetta löytyi sieltä täältä, eniten lokasuojien alta
Apumekaanikon kanssa lokasuojat oli irti alta aikayksikön. Kuskinpuolen lokasuoja oli messingillä juotettu kiinni vilkun alta, toisella puolen ei
Helmat vaikutti hyviltä, kesti potkia
Takanurkat vaatii pelti....
Vuosien saatossa on kertynyt korjauspeltejä jota voi nyt hyödyntää.
Tähän olisi tekniikaksi tulossa 2.8 v6 ja 5v laatikkoa, katsotaan mitä keretään ja millä aikataululla...
Värikoodi on D, mikä tuottaa arvauksen Carnival Red väristä
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
On kyllä hieno väri!!
Re: -76 2d Oranssi
Värin pitäs olla:09.75-08.77 Radiant Red / Spanischrot
Re: -76 2d Oranssi
Moottori projektia tuli nuoriso-osaston kanssa aloitettua, saatiin moottorinostimella v6 ilmaan ja kytkinta irti.
Pinta vaikutti ihan siistiltä ikäänsä nähden Kilometrejä on tullut 20-30 tuhatta tai enempi, pitänee tarkistaa huoltokirjasta
Vauhtipyörän poisoton jälkeen saatiin moottoripukkiin kiinni. Vanha viisaus öljystä mikä ei osu astiaan, valuu lattialle piti tässäkin paikkansa
Jossain olen nähnyt astiota mikä menee moottoripukin alle näppärästi, sellaisen kun löytäisi jostain.
Moottoriin olisi tarkoitus vaihtaa tiivisteitä ja nokka-akseli GT-motors:in hiomaan versioon. Nostajat on hakuseesa, pitänee kysyä pystyykö irtona olevista alkuperäisistä hiomaan sopivat
Toinen plääni on ostaa Burtonilta tai jostain uudet nostajat.
Pinta vaikutti ihan siistiltä ikäänsä nähden Kilometrejä on tullut 20-30 tuhatta tai enempi, pitänee tarkistaa huoltokirjasta
Vauhtipyörän poisoton jälkeen saatiin moottoripukkiin kiinni. Vanha viisaus öljystä mikä ei osu astiaan, valuu lattialle piti tässäkin paikkansa
Jossain olen nähnyt astiota mikä menee moottoripukin alle näppärästi, sellaisen kun löytäisi jostain.
Moottoriin olisi tarkoitus vaihtaa tiivisteitä ja nokka-akseli GT-motors:in hiomaan versioon. Nostajat on hakuseesa, pitänee kysyä pystyykö irtona olevista alkuperäisistä hiomaan sopivat
Toinen plääni on ostaa Burtonilta tai jostain uudet nostajat.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Paikallinen koneistamo nosti kädet pystyyn kun kysyin venttiilinostimien hionnasta Tilataan sitten uudet jostain.
Peltihommia on tullut aloitettua nuorimmaisen kanssa. Jostainhan se hitsaamisen treenaaminen on aloitettava ja tässä tapauksessa etunurkasta
Kaasun loppuminen lopetti treenaamisen lyhyeen, tilauslistalle saa lisätä korjauspellin etulokasuojan kiinnityskohtiin.
Tästä siirrytiin sujuvasti siivoamaan sisustaa tieltä pois ja romujen kerääminen pois. On päässyt varastoksi jossain vaiheessa
Stereot suoraan 80-luvulta tuli vastaan.
Peräkontin pohja ei vaikuttanut toivottomalta, vararengaskotelon pohja on joskus vaihdettu. Myös helmoja on korjailtu, ihan ammattitaitoisesti
Takakaarien kuntoa lähdettiin selvittämään leikkaamalla kantin vierestä enimmät ruosteet pois. Yllättäen oli pientä pistereikää siellä täällä.
Välistä kaivettiin urtsua takanurkista pois.
Sitten vain nuoriso rälläköimään takanurkkaa auki
Loppujen lopuksi ei niin paha ollutkaan miltä ensinnä vaikutti, ei ollut korjaaja jättänyt alle peltiä tehostamaan ruostumista.
Pitänee kaivaa pistehitsi näkösille ja kokeilla seuraavalla kerralla sillä helpot paikat liimailla kasaan.
Peltihommia on tullut aloitettua nuorimmaisen kanssa. Jostainhan se hitsaamisen treenaaminen on aloitettava ja tässä tapauksessa etunurkasta
Kaasun loppuminen lopetti treenaamisen lyhyeen, tilauslistalle saa lisätä korjauspellin etulokasuojan kiinnityskohtiin.
