Taunus mk3 zetec tic
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Taunus mk3 zetec tic
Askel eteenpäin taas. Panhardin torni hitsattuna
Tankki saapui viimein ja takaronttia on tullut operoitua pari iltaa
Sieltä löytyikin monenmoista ratsupaikkaa, pakkelia ja rupea massojen alta niin sai sivaltaa reilusti pois
Eka lippa hitsattu ja saumoja vähäsen tasoteltu
Ja vähän uutta pohjaa
Tein kaukalon takapäästä 3cm syvemmän koska kontinpohja laskee eteenpäin. Tollasenaan tankki on helman kanssa samassa linjassa Painepumpulle ja suodattimelle teen alapuolelle telineen ja siihen sitte joku suojakotelo päälle. Toi täyttöputki on omaan silmään aika ruma että tarttee tehdä varmaan itse joku erilainen. Lisäks toi täyttöputken laippa on n.3-4mm banaani Tarttee vielä tehdä tankin kerääjälle patti, sitte saiski pari iltaa heppailla ja siistiä saumoja.
Kevät se vaan lähenee
Tankki saapui viimein ja takaronttia on tullut operoitua pari iltaa
Sieltä löytyikin monenmoista ratsupaikkaa, pakkelia ja rupea massojen alta niin sai sivaltaa reilusti pois
Eka lippa hitsattu ja saumoja vähäsen tasoteltu
Ja vähän uutta pohjaa
Tein kaukalon takapäästä 3cm syvemmän koska kontinpohja laskee eteenpäin. Tollasenaan tankki on helman kanssa samassa linjassa Painepumpulle ja suodattimelle teen alapuolelle telineen ja siihen sitte joku suojakotelo päälle. Toi täyttöputki on omaan silmään aika ruma että tarttee tehdä varmaan itse joku erilainen. Lisäks toi täyttöputken laippa on n.3-4mm banaani Tarttee vielä tehdä tankin kerääjälle patti, sitte saiski pari iltaa heppailla ja siistiä saumoja.
Kevät se vaan lähenee
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
AI ai Karhu karannu työmaalle!
Hitsi ihmiset pilaa hyvä peräkontin noin :/ miksi kaikki laittaa aina keskelle sen tankin ja noin pienen tostahan loppuu heti soppa kun käyttää vähän moottoria. Kyl se pitää olla vähintään 60 litraa...
Joo muuten kyllä hienoa että joku jaksaa, itekin vähän puuhailla.... niin kuin joka talvi.
https://1drv.ms/a/s!Ak0ev910-aPV8UoC26NK_WU3yyRs
Sitten kun on toi tehty kytkimen kimppuun. Tarttis ostaa oikein pitkät pyöränmutterit vielä jostain ja keskipit mitkä kävis tuohon....
Hitsi ihmiset pilaa hyvä peräkontin noin :/ miksi kaikki laittaa aina keskelle sen tankin ja noin pienen tostahan loppuu heti soppa kun käyttää vähän moottoria. Kyl se pitää olla vähintään 60 litraa...
Joo muuten kyllä hienoa että joku jaksaa, itekin vähän puuhailla.... niin kuin joka talvi.
https://1drv.ms/a/s!Ak0ev910-aPV8UoC26NK_WU3yyRs
Sitten kun on toi tehty kytkimen kimppuun. Tarttis ostaa oikein pitkät pyöränmutterit vielä jostain ja keskipit mitkä kävis tuohon....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Taunus mk3 zetec tic
Mä halusin sen siksi keskelle ku tonne ei tule sitten muutakuin akku vasempaan reunaan, omaan silmään näyttää keskellä hyvältä Eikä tonne tartte saada matkalaukkuja enää mahtumaankaan. On toiki sentään 50l että kai sillä tässä nurkissa juuri pärjää. Tästä autosta ei ole museoon enää koskaan niin samakai se on kuinka näitä silpoo. Itselle ja oman maun mukaanhan näitä tehdäänVermilion kirjoitti:AI ai Karhu karannu työmaalle!
Hitsi ihmiset pilaa hyvä peräkontin noin :/ miksi kaikki laittaa aina keskelle sen tankin ja noin pienen tostahan loppuu heti soppa kun käyttää vähän moottoria. Kyl se pitää olla vähintään 60 litraa...
