Sivu 2/2

Lähetetty: 24 Joulu 2013, 10:59
Kirjoittaja p3
Kiitokset kannustuksesta Jannelle!

Rakenteluhommat menee taas minulle ihan normaalisti, eli haalin liikaa hommia ja suurinpiirtein kaikki tuntus olevan kesken..........talliin sopii nyt 3 autoa silleen että 2 pystys tekemäänkin mutta tiä sitte millon sinne kerkiää kun on muita rakennushommia työnalla.

Lähetetty: 31 Joulu 2013, 22:34
Kirjoittaja p3
Olen koittanu illanpimeinä väköstää sitä mittaristoa nippuun riko ja liimaa periaatteella, homma todellakin meni työlääksi, tietysti siihen vaikuttaa jonkin verran Scorpan mittariston poikkeava muoto. Kierrosmittari ei asetu kunnolla pyöreään reikään mitenkään, mutta olkoon tollanen ku on oman aikansa. Nopeusmittarin taulu on liian iso eli siihen tarvii tehä uus + onnistuin vääntämään viisarin akselin kieroksi ja tottakai se meni vielä poikki oikaisu yrityksen saurauksena :roll: Bensa ja lämpömittarit onnistu hieman helpommin, liimasin koneistot Celen mittarien tilalle ja Celen mittaritaulut sitte niihin koneistoihin ( riitti siinäkin sovittelua että löyty oikea syvyys molemmille ), kiitos HV350:sen ei olis pikaliimoilla tai 2k tahnoilla hoitunu nuin näppärästi + tuon ominaisuuksiin kuuluu joustava sauma.

Lähetetty: 11 Helmi 2014, 22:14
Kirjoittaja p3
Toinen helma tuli rakenneltua pellinpaloista viime viikonloppuna, vielä olis useammaksi viikonlopuksi peltitöitä mutta onhan tässä viel kesään matkaa. Granadan normi peltivalsseista napsin vanhat kumet pois, niistä olis tarkotus säätää vähän leviämmät tallin ylisillä odottelevia 14" old school gummeja varten.

Lähetetty: 11 Helmi 2014, 23:13
Kirjoittaja Vermilion
p3 kirjoitti:Toinen helma tuli rakenneltua pellinpaloista viime viikonloppuna, vielä olis useammaksi viikonlopuksi peltitöitä mutta onhan tässä viel kesään matkaa. Granadan normi peltivalsseista napsin vanhat kumet pois, niistä olis tarkotus säätää vähän leviämmät tallin ylisillä odottelevia 14" old school gummeja varten.
Mahtavaa tämäkin edistyy! Keep it going!

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 11:13
Kirjoittaja p3
Jep jep, edistyy se :P myös kuskin helma hitsi valmis, tarvii vielä siistiä saumoja kun ei ole 25 vuodessa oppinu hitsaamaan kerta valmista jälkeä. Varsinaisista "runko" muutoksista enään hitsaamatta A-pilarin tyvi vahvikkeet ja syylärin alakiinnikkeet kun sen joutuu upottamaan Scorpion runkopalkkeihin sen verta lyhyempi tuo keula. Sitte olis pakkopullat tehty ja pääsis mielenkiintosempiin peltihommiin, eli takaluukku olis tarkotus muokata toisenlaiseksi. Celesten liftback luukku muutetaan mk1 Capri malliseksi, eli lasiaukko koriin kiini jonkin verran lyhennettynä ja kallistusta pystympään, "seinä" ohjaamon ja kontin väliin. Jemmassa on myös mk2 Caprin takasivulasien karmit joita olen suunnitellu Celesten omien tilalle mutta tuo muutos on vielä fifty - sixty.

Lähetetty: 25 Touko 2014, 12:20
Kirjoittaja p3
Projekti on taas vähän aikaa "jäissä" kori ja pohjalevy on kuiten kauttaaltaan hitsattu yhteen eli pakolliset peltityöt tehty. Nyt tuli ajankohtasemmaksi Caprin maalaus, siihenkin joutu vähän peltihommia tekemään niinku minun autoihin ny yleensäkin, mutta ne ois ny tehty kuin myös karkea kittaus. ens viikolla pitäs hakea leima ja viikonloppuna koittaa vetassa väriä pintaan.

