1967 P5 Taunus M17 Super
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
1967 P5 Taunus M17 Super
Tällänen kruiseri tuli hommattua nyt joulun kunniaks!
Specs:
-1967 Ford taunus 17M Super
-1,7 Liter V4 with 70HP!
-Lattia vaihteet
-100% orkkis. Ei räpellyksiä missään.
-12V Sähköt
JA NYT KUVIA!
On se nätti keula!
Lyödäänkö V4 tulille?
Ja siin on nätit penkit. Radion asennus jäi vielä vähän kesken.
Maali on melko karu mutta ei ruosteinen kuitenkaan.
Tää oli kuulemma seisonu tallissa 20 vuotta. Pienellä herkistelyllä ja jarruletkuilla tien päälle ja hurisee kyllä nätisti. Ei etes venttiilinakutusta mikä näissä on tyypillistä. Uskomaton löytö!
Koneessa on vaan !!::70 000 KM::!! Ei etes sisään ajettu vielä!
Ja nyt alkaa hauskanpito. Pitäs vaan katto rakentaa päänpäälle niin ei tartte lumisateessa seisoskella.
Eka rojekti ois nopeusmittarin vaijerin rasvaus. Seisomisen jälkeen melko tahmee kun öljy päässy hyytymään.
Ja voishan tolle orkkis radiolle piuhanni vettää anteenilta.
Mitäs on taneli klubi mieltä tästä ämmästä?
Specs:
-1967 Ford taunus 17M Super
-1,7 Liter V4 with 70HP!
-Lattia vaihteet
-100% orkkis. Ei räpellyksiä missään.
-12V Sähköt
JA NYT KUVIA!
On se nätti keula!
Lyödäänkö V4 tulille?
Ja siin on nätit penkit. Radion asennus jäi vielä vähän kesken.
Maali on melko karu mutta ei ruosteinen kuitenkaan.
Tää oli kuulemma seisonu tallissa 20 vuotta. Pienellä herkistelyllä ja jarruletkuilla tien päälle ja hurisee kyllä nätisti. Ei etes venttiilinakutusta mikä näissä on tyypillistä. Uskomaton löytö!
Koneessa on vaan !!::70 000 KM::!! Ei etes sisään ajettu vielä!
Ja nyt alkaa hauskanpito. Pitäs vaan katto rakentaa päänpäälle niin ei tartte lumisateessa seisoskella.
Eka rojekti ois nopeusmittarin vaijerin rasvaus. Seisomisen jälkeen melko tahmee kun öljy päässy hyytymään.
Ja voishan tolle orkkis radiolle piuhanni vettää anteenilta.
Mitäs on taneli klubi mieltä tästä ämmästä?
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Ja jos kellään ois tuota apparin puoleista tuuletus räppänää myynnissä niin pistäkää YV. Katkes se keskiakseli mihin tuo kiakko tulee kiinni.
EDIT:
http://www.fordopedia.org/parts-catalog ... 5-p7/A4.40
Tuo -32 osa.
EDIT:
http://www.fordopedia.org/parts-catalog ... 5-p7/A4.40
Tuo -32 osa.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Kuulun lähinnä granu klubiin mutta en dissaa muitakaan harrasteikäisiä pelejä.Siistihän se on.
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Tuolla on enemmäkin M voortti harrastajia:
http://z9.invisionfree.com/mkerho/index.php?act=idx
Lisäksi löytyy naamakirjasta oma ryhmä:
https://www.facebook.com/groups/387326621278758/
http://z9.invisionfree.com/mkerho/index.php?act=idx
Lisäksi löytyy naamakirjasta oma ryhmä:
https://www.facebook.com/groups/387326621278758/
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 04 Tammi 2006, 15:43
- Paikkakunta: Pöljä
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Joko 67-mallissa lie ollut tuo vaihtovirtalaturi ja 12V järjestelmä alunperin? Meiltä löytyy samanmoinen vm. -65 ja siinä tasavirtavehkeet ja 6V.. Hieno pirssi, tuota kannattaa vaalia!