Tästä siirrytiin sujuvasti siivoamaan sisustaa tieltä pois ja romujen kerääminen pois. On päässyt varastoksi jossain vaiheessa
Stereot suoraan 80-luvulta tuli vastaan.
Peräkontin pohja ei vaikuttanut toivottomalta, vararengaskotelon pohja on joskus vaihdettu. Myös helmoja on korjailtu, ihan ammattitaitoisesti
Takakaarien kuntoa lähdettiin selvittämään leikkaamalla kantin vierestä enimmät ruosteet pois. Yllättäen oli pientä pistereikää siellä täällä.
Välistä kaivettiin urtsua takanurkista pois.
Sitten vain nuoriso rälläköimään takanurkkaa auki
Loppujen lopuksi ei niin paha ollutkaan miltä ensinnä vaikutti, ei ollut korjaaja jättänyt alle peltiä tehostamaan ruostumista.
Pitänee kaivaa pistehitsi näkösille ja kokeilla seuraavalla kerralla sillä helpot paikat liimailla kasaan.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Motomobiilin paketti tuli postipakettina viikossa saksasta rolloon
Tilaus sisälsi korjauspalat etulokasuojien alle ja uudet nostimet v6:een, sekä muutama kumiosa konepellin tuelle ja rajoitimeen.
Nokka-akseli on GT-Moottorin hioma 282 asteinen tikku joka on tulossa Oranssiin menevään moottoriin.
Edellisesta hitsikoneen ostosa alkaa olla n 30v niin houkuttelin velipojan kimppaan ja päivitettiin hitsikalustoa Weldmac:sta Kemppiin
Samaan konkurssiin tuli laitettua teflon putki yms. alumiinin hitsaamista varten.
Pitstone kärry löytyi Puuilosta ja sen kokoaminen oli yhdelainen operaatio, ohjeista ei iloa ollut
Onneksi löytyi netistä mainoskuvia, niin tiesi minkä näköinen siitä pitäisi tulla
Tilaus sisälsi korjauspalat etulokasuojien alle ja uudet nostimet v6:een, sekä muutama kumiosa konepellin tuelle ja rajoitimeen.
Nokka-akseli on GT-Moottorin hioma 282 asteinen tikku joka on tulossa Oranssiin menevään moottoriin.
Edellisesta hitsikoneen ostosa alkaa olla n 30v niin houkuttelin velipojan kimppaan ja päivitettiin hitsikalustoa Weldmac:sta Kemppiin
Samaan konkurssiin tuli laitettua teflon putki yms. alumiinin hitsaamista varten.
Pitstone kärry löytyi Puuilosta ja sen kokoaminen oli yhdelainen operaatio, ohjeista ei iloa ollut
Onneksi löytyi netistä mainoskuvia, niin tiesi minkä näköinen siitä pitäisi tulla
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Ennen uuden hitsauskoneen sisäänajoa piti rälläköidä mätää peltiä tieltä pois
Aloitettiin apumekaanikon kanssa kuskinpuolelta.
Kaikkea sontaa oli kertynyt vuosien saatossa koloihin.
Lisää rälläkkää ja johan rupeaa ehjää peltiä löytymään
Ankaran mittailun ja pähkäilyn päätteeksi liimattiin mig-liimalla korjauspala paikoilleen.
Oven ja tuulilasin kohtaamispaikassa oli kolme peltiä päällekkäin, ja väliin oli päässy vesi joskus
Tämä kohta vaatii lisää leikkelyä ja kerrosleipomista
Apukuskin puolella samat leikkelyt mutta tuli otettua enempi huonoa peltiä pois heti aluksi. Paljastuneesta reiästä näkyi letkunpää
Lähti ihan vetämällä pois, eikä hajuakaan mihin tai mistä minne menee...
Jos se on tuuletusritilöiden vedenpoisto, niin on ollut kotelossa vettä jo uudesta lähtien. Letkun pää oli nimittäin ylös kun sen pongasin
Etuosasta löytyi myös peltiä vaativia kohtia
Korjauspeltia asemoitiin tovi ja paikan löydyttyä, laitettiin mig-liimalla kiinni, kuin myös etunurkan reikään korjauspala hepeillä kiinni.
Kaikkea pientä ja isompaa jäi seuraaviin kertoihin
Aloitettiin apumekaanikon kanssa kuskinpuolelta.
Kaikkea sontaa oli kertynyt vuosien saatossa koloihin.
