Päivää, jospa vähän päivittäis päiväkirjaa..
En ole nyt niin paljon saanu tehtyä mutta kuvista näkee että olen jotain kuitenkin tehnyt
Sain poistettua akkutelineen, kuitenkin kokoajan tiellä, ja ajattelin siirtää akun takakonttiin.
Sitten sain varapyöräkotelon poistettua, nyt mahtuu sierran tankki ja muut ruiskun vehkeet ja saa sitten helpommin pakoputken väsättyä..
Sain hankittua peltisarjat!! satuin näkemään että galaxy vaikka etuveto käyttää samaa moottoria, ja siihen on asennettu peltipakosarja joka vielä sattumoisin kääntyy just oikeassa kulmassa taakseppäin (autopurkaamosta 50€ rahteineen
)
ajattelin vielä poistaa tuon 4-pulttilaipan ja hitsata jonkun 45 asteisen kulman johon sitten tulee liitos.
Sierran ruiskutankin sain tilattua motonetin kautta, malli missä on ulkoinen bensapumppu.
Tankki on pikkasen liian korkea mielestäni, joten ajattelin tässä varmaa ens viikonloppuna leikata tankin päältä noin 5cm pois, silleen saan sen aika hyvin mahtumaan.
Sain tilattua myös 2,8i sierrasta ruiskupumpun ja suodattimen, en vain tajunnut että sierroissa ollaan käytetty jotain ihmeen liitintä ruiskupumppun painepuolella jonka ei saa tarvikkeena ja fordissa halusivat 150€ jopa 3viikon odotusajalla....(tai sitten eivät jaksaneet myydä)
Nyt olen metsästäny banjoliittimiä joilla saan bensaletkut kiinni.
Tilasin myös jäähdyttäjän automaattilaatikon öljylle, pitää asentaan kiinni moottorin jäähdyttäjään ettei käy liian kylmänä.
Kävin ja ostin scorpparin syylärin, prkl oli 2cm liian levee.. joten leikkasin taunuksesta pikkusen pois
Muuten aika kivuton prosessi:
Mallasin jäähdyttäjän letkut myös, hyvin näytti menevän paikoilleen, paisuntaläiliö samasta autosta kuin moottori. Pissapojan säiliö saa siirtyä.