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Meil oli samanlainen lattiakepillä ja -67 malli. Isävainaa purki sen osiks ja teki perästä sirkkeliin kulmavaihteen Kone meni 96 Saabiin ja vaihdelootan annoin yhdelle kaverille. Takalamput on muistaakseni enää jäljellä ja ehkä jotain muutakin 12 Volttisia noi kai jo on, ainakin se meitin oli kans.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Tässä pitäis fiksata tuo töötti kun jousi löystyny niin jos johon pistää kiinni niin töötti huutaa jatkuvaan.
Toine mikä hajos on tuo tuuletus räppänä. Harmi mut onneks löytyy jostain varaossaa. Kellään mitään manuaalia mistä vois lukee että miten noi puretaan?
Pitäs muutenkin kesällä napata koelauta pois ja päällystää. Projektiahan tässäkin on vaikka tällä hetkellä ajokuntonen ja leimattu.
Maalikin ois hyvä vetästä uusiks. Tällä hetkellä sellainen siniharmaa matta pinta. Ihan mukava väri eikä kaltaisia tule paljoo vastaan. Todennäköisesti vedän saman värin tuohon päälle.
Jos pitää joku muu väri valita niin toinen vaihtoehto ois sitten tumman ruskee.
Minkähänlainen ois vetää katto kerman valkoiseks?
Toine mikä hajos on tuo tuuletus räppänä. Harmi mut onneks löytyy jostain varaossaa. Kellään mitään manuaalia mistä vois lukee että miten noi puretaan?
Pitäs muutenkin kesällä napata koelauta pois ja päällystää. Projektiahan tässäkin on vaikka tällä hetkellä ajokuntonen ja leimattu.
Maalikin ois hyvä vetästä uusiks. Tällä hetkellä sellainen siniharmaa matta pinta. Ihan mukava väri eikä kaltaisia tule paljoo vastaan. Todennäköisesti vedän saman värin tuohon päälle.
Jos pitää joku muu väri valita niin toinen vaihtoehto ois sitten tumman ruskee.
Minkähänlainen ois vetää katto kerman valkoiseks?
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Onko kellään linkkiä miten tuosta tyyppikilvestä otetaan tiedot esiin?
Ford - Werke AG Köln
Huomasin että syylärin korkki on entinen ja paisuntasäiliön letku on reikää täynnä.. Ainiin joo paisuntasäiliötä ei etes ole.
Ford - Werke AG Köln
Huomasin että syylärin korkki on entinen ja paisuntasäiliön letku on reikää täynnä.. Ainiin joo paisuntasäiliötä ei etes ole.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Jotenki muistelisin että siihen ratin ja töötin kehän väliin kuuluu semmonen kumitutti eikä mitään jousia.
Tarkoitatko sitä malli kilpeä vai varustekilpeä?
Jos se ilmasuutin on muuten ehyt niin teet siihen uuden akselin vaikka hitsauspuikosta.
Tarkoitatko sitä malli kilpeä vai varustekilpeä?
Jos se ilmasuutin on muuten ehyt niin teet siihen uuden akselin vaikka hitsauspuikosta.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Hmm.. Pitää sitten kehitellä siihen se kumitutti varmaan jostain isosta O renkaasta.p3 kirjoitti:Jotenki muistelisin että siihen ratin ja töötin kehän väliin kuuluu semmonen kumitutti eikä mitään jousia.
Tarkoitatko sitä malli kilpeä vai varustekilpeä?
Jos se ilmasuutin on muuten ehyt niin teet siihen uuden akselin vaikka hitsauspuikosta.
Joo se ilmasuutin on aika hutera ja meinaa hajota jos sitä käyttää. Ite väänsin sen kiinni asentoon ja antaa olla sillee. Kahtoo jos joskus jaksaa sen korjata.
Tässäpäs lisää kuvia:
Pissapojalla oli ujopissi niin pistettiin katetri.
Joo elikkä moottori putsattu ja hiottu ja hiilet takas paikoilleen niin se lähti 12V pyörimään sutjakkaan.
Pumppaa ihan nätisti. Nyt vaan pitäs johot vetää siitä nännistä lattialla että suapi suhhuuttaa tuulilasille. Onneks letkut ja jetti on vielä paikoillaan.