Joo muuten kyllä hienoa että joku jaksaa, itekin vähän puuhailla.... niin kuin joka talvi.
https://1drv.ms/a/s!Ak0ev910-aPV8UoC26NK_WU3yyRs
Sitten kun on toi tehty kytkimen kimppuun. Tarttis ostaa oikein pitkät pyöränmutterit vielä jostain ja keskipit mitkä kävis tuohon....
Onko toi caprin atlas? Minkälaista tekniikkaa kun on oikein vahvikelevykin?
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
Nostellaas taas. Kaikkee pientä ja ei niin näkyvää tullut taas touhuiltua.
Tankin kerääjälle pattia, kuvat kertokoot
Kontin saumat hitsailtu molemmin puolin ja sisäpuolet siistitty. Pikku viimeistelyt sitten ennen maalausta.
Pumpulle ja suotimelle telinettä ja suojakoteloa auton alle. Kaikki liittimet yms nippelit tulee kyllä mustina sitten kasausvaiheessa
Mika muokkasi laatikon, Kiitokset siitä bemarin 6v zf
Kytkinhän tähän tuli jo joskus syksyllä, Sre -765 ja jousitettu massalevy. Näille on kaveriksi Mikan tekemä billet vauhtis.
Joku aika sitte kävin naapurikylällä purkamassa yhdestä kolmetonnisesta A omegasta perän kun halvalla sai. Näiden lukkojahan on monilla käytössä sovitettuna volvon perään. Välityksen pulttijako pitäisi muuttaa ja tehdä sen keskiölle speiseri. Vetarit sopii suoraan ja laakeritkin on samat. Katsotaan saako tästä mitään.
..Perä osiksi ja lukko talteen
Siinä ne taisikin taas olla monen viikon ponnistelut. Yks ilta sovitin nopsaan mahtuuko laatikko tunneliin ja mahtuihan se
..No vähän joutuu näyttään lentävää tunnelin katolle että keppiteline mahtuu mutta ei silti mitään hirveitä.
Tankin kerääjälle pattia, kuvat kertokoot
Kontin saumat hitsailtu molemmin puolin ja sisäpuolet siistitty. Pikku viimeistelyt sitten ennen maalausta.
Pumpulle ja suotimelle telinettä ja suojakoteloa auton alle. Kaikki liittimet yms nippelit tulee kyllä mustina sitten kasausvaiheessa
Mika muokkasi laatikon, Kiitokset siitä bemarin 6v zf
Kytkinhän tähän tuli jo joskus syksyllä, Sre -765 ja jousitettu massalevy. Näille on kaveriksi Mikan tekemä billet vauhtis.
Joku aika sitte kävin naapurikylällä purkamassa yhdestä kolmetonnisesta A omegasta perän kun halvalla sai. Näiden lukkojahan on monilla käytössä sovitettuna volvon perään. Välityksen pulttijako pitäisi muuttaa ja tehdä sen keskiölle speiseri. Vetarit sopii suoraan ja laakeritkin on samat. Katsotaan saako tästä mitään.
..Perä osiksi ja lukko talteen
Siinä ne taisikin taas olla monen viikon ponnistelut. Yks ilta sovitin nopsaan mahtuuko laatikko tunneliin ja mahtuihan se
..No vähän joutuu näyttään lentävää tunnelin katolle että keppiteline mahtuu mutta ei silti mitään hirveitä.
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
No nyt on oikein tekemällä tehty! Hienoa! Kontin pohja hivelee silmiä.
Re: Taunus mk3 zetec tic
Kiitos kiitos On se mukava että edes jonkun silmiä hivelee Mielessä on ollut ostaa tallille vielä sikkikone niin sillä sais tehtyä kivoja pikku lisäyksiä tuleviin peltihommiin, olis saanu olla jo silloin ku tota konttia tekiardhu kirjoitti:No nyt on oikein tekemällä tehty! Hienoa! Kontin pohja hivelee silmiä.
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
Laatikko haki paikkansa. Vähän joutui toista palkin korikiinnikettä laihduttamaan,
Kannake olis kokolailla valmis, täytyy katsoa löytyiskö kyliltä joku innokas tiggimies hitsaileen saumat umpeen Kumit on vähä turhan matalat, täytyy kattoo löytyiskö korkeemmat vai sorvuuttaako paksut prikat väliin
Pakkivaloanturin kanssa oli vähän ahdasta niin tein sillekin tilan niin saa sen tosta laatikosta käyttöön
Tunnelin kattoa tuli avattua että saa keppitelineenkin mahtumaan
Rallyracelle soiteltu pari puhelua poljinpakettiin liittyen. Sellasta.