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 09:57
Kirjoittaja p3
Vetasin Caprin oikeen hiontaväriin :roll: tänään oli tarkotus pintavärittää mutta kilin kellot mitään ku lisää pakkelia, no ois kyllä harmittanu enämpi jos olis suoraan koittanu pintaa tehä. On nuita tullu silleenkin tehtyä, toki myönnettävä että olen sillon hieronu aikalailla tarkemmin ennen maalausta. Muutenkin mentiin ihan kaavan mukaan, päivän ainoa vesisade alko luonnollisesti ekan kannullisen jälkeen ja kompura tietysti pihalla ilman mitään suojaa. 3,5 x 7 teltta hieman ahas sivuilta, pitää haarottaa paineletku molemmille puolin niin ei tarvi sitä vetää ympäri autoa, kuin myös auto olis hyvä saaha edes vähän ylemmäksi.

Lähetetty: 28 Elo 2014, 22:40
Kirjoittaja p3
Niin se aika vaan taas vierähti, siirtyy tämän projektin maaluu ens kesään :roll: Jotain ny on kuiten tapahtunu, hyvin pikaisen inspiraation vallassa rälläköin Scorpion jouset pätkiksi kun pirssi näytti tähän asti lähinnä citymaasturilta ja toisekseen Foordilla ei hirveästi ole ajateltu jousien helppoa vaihtoa tuota takaripustusta suunniteltaessa. Samaan urakkaan pilkoin etusetkin kun en kehannu irrottaa tolppia, löysäsin vaan iskarin ylämutterit ja nostin keulan ilmaan, uudet lyhyemmät ja löysemmät jouset meni meni suht kivuttomasti paikalleen sen enempiä purkamatta. Taakse laitoin vaan lankun pätkät jousien koloihin, pohjaanlyöntikumet lepää nyt niitä vasten mutta perä tarvii saada vielä huomattavasti alemmas eli takajousitus täytyy todennäköisesti toteuttaa kynätolpilla.

Re: Scorpio -91 coupe

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 13:00
Kirjoittaja p3
Tämä projektikin tuli heräteltyä eilen illalla talviunilta :mrgreen: oli ihan pakko kuunnella suoraputkisen kutosen murinaa tallissa.
Syksyllä jouduin irrottamaan vetarien sisäpäät perästä kun koitin saada citymaasturi luukin muutettua paremmin tähän tapaukseen sopivaan tontti luukkiin. Nyt aloin irrottamaan vetareja navoista kun ulommat kumet on rikki, no T45 pala pulttikoneeseen, ulommat pultithan on luonnollisesti ruostunu vuosien kuluessa hyvästi kiini josta seurasi torx palan hajoaminen ja tästä seurasi pienen etsintä tuokion päätteeksi päätelmä että oli sitten viimenen T45 :club: tapahtuneesta "viisastuneena" löin terästaltalla pultit irti jumista sadatellen että miksei sitä voinu tehä ensin. No täytyy viikolla käydä ostamassa muutama nuita paloja varastoon.................

Tuossa samalla sovittelin taakse jemmasta löytyneitä jonkin RS VAG tuotteen etujousia ja ne vaikuttais äkkiseltään aika hyviltä, jopa Scorpan alkuperäset iskarit näyttäis käyvän niiden kanssa vaikka ensin ajattelin että ne joutuu vaihtamaan lyhyempiin. Niissä on lankavahvuus n: puolet Scorpan alkuperäsestä mutta pituus suurin piirtein sama.

Re: Scorpio -91 coupe

Lähetetty: 04 Huhti 2015, 22:20
Kirjoittaja p3
Vetarit takas paikallaan uusine kumeineen, alustankorkeus on nyt suurinpiirtein "normaali" eli vaatinee lasku toimenpiteen myöhemmin. Mutta nyt keskitytään taas peltitöihin, leikkelin c-pilarien pikkuikkunoiden reikiin peitelevyt ja heppasin ne paikalleen + pohjamaalit perään. Samalla päädyin unohtamaan Caprin takasivulasien sovittamisen, jääköön nuo alkuperäset :roll:

Re: Scorpio -91 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2015, 22:13
Kirjoittaja p3
Kopan muokkaus 3 - ovisesta 2 - oviseksi alkoi, sipasin luukun sopivasta kohtaa kahtia ikkuna-aukon pienentämiseksi ja sovittelin tuon karmin yläosan koriin hieman alkuperäistä pystympään asentoon. Tuo loppu luukku kääntyy tuosta vastaavasti lähemmäs vaakatasoa ja saranoidaan mondeon peräluukun saranoilla.

Kuva

Re: Scorpio -91 coupe

Lähetetty: 20 Marras 2016, 17:43
Kirjoittaja p3
Aika taas kulunut ja mitään ei ole oikeestaan tapahtunu mutta ei tätä vielä silti kuopattukaan ole :mrgreen:

Kuva

Todistettavasti se ainakin käy, no ajoin sillä pikkulenkinkin kun sain vihdoin vaihdettua vuotavan vesipumpun, muutapa sille ei ole 2 vuoteen tullu tehtyäkään.