Tällä eväällä sitten työ sujuu:
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Siitä se alkaa se noituminen ja auton räplääminen.
Hommasin alipaine letkua jonka pistäsin syylärin huohotus letkuks ja kappas vain kun on reikä liijan pieni ja letku liijan paksu.. Noh ei ku vaan osaläjään sekin.
Ostin filtterin, ölppää koneeseen ja laatikkoon.
Lyijylitkua bensatankkiin ja lukkosulapönikänkin. Jännä että lukkoihin on pistetty jotain hiilipulveria aikoinaan ja eipä oo lukot jäässä. Aukee kun ois tallissa ollu vaikka ulkona seisookin. Ainut on vaa että takakonttia en saa auki ja lukkosulalla sain vaan avaimen sisään mutta ei pyöri. Ei kehtaa voimalla vääntää ku avain muutenkin jo vähän lohennu.
Carburettor cleanerillä sain putsattua nopeusmittarin vaijerin ja aseöljyllä liukastin sen ja tökkäsin sisään.
noh tökkäsin sen sitten mittarin taakse kiinni ja ei mene kierteisiin kanta vaikka kuinka änkäis.. Ei vaan mene se vaijeri laatikkoon sisään. Koitin pyöritellä ja tökkiä sitä mutta ei vaan mene lootaan kiinni. Pitää laittaa se vaijeri eka mittaristoon ja sitten vasta laatikkoon. Eli vasta kesällä kun saa auton pukkien päälle.
Mankan johot on miten sattuu ja maajohto roikkuu. En kehtaa tökätä maihin ettei syty palamaan. En etes tiijä missä kunnossa kaijutin on. (Kaikki on siis factory original)
Saapi laittelu jatkua sitten kun kelit lämpiää. Harmi, kiva on näitä vanhoja romuja rassailla. Oispa lämmin talli....
EDIT:
Tällästä öljyä pistin:
http://www.fixusnet.fi/fin/oljy_moottor ... 940-52619/
Hommasin alipaine letkua jonka pistäsin syylärin huohotus letkuks ja kappas vain kun on reikä liijan pieni ja letku liijan paksu.. Noh ei ku vaan osaläjään sekin.
Ostin filtterin, ölppää koneeseen ja laatikkoon.
Lyijylitkua bensatankkiin ja lukkosulapönikänkin. Jännä että lukkoihin on pistetty jotain hiilipulveria aikoinaan ja eipä oo lukot jäässä. Aukee kun ois tallissa ollu vaikka ulkona seisookin. Ainut on vaa että takakonttia en saa auki ja lukkosulalla sain vaan avaimen sisään mutta ei pyöri. Ei kehtaa voimalla vääntää ku avain muutenkin jo vähän lohennu.
Carburettor cleanerillä sain putsattua nopeusmittarin vaijerin ja aseöljyllä liukastin sen ja tökkäsin sisään.
noh tökkäsin sen sitten mittarin taakse kiinni ja ei mene kierteisiin kanta vaikka kuinka änkäis.. Ei vaan mene se vaijeri laatikkoon sisään. Koitin pyöritellä ja tökkiä sitä mutta ei vaan mene lootaan kiinni. Pitää laittaa se vaijeri eka mittaristoon ja sitten vasta laatikkoon. Eli vasta kesällä kun saa auton pukkien päälle.
Mankan johot on miten sattuu ja maajohto roikkuu. En kehtaa tökätä maihin ettei syty palamaan. En etes tiijä missä kunnossa kaijutin on. (Kaikki on siis factory original)
Saapi laittelu jatkua sitten kun kelit lämpiää. Harmi, kiva on näitä vanhoja romuja rassailla. Oispa lämmin talli....
EDIT:
Tällästä öljyä pistin:
http://www.fixusnet.fi/fin/oljy_moottor ... 940-52619/
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Kannattaa ostaa melkein silikoni letkua ebaysta palvelu pelaa tuovat melkein kotiovelle asti ja halvempaa jaJsp kirjoitti:Siitä se alkaa se noituminen ja auton räplääminen.