Kannake olis kokolailla valmis, täytyy katsoa löytyiskö kyliltä joku innokas tiggimies hitsaileen saumat umpeen Kumit on vähä turhan matalat, täytyy kattoo löytyiskö korkeemmat vai sorvuuttaako paksut prikat väliin
Pakkivaloanturin kanssa oli vähän ahdasta niin tein sillekin tilan niin saa sen tosta laatikosta käyttöön
Tunnelin kattoa tuli avattua että saa keppitelineenkin mahtumaan
Rallyracelle soiteltu pari puhelua poljinpakettiin liittyen. Sellasta.
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
Taas on kuukausi vierähtänyt. Liki pari viikkoa tuli oltua kipeenä mutta vähän ehti tällekkin tekemään jotain. Rallyracelta tuli tosiaan tollanen obpn vinomallin poljinsarja että saisi säilytettyä mahd. paljon jalkatilaa. Heti alkuun katkaisin tosta rungosta Samin ohjeiden mukaisesti ton "ylimääräsen" lipan pois. Ei se tonne autoon olis mahtunukkaan eikä siihen kyllä sopinu sylkätkään paikoilleen
Pikku sovittelut ja ihan ok tuntuis tonne sopivan kun teki 1-2cm tilaa tunneliin päin
Aloin sitten miettimään kiinnitystä. Tosta kuskin lattiasta oon joskus aiemmin korjannut ruostevauriot, mutta lattia oli aika lommolla eikä toi aikasempi työnjalkikään oikein miellyttänyt enää silmää
Hyvin pienen harkinnan jälkeen otin rälläkän käteen ja ajelin kaikki aiemmin tekemäni ruostekorjaukset ja sisähelman v*ttuun. Kuvassa runkopalkki on jo korjattu ja maalattu
Polkimien runkoon askartelin puuttuvaa yläkiinnikettä
Lattiaan korjauspalaa
Lattiapellin ja poljinrungon sovitusta
Ja lattia vähän valmiimpana. Pilarin alapäätä ja kaikkia vittumaisia pikkupaikkoja ehjäilin samalla
Sisähelmaa
Ja lattia kokonaan korjattuna ja hitsattuna
Alapuolta
Runko tulee kiinni seitsemällä 8mm pultilla. Lattian iso paikka tehty 1.5mm pellistä ja hitsattu kiinni molemmin puolin, ja palkissa parikymmentä pistehitsiä. Ainakin ite uskoisin että tiukassakin paikassa voi jarruttaa niin ettei tartte pelätä että polkimet repeää irti lattiasta
Korjailin etukulmasta nostokohdan nyt samalla kun lattia on paljas. Vanha oli kyllä ehjä mutta nosteltu tietty läjään. Auttanee tähän vessaan
Jatkoin korin tuhoamista konehuoneen puolella nyt kun tehostinkamat jää pois. Monta turhaa reikää umpeen yhdellä palalla
Ja sitten nestesäiliöt. Helpoin olis ollu varmaan laittaa ne autoon sisälle mutta en jostain syystä halunnut niitä sinne. tarkoitus oli tehdä tehostajan paikalle teline, mutta en keksiny miten saisin letkut fiksusti autoon sisälle kun tota punosletkua ei voi ihan hulluna väännelläkään. (ja fiksuna olin ostanu ne jo valmiiksi)
Rälläkällä tein tilaa kipoille, Ehkä ne on tuolla vähän viileemmässäkin
Hirveessä tohinassa ei oo välivaiheita tullu kuvailtua. Siinä ne nyt kuitenki istuis ja tuli jopa ihan siisti
Ulkoilemassakin käytiin kun siirsin kopan takas nosturille
Tää viikko olis talvilomaa töistä. Taidan tästä lähtee tallille istuskeleen ja poltteleen tupakkia jos se autokin sieltä valmistuis
Pikku sovittelut ja ihan ok tuntuis tonne sopivan kun teki 1-2cm tilaa tunneliin päin
Aloin sitten miettimään kiinnitystä. Tosta kuskin lattiasta oon joskus aiemmin korjannut ruostevauriot, mutta lattia oli aika lommolla eikä toi aikasempi työnjalkikään oikein miellyttänyt enää silmää
Hyvin pienen harkinnan jälkeen otin rälläkän käteen ja ajelin kaikki aiemmin tekemäni ruostekorjaukset ja sisähelman v*ttuun. Kuvassa runkopalkki on jo korjattu ja maalattu
