Ardhun Ford Capri 1970

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Kyllästyin taunuksen kaasarin kanssa tappelemiseen ja kaivelin autotallin perältä IS efi vermeet esiin.

Ei hemmetti, ei musta kyl mitään sähköasiantuntijaa tule :lol:

Johtosarjakaan ei missää huippu kondiksessa ole, liittimiä vähän hajalla ja johtoja katkottu vähän miten sattuu, saa nähdä saako tuosta tehtyä vai pitääkö ettiä jostain ehjempi johtosarja alkaa siitä selvittelemään.
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

ardhu kirjoitti:Kyllästyin taunuksen kaasarin kanssa tappelemiseen ja kaivelin autotallin perältä IS efi vermeet esiin.

Ei hemmetti, ei musta kyl mitään sähköasiantuntijaa tule :lol:

Johtosarjakaan ei missää huippu kondiksessa ole, liittimiä vähän hajalla ja johtoja katkottu vähän miten sattuu, saa nähdä saako tuosta tehtyä vai pitääkö ettiä jostain ehjempi johtosarja alkaa siitä selvittelemään.
Mä oon kans tämän päivän ihmetelly tota is efi johtosarjaa :) Haynesin korjausoppaassa on hyvä mikä se nyt wiring diagram onkaan suomeksi.. purin just tänään johtosarjan varaosa-autosta ja tietenkin katkaisin yhden releen pois sarjasta kun hätäsesti purin. Pitää saada loppu auto paaliin piakkoin...
Capri -77 2.0
Firebird -69
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Juu eikös siinä johtosarjassa pari relettä kuuluis olla? Tästä on molemmat napsittu pois.. :lol:
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Tämä kaavio on uudempaan efiin, Bosch jakajalla...ei kai muuten eroa vanhempaan, kuin sytytyksen osalta hieman?
Kuva
Kuva
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Ei siinä itse johtosarjassa ole yhtään relettä, mutta niitä kyllä tarvitsee lisätä sinne ainakin sen kaksi kappaletta - toinen pääreleeksi ja toinen bensapumpulle. Periaatteessa siinä johtiksessa ei ole montaa autoon kulkeutuvaa piuhaa mitkä kytkemällä kone pärähtää käyntiin - musta pääreleen kautta 12V, punainen (tai puna-sini) +12V jatkuvaan, ruskeet maihin, vihree mahdolliselle rundarille, ö-paine ja vedenlämpöpiuhat ja bensapumpulle johdot.

Duunasin muuten itelleni tällasen pikku ruuttaushelpperin, kerro jos kaipailet samanlaista... :wink:
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

No perhana, kyllä nyt alottelijaa jeesataan (itseasiassa nyt tänä kesänä on ollut taunus mulla jo 3 vuotta :D)

Mulla on tuo tankki asia hoidossa, siitä isoatlakselle kiitos. Muutenhan tuo on kyllä mahottoman siisti säiliö!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Vähän sain puuhailtua viikonloppunakin.

Vanhan tankin, kaasarin ja virranjakajan+kärjettömän hilut revin mäkeen.

Nyt on uusi tankki paikallaan samoin bensalinjat kunnossa myös imusarjan pulttasin paikalleen.

Bensalinjana on teräspunosletkua ja paluuna päätin käyttää taunuksen orggis linjaa niin saa nätisti kiinnikkeisiin.

Laitetaan pari kuvaa niin ei näytä niin kuivalta :lol:

Kuva

Kuva
Huomasin myös kuinka laho tuo helman pääty tosiaan on :lol:

Kuva
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

ardhu kirjoitti:Bensalinjana on teräspunosletkua ja paluuna päätin käyttää taunuksen orggis linjaa niin saa nätisti kiinnikkeisiin.
Tän kanssa kantsii sitten olla jokseenkii tarkkana. Arvaat varmaan mitä startatessa tapahtuu, jos moottorin maadoitus ottaa huonosti kontaktia... Tulee meinaan melko hätäinen kokko autosta.. :roll:
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Toi on kyllä melkosen hyvä pointti.. eipä tullut edes ajateltua.. :roll:
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Miten noi sitten kannattais tehdä?

hankkia jostain orggis tyyppistä nylon putkea?
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Ihan sama miten teet, aina se jonkun mielestä on väärin tehty kuitenkin. :lol:

Edit: Laita pätkä muoviputkea väliin, niin ei virta kulje. Ja saat samalla kaksi kohtaa lisää mistä helpommin alkaa bensat vuotamaan kadulle.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Voihan sen punoksen kuoria moottorin päästä pois jos pelottaa, tai laittaa 3 maajohtoa lohkolle.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Jees no tuo kuulostaa suhteellisen järkevältä. Kiitos!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Johtosarja alkaa oleen melkeen valmis, pari piuhaa enään. Kairasin lämppärin sisähaaran reijän isommaks niin saa ecun ja releet sisäpuolelle.

To ja Pe-La yö aikaa koittaa pajottaa tuo kasaan jos haluaa fomocoon sillä päästä..

Kaasuvaijeri, ilmamassamittarin sijoitus ja teline ja ylipäätään auto toimimaan. :lol:
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Äsken pärähti ruiskumallin taunus käyntiin 8)

huomenna säätöä, nippusiteitä, klemmareita ja patentteja ehkä pääsee lauantaina ajamaan :lol:
Vastaa Viestiin