Sivu 4/14

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 11 Loka 2018, 22:23
Kirjoittaja Tauski
Se kytkin mahtu heittämällä (type 9?) kytkinkoppaan? Muistatkos numerosarjaa? Itekki tein jo sen virheen et laitoin volvon perän eatonin torsenilla, nyt saa pelätä koska vetari napsahtaa. Kohta joutuu sit jo pelkäämään lohkon ratkeemistakin :cry: Onneks täältä saa vertaistukea :kylse: :peukku:

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 13 Loka 2018, 09:59
Kirjoittaja Sultzi
Tauski kirjoitti:Itekki tein jo sen virheen et laitoin volvon perän eatonin torsenilla, nyt saa pelätä koska vetari napsahtaa.
Itsellä ainakin 1031 vetarit vielä kestäneet torsenin kanssa, ajeltu on pitävällä 245 levysellä semislicksillä 500-600nm n. 20tkm. :)

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 14 Loka 2018, 21:40
Kirjoittaja Tauski
Tällä on tehot jossain 330-350 paikkella tossa ohc koneessa, ahtimena hx35. Zetecillä vois käyttää pienempää ahdinta samaan tehoon, vaikka discopottu tms.. Sais huomattavasti miellyttävämmin toimivan motin. Ehkä jopa jonkunverran pienemmällä kulutuksella. Ja saa pistää sen pari sataa heppaa lisää ennenkuin alkaa lohkon tai perän kesto epäilyttämään.

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 17 Loka 2018, 18:58
Kirjoittaja Vermilion
voorti82 kirjoitti:
Vermilion kirjoitti:
voorti82 kirjoitti:Ei kemppiperän kaveriksi sellasia kannata ostaa. Volvoa alle talvella.
Sanos mikä halkaisija volvon perän vetareissa on.... minusta jos en väärässä ole niin varmaan heikommat kun noi kunnolla tehdyt Atlaksen vetarit ja mikä siinä on niin vaikeeta hankkia lukkoa...
Muistelisin että luokkaa 35mm. Asiasta tietävien kanssa jutelleena, kestävät sorvattuina "riittävästi" tälläiseen katuautoon missä ei käytetä sliksejä. Ja kyllä. tämä on kuulopuhetta. Ei ole vielä omakohtaista kokemusta :) Sanos paljonko hintaeroa on karpiolalla vs volvon vakiolla?

Äkkiseltään en löytänyt sun projektitopikkia täältä. Tee sellainen niin voidaan sieltä porukalla katsella kuinka nämä vehkeet pitäisi oikeasti rakentaa. Muutenkin olisi mukava katsella millaisia laitteita muilla on.

Montako zetecin lohkoa tiedät hajonneen voiman alla jos ohc kestää jo 2-3 kertaa enemmän?

Eiköhän jokainen saa pilata autonsa ihan miten tahtoo. Vaikka sitten sillä volvon perällä
Volvon perän saa rakennettua tuosta Sultzin suosimasta 1031 perästä muihin en koskis....
Tauski kirjoitti:Se kytkin mahtu heittämällä (type 9?) kytkinkoppaan? Muistatkos numerosarjaa? Itekki tein jo sen virheen et laitoin volvon perän eatonin torsenilla, nyt saa pelätä koska vetari napsahtaa. Kohta joutuu sit jo pelkäämään lohkon ratkeemistakin :cry: Onneks täältä saa vertaistukea :kylse: :peukku:
Pre-kent, kent, ohc, cvh, zetec-e kaikissa sama pulttijako laatikolle. Kytkimen ja vauhtipyörän saa kasailtua vakio-osista mille kone/laatikko yhdistelmälle tahansa, no jotain pikku työstöä voi tarvita käytettävistä osista riippuen.


Empäs ole kiihdystys kisoissa koskaan nähnyt kellää Zetec moottoria... mutta useita useita turbo ahdettuja OHC moottorillisia laitteita. Englannissa väki virittänny noita Zeteccejä yleensä viritykset on luokkaa 200-400h heppaa kun on erilaista palikkaa vaihdettu. Nopealla googletuksella löysin 650 heppaisen zetecin, joka on betonoitu.... mutta Pinto/Ohc:tä löytyy aina tuhanteen polleen. Cossun konekin on minusta paljon parempi jos pitää saada lisää venttiileitä, ohc määrään. Vapaasti hengittävänä Zetecin vois hyväksyä mutta ei ahdettuna.

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 24 Loka 2018, 12:11
Kirjoittaja Jimikael
Tauski kirjoitti:Se kytkin mahtu heittämällä (type 9?) kytkinkoppaan? Muistatkos numerosarjaa? Itekki tein jo sen virheen et laitoin volvon perän eatonin torsenilla, nyt saa pelätä koska vetari napsahtaa. Kohta joutuu sit jo pelkäämään lohkon ratkeemistakin :cry: Onneks täältä saa vertaistukea :kylse: :peukku:
Äkkiseltään en tota numerosarjaa löytänyt. Hekopartsin kautta oon ton kuitenkin ostanut. Laittelen kohtapuoliin uutta kytkintä tilaukseen niin tämän vanhan paketin voisin kyllä myydä pois. Siis vauhtis,asetelma,levy ja toi jatkettu painelaakeri. elikkä bolt on setti jos meinaat käyttää type9 lootaa. Noilla ajettu joku reilu 20tkm. Laita privaa jos kiinnostaa :)