Polkimien runkoon askartelin puuttuvaa yläkiinnikettä
Lattiaan korjauspalaa
Lattiapellin ja poljinrungon sovitusta
Ja lattia vähän valmiimpana. Pilarin alapäätä ja kaikkia vittumaisia pikkupaikkoja ehjäilin samalla
Sisähelmaa
Ja lattia kokonaan korjattuna ja hitsattuna
Alapuolta
Runko tulee kiinni seitsemällä 8mm pultilla. Lattian iso paikka tehty 1.5mm pellistä ja hitsattu kiinni molemmin puolin, ja palkissa parikymmentä pistehitsiä. Ainakin ite uskoisin että tiukassakin paikassa voi jarruttaa niin ettei tartte pelätä että polkimet repeää irti lattiasta
Korjailin etukulmasta nostokohdan nyt samalla kun lattia on paljas. Vanha oli kyllä ehjä mutta nosteltu tietty läjään. Auttanee tähän vessaan
Jatkoin korin tuhoamista konehuoneen puolella nyt kun tehostinkamat jää pois. Monta turhaa reikää umpeen yhdellä palalla
Ja sitten nestesäiliöt. Helpoin olis ollu varmaan laittaa ne autoon sisälle mutta en jostain syystä halunnut niitä sinne. tarkoitus oli tehdä tehostajan paikalle teline, mutta en keksiny miten saisin letkut fiksusti autoon sisälle kun tota punosletkua ei voi ihan hulluna väännelläkään. (ja fiksuna olin ostanu ne jo valmiiksi)
Rälläkällä tein tilaa kipoille, Ehkä ne on tuolla vähän viileemmässäkin
Hirveessä tohinassa ei oo välivaiheita tullu kuvailtua. Siinä ne nyt kuitenki istuis ja tuli jopa ihan siisti
Ulkoilemassakin käytiin kun siirsin kopan takas nosturille
Tää viikko olis talvilomaa töistä. Taidan tästä lähtee tallille istuskeleen ja poltteleen tupakkia jos se autokin sieltä valmistuis
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
Joo tollee noi nestesäiliöt on hyvät! Ite en haluais hyttiin mitään tollasia säiliöitä myöskään!
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Taunus mk3 zetec tic
Joo olis ne sisällä jotenki typerät vaikka ne sinnekki olis mahtunuVermilion kirjoitti:Joo tollee noi nestesäiliöt on hyvät! Ite en haluais hyttiin mitään tollasia säiliöitä myöskään!
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Re: Taunus mk3 zetec tic
Oot sä kyl melkonen seppä tekemään, täytyy nostaa hattua. Voin tuoda ton oman sinne pellikorjailuun seuraavaks jos on ylimäärästä aikaa
-Pori Connection-
Re: Taunus mk3 zetec tic
Kiitoksia Ylimäärästä aika tarttiski saada reilusti Tääki auto vaatii vielä monen monta työtuntia ollakseen lähelläkään valmista. Jos enskesän jälkeen pääsis taas päivittään tekniikkaa ja tekeen ton korin päältäpäin kuntoon. Toi on oikeesti ulkoo karseessa kunnossa, lommoo ja kaikenmaailman sutipaikkauksia jokapuolella Jotenki näin oon ton ajatellu että ensin tekniikka, voimansiirto, alusta yms ja sitten ku ollaan noilta osin kunnossa niin vikana se korin ulkonäkö. Vittumaista se oliski kyllä nytkin jos pitäis varoo jotain uutta hienoo maalipintaazmuli kirjoitti:Oot sä kyl melkonen seppä tekemään, täytyy nostaa hattua. Voin tuoda ton oman sinne pellikorjailuun seuraavaks jos on ylimäärästä aikaa
Sitten ku tältä ehtii pitäs saatella toi 4d valmiiksi. Aikalain vuos sitte sain korin kauttaaltaan hitsattua ja pohjaväriin.
(hinku tollaseen nelioviseen on tullu muuten joskus 2011 tai 2012 kesällä ku oon nähny teikäläisen taunuksen jämillä cdlcn rivistössä)
Ja onhan mulla toi farkkuki. Oispa aikaa kaikkeen
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/