Sivu 1/13

Ardhun Ford Capri 1970

Lähetetty: 08 Syys 2013, 13:21
Kirjoittaja ardhu
Hoi moi.

Kuva

Kuva

Ajattelinpa kirjoitella pikkuisen tarinoita kun tuota menopeliä alan käymään läpi. Reilu pari vuotta olen tuon fjöördin omistanut eikä vielä ole hirveempiä remontteja vaatinut:

- Etukelkan puslat ja nivelet vaihdettu uusiin
- Kaasari vaihdettu
- Pakoputkea joutunut vähän uusimaan
- yms. muuta perus remppaa

Muuten sitten tullut haalittua osia tulevaisuuden varalle, kuten isoatlas perä nykyisen 4.11 pikkuperän tilalle, pari 2.0 ohc konetta mm. 205 lohko ja IS kansi.. Nämä tarkoitus myöhemmin rempata ja heittää taunukseen ja kun tuo IS kansikin on niin houkuttelisi EFI:n asennus tottakai, saa nyt nähdä.

Nyt ensimmäisenä tarkoitus käydä ruosteita läpi ja saada koppa kuntoon, varsinkin takahelma päässyt aika surulliseen kuntoon:
Kuva

Kuva

Näyttäis vähän joltain edellisen omistajan pakkeliräpellykseltä tuo paikka..

Mitään täydellistä atomeiksi purkamista en aloita, ikuisuusprojektia en halua kumminkaan.. Sitä varten on tuo capri sitten..

Lähetetty: 12 Syys 2013, 20:29
Kirjoittaja ardhu
Tämä rojekti ei enään varmaan kellekkään mitään "anna" mutta jatketaan:

Vähän rälläkkää ja tökkimistä niin näyttää tältä

Kuva

Kuva

Tuo yläpokkaus missä helmaon pisteillä kiinni on kyllä v-mäinen porata.. Vituikshan se meni mutta täytyy vetää se pokkauskin vielä kokonaan pois kun mätii siitäkin..

Takakontin puolelta löyty pari edellisen omistajan käsitystä mätäpaikasta, liimamassalla peltiä reijän päälle ja jotain rost stop maalia päälle ja viimeistely alustamassalla :roll:

Varapyörä kotelo oli täysin ehyt!

Lähetetty: 12 Syys 2013, 21:37
Kirjoittaja Vermilion
Ton kun laitat samaan kuntoon kuin uutena tai paremmaksi ja sitten vähän piristetyn ilmapumpun pellin alle tulee vielä komee fyysisesti ja henkisesti!

Lähetetty: 13 Syys 2013, 20:04
Kirjoittaja Regalityan
Jos joskus alakaa tarpeeksi kiinnostamaan EFI muutos tuohon 2.0 koneeseen, niin mulla olis mahollisesti jouten imusarja suuttimineen kaikkineen ja johtosarja sekä moottorinohjausboksi tuollaseen mosaan. Myös ilmamassamitarri löytyy yms roipetta. ;)

Lähetetty: 14 Syys 2013, 08:43
Kirjoittaja ardhu
Sait juuri yyveetä !

Ei ole kyll turpoa tähän vehkeeseen tulossa. Mutta tuo ruisku tietty kiinnostaa!

Lähetetty: 23 Syys 2013, 20:29
Kirjoittaja ardhu
Joulupukki toi ennenaikasen paketin:

Kuva

Tähän palataan myöhemmin..

Lähetetty: 29 Syys 2013, 21:35
Kirjoittaja ardhu
Pikkuhiljaa tullut parsittua peräpeltejä kasaan, tänään alkoi jo hiffaamaan miten sen sauman kuuluu sulaa ja miten saada säädöt kohdilleen.. Hitsisauma edelleen aivan hirveää katsottavaa mutta onpahan hiottavaa..

Kuva

Kuva

Ja tuleehan tohon päälle onneksi se helmapelti ja puskuri..

Lähetetty: 06 Loka 2013, 16:50
Kirjoittaja ardhu
On ne kovia äijiä jotka "viikonlopun hommalla" tai "parissa talli illassa" hitsaa autot kasaan. : D Tuli turattua pari paikkaa taas..

Kuva

Tuo vasemman yläkulman paikka aika kenkkumainen tehrä, ei siitä kovin hyvää saanut.

Millä tavalla tuo päälihelma kannattaisi hitsata? Yläkautta suoralla saumalla ja sivut ja alaosa pisteillä kiinni alahelmaan? kö? Se peltikaistale missä tuo ulkohelma on ylhäältä orkkiksesti pisteillä kiinni lähti kävelemään oli aika hapan..

