Taneli vm. 82

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Elliv69
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2015, 15:26

Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Elliv69 »

Eikun morjesta!

Olen 21 vuotias saavoolaaenen ja päätimpäs sitten monien, monien mutkien takaa hankkia itselleni Taunuksen.
Itse olen aina sanonut että A) Ei 2 ovista autoa B) EI BMW, AUDIA, Fordia yms muita yleisiä malleja... Mutta ei tainnut olla tarpeeksi päteviä kieltoja itselleen nuo kun nyt olen onnellinen Taunuksen omistaja :kalja:

Hieman autosta:
Auto on siis tosissaan vaihdettu entiseen autooni päikseen, vaihtohintana toimi 1300 euroa. Tekniikka pelaa nähtävästi hyvin, korikin on... No se on hieman mitä on. Lisään kuvat illalla niin ymmärrätte paremmin!

Auton tarina:
Auton oli ostanut n. 60-70 vuotias herrasmies jossain vuonna 80-90 vuonna. Auto oli hänellä kauppakassina ja sukulaisten kuljettimena. Tässä vaan oli se erikoisuus että koko sen omistuskauden tämä herra piti ovet auki ja avaimet virtalukossa. No kuinkas ollakkaan auto yhtenä yönä pöllittiin ja ajettiin 500m hänen kotioveltaan, ja oli avaimet hävitetty samalla reissulla, ja tottakai ne olivat viimeiset avaimet mitä taunukseen oli. Sitten vanhempi herra joutui terveydensä nojalla sairaalaan ja menehtyi sen koomin. Auto hinattiin jonkun autokaupan taakse 7 vuodeksi seisomaan kunnes tämä edellinen omistaja laittoi sen käyntikuntoon ja vaihdettiin sitten päikseen minun autoon.

Kori on sammalleessa, takapenkissä on päänkokoinen reikä, ruostetäpliä ympäriinsä, ovet ei mene kiinni, ikkunat jumittaa, mittari sökönä. Mutta onneksi pikkuvikoja! Harrasteautoksi ostin ja nyt teen omanlaisen kulttuuriteon kun pelastan vanhan Tanelin ja annan sille uuden elämän! Alan napsimaan kuvia tästä eteenpäin kun autoa alan tallilla laittamaan! Kiitos anteeksi

EDIT:
Tästä linkki galleriaan jonnekka lisään kuvia joka tallireissulta
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=12555
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja wekku »

Kuva olis kiva :D
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Tarinan kunnosta päätellen n.1000€ meni hyväntekeväisyyteen, mutta onnea brojektiin!
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Hinta kuulostaa aika kovalle... Kuvat olis ihan jeesh.. voihan se olla oikeesti helmikin...
välillä kuvauksen tyylisiä autoja on ollut tarjolla jollain 100€:lla...
Peltityöt ja sisuta on yleensä kalleimmat. Halpoja käytettyjä moottoreita
on aika usein saatavilla..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Elliv69
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2015, 15:26

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Elliv69 »

Ai minua on niinsanotusti vedetty höplästä? =D No voihan...
Onhan tuohon peltihommia kyllä, ruostetäpliä ja tuontuommoista

Seuraavat hommat mitä täytyy tehdä:
- Vaihtaa KAIKKI elämännesteet mitä koko härvelistä löytyy.. Jäähytinneste on aivan vaalean harmaata? Nyt kun tietäs että onko se joskus ollut punaista vaiko vihreätä :roll:
- Jarruneste on täysin mustaa, siihen minulla ei paineilmaa ole joten täytynee käyttää liikkeessä
- Öljyt siihen oli leimaa varten vaihdettukkin niin se ei onneksi ongelmana
- Tyhjää akun vaikka on olevinaan uusi akku.. Pitää nyt tutkiskella mimmonen tuommaisen akun tyhjäyksen aiheuttaa.. Soitin on nähtävästi alkuperäinen? Siinä oli kyllä sellaiset johtohärdellipatentit että alotan ekana siitä
- Ottaa rälläkkä käteen, peltoreista suomipop ja alkaa hiomaan koppaa jottako sais pahimmat ja kriittisimmät paikat paikattua
- Hieman sisustan uusintaa. Onko olemassa vielä jossakin penkkejä yms.. sisustan osia kyseiseen vehkeeseen vai pitääkö kolarivehkeitä alkaa metsästämään?
hamis
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2014, 13:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja hamis »

Harmaa jäähyneste ei tiedä hyvää,luultavasti öljyä seassa.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Alunperin jäähdytysnesteet ovat olleet vihreitä.
Tuolloin ei punaista ole vielä ollut saatavillakaan.

Ei ole pakko olla paineilmaa kun vaihdat jarrunesteet. Itse en ole ikinä käyttänyt sitä siihen askareeseen.
Laskee uudet nesteet läpi nipoista niin tulee varmasti hyvä.
Elliv69
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2015, 15:26

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Elliv69 »

Jaahas, nähtävästi tästä tuli vähän isompi, myös kuin että myös kalliimpi projekti mutta ompahan sitten tekemistä, harrasteeksi tuon ostinkin!

Juuh huomenna tallilla nakkaan kuvia taas galleriaan sitten näistä nesteistä yms! Nyt menee enemmän tällein mututuntumalla nämä muistelot että mitä siinä oli homman nimi =D
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Tuo yleiskunto on aika rajun oloinen kuvien perusteella. Toki kuvat ovat mitä ovat, yritä ottaa vähän "tarkempia" ja parempia ens kerralla :D Ja tottakai mieluummin paljon. Kuvat on kivoja.