Hommasin alipaine letkua jonka pistäsin syylärin huohotus letkuks ja kappas vain kun on reikä liijan pieni ja letku liijan paksu.. Noh ei ku vaan osaläjään sekin.
Ostin filtterin, ölppää koneeseen ja laatikkoon.
Lyijylitkua bensatankkiin ja lukkosulapönikänkin. Jännä että lukkoihin on pistetty jotain hiilipulveria aikoinaan ja eipä oo lukot jäässä. Aukee kun ois tallissa ollu vaikka ulkona seisookin. Ainut on vaa että takakonttia en saa auki ja lukkosulalla sain vaan avaimen sisään mutta ei pyöri. Ei kehtaa voimalla vääntää ku avain muutenkin jo vähän lohennu.
Carburettor cleanerillä sain putsattua nopeusmittarin vaijerin ja aseöljyllä liukastin sen ja tökkäsin sisään.
noh tökkäsin sen sitten mittarin taakse kiinni ja ei mene kierteisiin kanta vaikka kuinka änkäis.. Ei vaan mene se vaijeri laatikkoon sisään. Koitin pyöritellä ja tökkiä sitä mutta ei vaan mene lootaan kiinni. Pitää laittaa se vaijeri eka mittaristoon ja sitten vasta laatikkoon. Eli vasta kesällä kun saa auton pukkien päälle.
Mankan johot on miten sattuu ja maajohto roikkuu. En kehtaa tökätä maihin ettei syty palamaan. En etes tiijä missä kunnossa kaijutin on. (Kaikki on siis factory original)
Saapi laittelu jatkua sitten kun kelit lämpiää. Harmi, kiva on näitä vanhoja romuja rassailla. Oispa lämmin talli....
EDIT:
Tällästä öljyä pistin:
http://www.fixusnet.fi/fin/oljy_moottor ... 940-52619/
kestää pidempään kuin mikään muu letku.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... m&_sacat=0
Kyllä toi öljy varmaan asian ajaa....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Tuli ostettua boschin tulpat jossa lukee made in russia kylessä.. Vittu..
Samalla boschin katjokan kärki ja sit pyöriä.
Puuttuu virranjakajan kansi ja tulpan johot. Eivät löytäneet varastosta niin ne vielä puuttuu.
Varmaan ilmanputsari vielä ostaa ja sit rueta lyömään osia kiinni.
Samalla boschin katjokan kärki ja sit pyöriä.
Puuttuu virranjakajan kansi ja tulpan johot. Eivät löytäneet varastosta niin ne vielä puuttuu.
Varmaan ilmanputsari vielä ostaa ja sit rueta lyömään osia kiinni.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Millanen akku kannattais hommata tanariin?
Tällä hetkellä joku bilteman akku joka lyö nollille kun yrittää autoa käynnistää.. Purkautuu itestään hyllyllä.
Saisin edullisesti EXIDE akun.. Mutta millasen sellasen sit löis tuohon kiinni?
12volttinen peli tämä kuitenni on.
Tällä hetkellä joku bilteman akku joka lyö nollille kun yrittää autoa käynnistää.. Purkautuu itestään hyllyllä.
Saisin edullisesti EXIDE akun.. Mutta millasen sellasen sit löis tuohon kiinni?
12volttinen peli tämä kuitenni on.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1967 P5 Taunus M17 Super
Ei se ole oikein merkistä kiinni...Jsp kirjoitti:Millanen akku kannattais hommata tanariin?
Tällä hetkellä joku bilteman akku joka lyö nollille kun yrittää autoa käynnistää.. Purkautuu itestään hyllyllä.
Saisin edullisesti EXIDE akun.. Mutta millasen sellasen sit löis tuohon kiinni?
12volttinen peli tämä kuitenni on.
Itsellä ollu Varta, Bosch akkuja nyt ostin 4 vuoden takuulla oleva Bilteman AGM akun...
Exide on hyvä merkki myös. Jos haluat panostaa akkuun niin sun tapauksessa oisko se 60ah AGM akku?
http://suomenakut.fi/akut/auton_akut/ex ... a_en_ek600
Tuskin yhtään huonompi vaihtoehto kuin bosch/varta agm akut..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!