Taunus 2.0 -78 + 1.6 GX -81
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus 2.0 -78 + 1.6 GX -81
Ajattelin ruveta hieman kertomaan Taunus projektistani täällä. Ostin auton viime syksynä tuttavaltani ja auto ollut heidän perheessä uudesta asti. Auto oli seissyt muutaman vuoden. Pikku jarrujen herkistelyllä se tulikin leimauskuntoon ja leima tuli.
Vähän kuvaa
Tuli hiukan jousia lyhennettyä/vaihdettua
Siinä olis hiukan kesäsempiä kuvia
Vähän kuvaa
Tuli hiukan jousia lyhennettyä/vaihdettua
Siinä olis hiukan kesäsempiä kuvia
Oli taunus päässyt vähän pohjasta happanemaan, niin tuli sitten hakattua vanhat bitumit lattiasta irti ja hitsattua reiät umpeen. Oli aika mielenkiintonen kun pelti näytti pohjasta käsin ihan ehjältä, mutta sisäpuolelta ihan ruosteen syömä.
Kyllä sitä bitumia sieltä jonkunverran lähti
Sitten vähän maalia päälle ja saumojen tiivistys (Pellit hitsattu kyllä pohjasta käsin, mutta aattelin tiivistää saumat vielä sisäpuoleltakin
Kyllä sitä bitumia sieltä jonkunverran lähti
Sitten vähän maalia päälle ja saumojen tiivistys (Pellit hitsattu kyllä pohjasta käsin, mutta aattelin tiivistää saumat vielä sisäpuoleltakin
Noniin kirjotellaas välil jotain tännekkin. Joulukuussa pääsin intistä pois ja sen jälkeen ollu tammikuust asti töis tienaamas taunusta varten Nyt on tullu takapää purettua tai oikeestaan ollu jo hetken purettuna Takapää tarkoitus hitsata ehjäks ja takapäähän uusia kaikki puslat.
Tarkoitus samalla toi takahiekkapelti oikoa
Tuli hommattua viime kesänä tollaset "tuplat" ohariin, kun halvalla sai 2x 30/34 sierran webrut ite tehdyssä imusarjassa ja sit peltisarja. Iha orkkis konehan tää muuten, että ei noista kauheest iloa ole, mutta teki mieli lyödä paikkaan ku sellaset tuli ostettuu
Ruosteinen konehuone
Tarkoitus samalla toi takahiekkapelti oikoa
Tuli hommattua viime kesänä tollaset "tuplat" ohariin, kun halvalla sai 2x 30/34 sierran webrut ite tehdyssä imusarjassa ja sit peltisarja. Iha orkkis konehan tää muuten, että ei noista kauheest iloa ole, mutta teki mieli lyödä paikkaan ku sellaset tuli ostettuu
Ruosteinen konehuone
Komia on!
Tuon peräpellin saa muuten helposti oiotua sisemmässä pellissä olevien reikien kautta.
Käyhän tuolla lisäämässä tiedot, http://www.taunusfinland.com/keskustelu/viewtopic.php?t=13715
Tuon peräpellin saa muuten helposti oiotua sisemmässä pellissä olevien reikien kautta.
Käyhän tuolla lisäämässä tiedot, http://www.taunusfinland.com/keskustelu/viewtopic.php?t=13715
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Kiitoksia !taunus 78 kirjoitti:Komia on!
Tuon peräpellin saa muuten helposti oiotua sisemmässä pellissä olevien reikien kautta.
Käyhän tuolla lisäämässä tiedot, http://www.taunusfinland.com/keskustelu/viewtopic.php?t=13715
Kävin lisää tiedot Saishan sen varmaa niistäki helpost, mutta sisäpeltiki aika hapan ni teen uuden samal ja suoristan ton sit samalla
Morjens. Nyt kun foorumi taas toimii voisi hiukan kirjotella ja laittaa pari kuvaa. Taunuksen takapää purettu ja jonkinverran löytys hitsaushommia
Perä oli irti ja hiuka pensselöisin ihanan pinkihtävää eboksia pintaa Takapäähän tuli samalla Flo-flexin uretaanipuslat. Puslat sopivat kaikista puheista huolimatta todella hyvin. Alatukivarren etummaisista puslista otin parimilliä pois leveydestä kun oli niin tiukat rungon väliin.
Auto muuttus muuten ihan mielettömän paljon paremmaksi ajaa
Perä oli irti ja hiuka pensselöisin ihanan pinkihtävää eboksia pintaa Takapäähän tuli samalla Flo-flexin uretaanipuslat. Puslat sopivat kaikista puheista huolimatta todella hyvin. Alatukivarren etummaisista puslista otin parimilliä pois leveydestä kun oli niin tiukat rungon väliin.