Lähetetty: 06 Loka 2013, 21:57
Kirjoittaja ft79
ei noita pintapeltejä nykyään hitsata enää ollenkaan kiinni..
liimalla noi kuulemma laitetaan kaikki.. :shock:

onkos sulla tohon takahelmaan korjauspala vai meinaatko itte tehdä?

Lähetetty: 06 Loka 2013, 22:08
Kirjoittaja ardhu
Mulla on motomobilista hommattu korjauspala, ei kyllä istu ihan täydelliseen mutta ihan jees. Joku pisteillä kasaan + joku korimassa vois olla aika kova(?)

Luulen myös kylläkin että yläreunavois olla viisas vetää täydellä saumalla..

Tuota takahelman korjauspalasta zmulikin kyseli penkityspäivillä niin tuossa ois http://www.motomobil.com/rear-lower-pan ... 802-1.html ite hommasin miva-carin jobbaamana.

Mun händyillä ei tulis mitään pintapellin teosta :D käytössä ruuvipenkki ja leka käytännössä.. Noitten sisäpuolen korjauspalojen tekemisessä on meikäläiselle ihan täys homma.. :oops:

Lähetetty: 06 Loka 2013, 22:28
Kirjoittaja ft79
toi pitkällä saumalla kiinnittäminen vaan voi aiheuttaa "lievää" vetelyä peltiin..
itse laittaisin pisteillä ylhäältäkin kiinni.. mutta tietty kun puuttuu toi lippa mihin vissiin se
korjauspala tulisi kiinni niin on vähä eri juttu.. toi sauma kun jää täysin näkyviin.. :roll:

pellit 0,5-1cm limittäin ja tiuhaan pisteillä kiinni.. kitillä siistiksi.. lienee helpoin vaihtoehto..

on tossa omassakin noi kontin sivuhelmat tehty ks. tavalla josta aikaa vissiin
10v eikä vielä ole minkäänlaista elämistä , ruostumista, kuprua havaittavissa..

Lähetetty: 30 Marras 2013, 21:28
Kirjoittaja ardhu
Taas palattu tauon jälkeen tanen kimppuun. Enään ei tarvitsekkaan sukulaisten nurkissa touhuta kun tuli hommattua Kempin migomag 150A voimavirtakone ja oma hiilidioksidi pullo, vähän päässyt kokeilemaan hyvältä peliltä vaikuttaa.. Tänään myös kävin hakemassa uuden boschilaisen rälläkänkin.. Kyllä kelpaa 8)

Taunuksesta kun aloin tonkimaan pientä reikää takahelmasta olikin mätä päässyt leviämään koko takasivuhelman sisä- ja ulkohelmaan ja kun mätiä laikkasin niin löysinkin, mitäpä muutakaan kun litimärkää uretaanivaahtoa :evil:
Onneksi hommasin aikanaan myös uudet takasivut, mutta sisähelmojen kanssa pääsee harjottelemaan peltisepän taitoja enemmän..

Josko pääsisi talven liukkaista vielä nauttimaan..

Lähetetty: 01 Joulu 2013, 21:20
Kirjoittaja ardhu
Tänään jatkui harjotukset joten takahelman ja apparin takasivun sisähelmat saivat uutta peltiä. Kempissä oleva jaksohitsaus toiminta vaikuttaa ihan näppärältä tosin ulkopeltejä ei raaski sillä vetää ettei vetele..

Pari fotoa:

Kuva

Kuva
Tuo oikean puolen alus helma oli aika hauska tehdä vaikka aikaa meni, alkaa löytymään kikat millä saa pellin palat tottelemaan.

Täytyy ens viikolla hakea kunnon peltisakset..

Kävi muuten hauska homma tuossa touhutessa. Jotain säädin siinä takahelman kanssa kun hiiri tuli runkopalkista morjenstaa :D Täytyy laittaa pari loukkua autoon..

Lähetetty: 01 Joulu 2013, 22:16
Kirjoittaja JeeSe
Hiiret tykkää Taunuksista.

Ite kerran ihmettelin, kun ilmanvaihtolaitteesta kuului joku ihme narina hetki sen jälkeen kun laitoin käyntii..
Ja hetken päästä hiiri kurkkaa kuskinpuolen ilmaventtiilistä. :lol:

Lähetetty: 01 Joulu 2013, 23:50
Kirjoittaja Samu
rotat tykkää ilmeisesti taunuksen konehuoneesta...mulla kun on GXL vanhassa navetassa katon alla niin ovat pirut tehneet tarpeitansa akkutelineelle :evil:

ton kun huomasin niin jätin konepellin raolleen ja enää eivät uskalla elellä taunuksessa. kissat pääsee tarpeeks lähelle.