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 24 Loka 2018, 23:29
Kirjoittaja Jimikael
Kuva
[url=https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/Taunus%20 ... 175407.jpg]Kuva[/url

Ajot ajeltu tältä vuodelta. Leimalla käväisin reilu viikko sitten ja sen jälkeen hieroin alustan takaisin oikealle korolle. Parit reissut tuli vielä heitettyä. Mukavat 17000km tulikin tänä kesänä rullailtua.
Pari akseliaihiotakin ilmestyi tallille. Eri lukkovaihtoehtoja on tullut mietittyä, https://www.summitracing.com/parts/dtl-912a588
vastaava löytyy ilmeisesti Sultzilta ja Tauskilta? Lensulta lähti jo tilaukseen sre -765 ja sille kaveriksi jousitettu massalevy.

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 25 Loka 2018, 10:23
Kirjoittaja Mois
Aika hintava toi Detroit Truetack.

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 25 Loka 2018, 12:59
Kirjoittaja Jimikael
Mois kirjoitti:Aika hintava toi Detroit Truetack.
quaife maksaakin sitte jo yli tonnin, räikkälukot olis halpoja muttei niitä kovin moni oo suositellu muutaku hintansa puolesta

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 25 Loka 2018, 13:39
Kirjoittaja Tauski
Juu mul on tommonen 585 loppunen, se on hiukan halvempi ku toi 588. Ero on kai jossai esijännittyksessä, mukavasti on toiminu. Tasauspyörästön laakerit tais maksaa n. 150 kun ei ollu vehkeitä irrottaa vanhoja ehjänä.

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 25 Loka 2018, 13:57
Kirjoittaja Mois
voorti82 kirjoitti:
Mois kirjoitti:Aika hintava toi Detroit Truetack.
Guaife maksaakin sitte jo yli tonnin, räikkälukot olis halpoja muttei niitä kovin moni oo suositellu muutaku hintansa puolesta
Quaife maksaa 600€ kotiin toimitettuna, 16 boorisille vetareille. Ostin semmosen joku aika takaperin.
Saman verran maksaa 18 boorisille vetareille.
Grand Total £521.83 8) :peukku:
Mut Volvon perä tulee halvemmaks siinä, ettei tarvi teettää vahvempia vetareita :D

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 25 Loka 2018, 14:23
Kirjoittaja Jimikael
Tauski kirjoitti:Juu mul on tommonen 585 loppunen, se on hiukan halvempi ku toi 588. Ero on kai jossai esijännittyksessä, mukavasti on toiminu. Tasauspyörästön laakerit tais maksaa n. 150 kun ei ollu vehkeitä irrottaa vanhoja ehjänä.
Mistä firmasta oot ostanu omas?

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 25 Loka 2018, 14:30
Kirjoittaja Jimikael
Mois kirjoitti:
voorti82 kirjoitti:
Mois kirjoitti:Aika hintava toi Detroit Truetack.
Guaife maksaakin sitte jo yli tonnin, räikkälukot olis halpoja muttei niitä kovin moni oo suositellu muutaku hintansa puolesta
Quaife maksaa 600€ kotiin toimitettuna, 16 boorisille vetareille. Ostin semmosen joku aika takaperin.
Saman verran maksaa 18 boorisille vetareille.
Grand Total £521.83 8) :peukku:
Mut Volvon perä tulee halvemmaks siinä, ettei tarvi teettää vahvempia vetareita :D
Aito quaife kotiovelle 600e? :D
On kyllä erikoista miten tää perävalinta tuntuu joitakin rassaavan :mrgreen: Oma on autoni, laitan mä siihen sitten atlaksen, Volvon tai vaikka Ladan perän nostavalla linkillä. Perkele.

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 25 Loka 2018, 14:37
Kirjoittaja Mois
Kyllä, ihan aito Quaife maksaa muutaman euron päälle 600€ kotiovelle toimitettuna :D Ne on nyt alennusmyynnissä :) Vastaveto halvoille Kiinalaisille kopioille :lol:

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 25 Loka 2018, 15:06
Kirjoittaja Jimikael
Mois kirjoitti:Kyllä, ihan aito Quaife maksaa muutaman euron päälle 600€ kotiovelle toimitettuna :D Ne on nyt alennusmyynnissä :) Vastaveto halvoille Kiinalaisille kopioille :lol:
No kyllä täytyy ihmetellä että kukaan ostaa noita kopioita jos lähes samaan rahaan saa aidon asian ikuisella takuulla :) :)

Re: Taunus mk3 zetec tic

Lähetetty: 28 Loka 2018, 12:30
Kirjoittaja Sultzi
voorti82 kirjoitti:Eri lukkovaihtoehtoja on tullut mietittyä, https://www.summitracing.com/parts/dtl-912a588
vastaava löytyy ilmeisesti Sultzilta ja Tauskilta?
Joku tuollainen mulla on juu, en muista onko tuo 588 vai 585. En ole vielä haukkumasanaa löytänyt, mutta en ole radalla oikeastaan ajanutkaan, suditellut vaan kadulla.