Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
sliksi kirjoitti:Kattelin eilen et tossa on taka akseli vinossa. Hanttarin puolen rengas ei oo keskellä kaarta ku taas toisella puolella on. Onks yleinen vaiva? Ja lohkon pesin liuottimella ja painepesurilla ja vedin maalia päälle, huamenna jos turkuun eksyy niin hakia motonetistä tiivisteitä ja jakopäätä yms. ja alkaa kasaamaan tota kakslitrasta. Kolme vikkoa korttiin et jos sais vaik sen enne lusikoitua sisään
Sitte semmosta et pystyyks perään vaihtaa öljyt ilman että irottaa?
Kannattaa mitata vaikka etäisyyksiä etu- ja takapyörien välillä, ennen kuin alkaa perää suoristamaan.
Hyvinkin voi olla kaaret vähän väärillä paikoilla näissä, kun harvoin ne alkuperäisiä enää on kuitenkaan..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Tomi kirjoitti:öljythän tulee pihalle perästä,kun avaan takakopan.Taitaa tulla jo pelkästään,kun avaa peräkopan alimman ruuvin... paras kyllä avata koko peräkoppa,samalla näkee,että onko mitään irtopaskaa sisällä.
Pikkuperästä tulee öljyt pois kun irrottaa alimman kopan ruuvin....isosta ei
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Vauhtipyörän päästä kun vetää viimisen runkopukin momenttii nii lakkaa kampura pyörimästä tai pyörii se kun voimalla 50cm pitkällä avaimella vääntää. Heti kun ottaa pultit auki alkaa taas pyöriä. On putsattu ja öljytty ja 95nm vedin pukit.
Sain tänään dgav käsiini. Akseleissa ei tuntuis olevan väljää joten kai siitä tiivisteitten vaihdolla saa soivan. Mites toi ryyppy ois fiksuin muuttaa käsikäyttöiseksi, kuvia/vinkkejä? Mitä muuta tollasesta käytetystä kannattaa tarkistaa?
Eilen vaihdoin hanttarin puolen jarruletkun kun vanha oli tukossa ja laitoin uudet pölysuojat mäntiin ja herkistelin vähän. Enää ei jumittanut jarrut. Taakse pitäis ylätukivarsiin tulla powerflexit tänään, alatukivarsiin vaihdoin jo ja mielestäni sekin vaikutti heti perän käyttäytymiseen.
Kakslitraseen on nyt jo kaks dgav:ta hankittu toinen pitäis olla ihan kunnossa ja ryyppy muutettu manuaaliseksi
joten se menee paikoilleen. Seuraajat pitäis vielä ostaa ja varmaan ne sytty osat hankkia niin vois alkaa sovitella paikalleen. Mistäs ootte jäähdytettyjä levyjä hankkineet ja levityssarjoja? Tuntuu noi caprin levyt maksavan aika paljon ainakin suomessa.
sliksi kirjoitti:Eilen vaihdoin hanttarin puolen jarruletkun kun vanha oli tukossa ja laitoin uudet pölysuojat mäntiin ja herkistelin vähän. Enää ei jumittanut jarrut. Taakse pitäis ylätukivarsiin tulla powerflexit tänään, alatukivarsiin vaihdoin jo ja mielestäni sekin vaikutti heti perän käyttäytymiseen.
Kakslitraseen on nyt jo kaks dgav:ta hankittu toinen pitäis olla ihan kunnossa ja ryyppy muutettu manuaaliseksi
joten se menee paikoilleen. Seuraajat pitäis vielä ostaa ja varmaan ne sytty osat hankkia niin vois alkaa sovitella paikalleen. Mistäs ootte jäähdytettyjä levyjä hankkineet ja levityssarjoja? Tuntuu noi caprin levyt maksavan aika paljon ainakin suomessa.
Mul on ylimääräsenä uudet jäähdytetyt levyt, ne joutaa myyntiin, olisko 80€ sopiva hinta?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Eteen vaihdoin viikonloppuna uuet iskarit ja farkku sierran takajouset. Hanttarin puolella kaikki meni nätisti ja pultit aukes mut kuskin puolella sai sit rälläköidä ja hitsaamalla katkasta pultteja.
Sachsin iskareita näköjään motonetissä.
Otin varmaan joku ~30-40mm vakioita lyhkäsemmäks niin sai sen keulinta efektin pois.
Nyt alko vaan putki tai runkopalkit hipasemaan tallin kynnystä
Niin. Sen siitä saa.
Kyllä sen on ihan pätevä insinööri aikoinaan laskenut minkä pituiset jouset siellä kuuluu olla.
Olisit vaan vaihtanut kuoleentuneet takajouset uusiin, niin olisit päässyt keulimisefektistä helpommalla, ja vielä talliinkin.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Kyllähän se jäykempikin vois olla mut kyllä mutkiin paljon kivempi ajaa kun ei heilu ja hytky joka suuntaan.
En tiiä sitte oisko ne farkkusierran vahvistetut jouset hyvät.
Mutta kyllä tuo nyt vakiota paljon parempi on
Kyllä se auton pitää hytkyä. Madalletut autot on perseestä.
Omassa foordissa vaan on tuo rallialusta mutta yllättävän pehmeä on ajaa verrattuna emännän celicaan..