Auto muuttus muuten ihan mielettömän paljon paremmaksi ajaa
Noniin olis varmaan aika taas päivitellä vähän, kun on jäänyt toi kirjoittelu vähälle. Taunuksen takapään hitsaukset tehty ja nyt vuorossa takapään kittaus ja maalaus piakkoin.
Hitsaushommia oli kyllä paljon enemmän kuin ajattelin. Auto maalattu joskus 90- luvun lopussa automaalaamossa ja takapyörien takaa helmat tehty aivan pakkelista ... nooh nyt ne ei oo pelkkää pakkelii Takapään uretaanit tuli kaiveltua samalla pois (sisältäen varmaan puoli litraa vettä ) Takaluukusta väistyi myös lahonnut varapyöräkotelo, joka oli korjattu popniiteillä ja sikaflexillä
Takaluukun pohja tuli 2mm pellistä ja lisäksi tein tollaset palkit sinne, ettei pellit pauku
Pakoputkeakin tuli hiukan rakenneltua. Putkeksi tuli 2,5" ja kaksi läpivirtaavaa simonssin vaimenninta.
Pakoputki tuli rakennettua hieman "isohkommasta" putkesta tulevaa tekniikkaa ajatellen
Reilu puolitoistavuotta sitten hankittu elintenluovuttaja näyttää tältä...
...ja tekniikka tältä
Hitsaushommia oli kyllä paljon enemmän kuin ajattelin. Auto maalattu joskus 90- luvun lopussa automaalaamossa ja takapyörien takaa helmat tehty aivan pakkelista ... nooh nyt ne ei oo pelkkää pakkelii Takapään uretaanit tuli kaiveltua samalla pois (sisältäen varmaan puoli litraa vettä ) Takaluukusta väistyi myös lahonnut varapyöräkotelo, joka oli korjattu popniiteillä ja sikaflexillä
Takaluukun pohja tuli 2mm pellistä ja lisäksi tein tollaset palkit sinne, ettei pellit pauku
Pakoputkeakin tuli hiukan rakenneltua. Putkeksi tuli 2,5" ja kaksi läpivirtaavaa simonssin vaimenninta.
Pakoputki tuli rakennettua hieman "isohkommasta" putkesta tulevaa tekniikkaa ajatellen
Reilu puolitoistavuotta sitten hankittu elintenluovuttaja näyttää tältä...
...ja tekniikka tältä
Noniin takapään kittaukset tuli valmiiksi ja ruiskutin sinisen epoksi pohja/pintamaalin takapäähän. Ei oo tullu maalattuu ruiskulla ikinä ennen, mutta ihan ok se sujui paitsi että tuli hiukan appelsiiniä ,kun on toi epoksi aika paksua ja suutin oli 1.4 ja maalikin tuli hiukan liian vähän ohennettua... Nooh onneks se on "pohjaväri" Ajattelin ottaa auton piakkoin ajoon, koska vakuutuksetkin pyörii kokoajan ja ehtii viellä tänä "kesänä" vähän ajella. Pitää jossain vaiheessa viellä ennen talvea maalata takapää auton väriin, mutta saa kelvata hetken noin.
Tänään tuli sitten irroitettua tekniikka elintenluovuttaja sierrasta, aika kivuttomasti se sieltä nousi vaikkei välineet ole kummoiset. Joku osaa nyt varmaan mulle kertoa mitä muutoksia vaatii, kun laitan ton 2.0 ohc ja type 9 tanariin ? Ilmeisesti ainakin vaatii kardaanin etupätkän vaihdon ja laatikon kannatinpalkin muokkausta ? Sierran kardaanin etupätkä sopii ilmeisesti holkin tekemällä ja miten kannatinpalkkia pitää muokata ?
Yksinkertaisin keino kannakepalkin muokkaukseen.
Kahdesta kohtaa poikki, keskiosan kääntö ja takasin kiinni.
https://www.dropbox.com/s/d6vtiwg79lhwunz/Screenshot_2014-07-20-12-02-40-1.png
Kahdesta kohtaa poikki, keskiosan kääntö ja takasin kiinni.
https://www.dropbox.com/s/d6vtiwg79lhwunz/Screenshot_2014-07-20-12-02-40-1.png
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Kiitos tiedostataunus 78 kirjoitti:Yksinkertaisin keino kannakepalkin muokkaukseen.
Kahdesta kohtaa poikki, keskiosan kääntö ja takasin kiinni.
https://www.dropbox.com/s/d6vtiwg79lhwunz/Screenshot_2014-07-20-12-02-40-1.png