Lisää rälläkkää ja johan rupeaa ehjää peltiä löytymään
Ankaran mittailun ja pähkäilyn päätteeksi liimattiin mig-liimalla korjauspala paikoilleen.
Oven ja tuulilasin kohtaamispaikassa oli kolme peltiä päällekkäin, ja väliin oli päässy vesi joskus
Tämä kohta vaatii lisää leikkelyä ja kerrosleipomista
Apukuskin puolella samat leikkelyt mutta tuli otettua enempi huonoa peltiä pois heti aluksi. Paljastuneesta reiästä näkyi letkunpää
Lähti ihan vetämällä pois, eikä hajuakaan mihin tai mistä minne menee...
Jos se on tuuletusritilöiden vedenpoisto, niin on ollut kotelossa vettä jo uudesta lähtien. Letkun pää oli nimittäin ylös kun sen pongasin
Etuosasta löytyi myös peltiä vaativia kohtia
Korjauspeltia asemoitiin tovi ja paikan löydyttyä, laitettiin mig-liimalla kiinni, kuin myös etunurkan reikään korjauspala hepeillä kiinni.
Kaikkea pientä ja isompaa jäi seuraaviin kertoihin
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Oiskohan ollu tuulilasin alakulmassa olevan vedenpoistoreiän letku
Re: -76 2d Oranssi
Se voi olla, pitää yrittää löytää jostain kohta mistä on karannut.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
- Liitteet
-
- Tuulilasin alareuna.jpg (839.71 KiB) Katsottu 6524 kertaa
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Re: -76 2d Oranssi
Juhannuksena oli senverran joutilasta aikaa että tuli purettua tästä tuulilasi pois. Vanhaa lasia ei tullut säälittyä, tiivistettä niinkin
Muutama yllätys löytyi tiivisteen alta.
Tiivisteen alla oli valkoista töhnää, luultavasti lisätiivste tavaraa
Kuskinpuoli alareunasta oli OK, vaikka reikä oli mössöllä peitetty.
Vastaavasti apukuskin puoli ei ollut
Tässä vaiheessa on nurkkiin sivelty fosforihappoa
Myös ikkunan yläreunasta löytyi peltiä vaativia kohtia pari kappaletta
Myös näihin tuli siveltyä happoa.
Muutama yllätys löytyi tiivisteen alta.
Tiivisteen alla oli valkoista töhnää, luultavasti lisätiivste tavaraa
Kuskinpuoli alareunasta oli OK, vaikka reikä oli mössöllä peitetty.
Vastaavasti apukuskin puoli ei ollut
Tässä vaiheessa on nurkkiin sivelty fosforihappoa
Myös ikkunan yläreunasta löytyi peltiä vaativia kohtia pari kappaletta
Myös näihin tuli siveltyä happoa.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Tuollaiset ikkuna nurkka kohdat on tosi ikäviä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 2d Oranssi
Siinä joutunee muutaman sapluunan tekemään että saa reiät peittoon
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Tsemppiä noihin. Itsellä ois taka kaaret, etulokarit, oven alanurkat sellaiset, että tarvis laittaa hitsuutusta jos haluaisi hyvän. Vinyylikaton alla myös vähän patteja...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 2d Oranssi
Nuoriso pääsi tutustumaan DRLA sielun elämään purkamalla ja pesemällä ultraääni pesurissa irto osia
10 min x2 lämpimän pesun jälkeen oli messingissä väri vaihtunut
Pesun jälkeen kaasari takaisin kasaan, heti kasaamisen jälkeen rupesi löytymään ylimääräisiä osia lattialta
Kyseessä oli prikka+o-rengas. Nämä tuli laitettua mutu:na imusuuttimen alle, oli ainut paikka mihin mahtuivat
Asia jäi senverran vaivaamaan että ankaran kuuklettelun tuloksena irtohilppeet oli tyhjäkäynti neulojen tiivisteet. Pitää purkaa kaasari ja laittaa oikeisiin paikkoihin osat.
10 min x2 lämpimän pesun jälkeen oli messingissä väri vaihtunut
Pesun jälkeen kaasari takaisin kasaan, heti kasaamisen jälkeen rupesi löytymään ylimääräisiä osia lattialta
Kyseessä oli prikka+o-rengas. Nämä tuli laitettua mutu:na imusuuttimen alle, oli ainut paikka mihin mahtuivat
Asia jäi senverran vaivaamaan että ankaran kuuklettelun tuloksena irtohilppeet oli tyhjäkäynti neulojen tiivisteet. Pitää purkaa kaasari ja laittaa oikeisiin paikkoihin osat.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on