Kyllä siinä varmasti työsarkaa riittää jos siitä hyvän haluaa, mutta eikö se sitten harrastepelin raamit täytä varsin osuvasti :peukku:
-Pori Connection-
Elliv69
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2015, 15:26

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Elliv69 »

Juu se itseasiassa näyttää tuossa pestyssä kuvassa vielä hyvältä =D
Huomenna napsin sitten PAAALJON kuvia kerta näin toivotaan, tekemistä riittää, mutta kerta tallin vuokrasi jonniinmoista rojektia varten niin se sitten on sitä korinkanssa hiomista!
Regalityan
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Touko 2013, 19:50
Paikkakunta: Vaala

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Regalityan »

Eikös tämä ollu ihan vasta nettiautossa kaupan oleva, sopivasti patinoitunut yksilö? Itekkin kattelin vähän sillä silimällä tätä kun oli tosissaan hyvin sammalta ja muuta kasvustoa pinnassa, olis tullu hyvä käyttis joka ois aiheuttanu sopivaa hammastenkiristelyä kanssa autoilijoissa.
Elliv69
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2015, 15:26

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Elliv69 »

Regalityan kirjoitti:Eikös tämä ollu ihan vasta nettiautossa kaupan oleva, sopivasti patinoitunut yksilö? Itekkin kattelin vähän sillä silimällä tätä kun oli tosissaan hyvin sammalta ja muuta kasvustoa pinnassa, olis tullu hyvä käyttis joka ois aiheuttanu sopivaa hammastenkiristelyä kanssa autoilijoissa.
Nimenomaan! Just semmoiseks ns. ''Vittuilu'' autoksi sen hankinkin, mutta kun olin ajanut tuolla ostopaikalta kotia (n. 5 tuntia) alkoi ideat lentelemään päähän sitä tahtia että pakko oli pesulla käyttää :D
Jätin minä vielä katolle jäkälät ja sammaleet jatkamaan kasvamistaan, muuten se on nyt putsattu!

Tämänpäivän agenda ja toivottavasti joitakin vastauksiakin joltakin fiksummalta ja kokeneemmalta ''Tanelituntijalta''?
- Mistä hankkia käretönsytytys? Siis nimenomaan että käykö jonkun toisen auton sytkypuoli helposti kiinni?
- Tuo kaasutin tuntuu olevan pikkuinen Taneleitten heikkopuoli, niin onkos olemassa jotakin järkevämpää kaasariratkasua kyseiseen vehkeeseen?
- Kävin mätänetissä, ad varaosassa kyselemässä lukkoja oviin että peräkonttiin. No eihän simmoisia ole tietenkään enään missään. AD:lla yrittivät tyrkyttää sähköstä lukkomekanismia joka toimisi kaukosäätimellä mutta pitää sen vanhanajan arvokkuus säilyttää! Soittelinkin parille taunuskaverille niin lukot mahdollisesti tulossa huomenna postiin. Jos ei tulekkaan, niin oisko jossakin tyyliin Sierrassa käyviä lukkoja oviin?

Huomenna menen sitten tallille ja rojekti odottaa alkamistaan!
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Elliv69 kirjoitti:
Regalityan kirjoitti:Eikös tämä ollu ihan vasta nettiautossa kaupan oleva, sopivasti patinoitunut yksilö? Itekkin kattelin vähän sillä silimällä tätä kun oli tosissaan hyvin sammalta ja muuta kasvustoa pinnassa, olis tullu hyvä käyttis joka ois aiheuttanu sopivaa hammastenkiristelyä kanssa autoilijoissa.
Nimenomaan! Just semmoiseks ns. ''Vittuilu'' autoksi sen hankinkin, mutta kun olin ajanut tuolla ostopaikalta kotia (n. 5 tuntia) alkoi ideat lentelemään päähän sitä tahtia että pakko oli pesulla käyttää :D
Jätin minä vielä katolle jäkälät ja sammaleet jatkamaan kasvamistaan, muuten se on nyt putsattu!

Tämänpäivän agenda ja toivottavasti joitakin vastauksiakin joltakin fiksummalta ja kokeneemmalta ''Tanelituntijalta''?
- Mistä hankkia käretönsytytys? Siis nimenomaan että käykö jonkun toisen auton sytkypuoli helposti kiinni?
- Tuo kaasutin tuntuu olevan pikkuinen Taneleitten heikkopuoli, niin onkos olemassa jotakin järkevämpää kaasariratkasua kyseiseen vehkeeseen?
- Kävin mätänetissä, ad varaosassa kyselemässä lukkoja oviin että peräkonttiin. No eihän simmoisia ole tietenkään enään missään. AD:lla yrittivät tyrkyttää sähköstä lukkomekanismia joka toimisi kaukosäätimellä mutta pitää sen vanhanajan arvokkuus säilyttää! Soittelinkin parille taunuskaverille niin lukot mahdollisesti tulossa huomenna postiin. Jos ei tulekkaan, niin oisko jossakin tyyliin Sierrassa käyviä lukkoja oviin?

Huomenna menen sitten tallille ja rojekti odottaa alkamistaan!
Laitat suoraan Cossunkoneen alle! Ja toteat, että nyt lähti projekti hanskasta :lol:
Ei oo kaasari ongelmia!
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Elliv69
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2015, 15:26

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja Elliv69 »

Elä yllytä hullua!! =D :lol:
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Re: Taneli vm. 82

Viesti Kirjoittaja wekku »

1.6 OHC Sierrasta kärjetön jakaja ja sytkäboxi, ja samasta autosta imusarja ja kaasari, mulla on omassa Tanarissa juurikin näin.
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Vastaa Viestiin