Scorpio -91 coupe
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Scorpio -91 coupe
Joo, ei ole Taunus, mutta hyvin "Taunus henkinen" laite kuitenkin.
Kuvia lisäilen galleriaan sitä mukaa kun edistystä on havaittavissa.
Homma lähti alulle pari vuotta sitten kun tallissa loju hyvästi ruostumaan päässy Scorpio 2.9 ghia, pihaan tuli haettua Mitsubishi Celeste josta pohja oli karissu edellisten säilytyspaikkojen heinikkoon. Siinä se ajatus synty itseasiassa jo Celesten hakumatkalla, eli Scorpasta pohjalevy + tekniikka ja Celestä kori.
Luonnollisesti pyritään 0-budjettiin, kaikki minkä pystyy järkevästi tekemään itse myös tehdään itse.
Operaatio alko celesten purulla, korin nostin roikkumaan katosta kuormaliinoilla niiden räikkiä hyödyntäen.
Seuraavaksi tuhosin päällepäin fiksun näkösen Scorpion, koitin ensin leikkoa silleen että tuleva kori sopis justiin pelti peltiä vasten, totesin sen kuitenkin aika pian liian hankalaksi. Akseliväleissä näissä on eroa hiukka vajaa 40cm, joten Scorpan pohja tarvi lyhentää, takajalkatilat lähti sopivasti pois. Kardaanista saman verran, letkuklemmarit katkasukohtaan ja laikalla nätisti klemmarin reunaa pitkin, tulee suora katko, toinen pää nivelen laipasta irti, haarukat linjaan ja hitsiä. Käsijarruvaijerin lyhennys js jarruputkeen silmukka .
Sovitin korin iskarien kohille, sain mitat kohilleen :arrow: hitsaus. Rakoja täyttämään :arrow: sisähelmat, tulipelti, keula pyöränkotelojen ympäriltä. Peräpellit piti tehä kokonaan uusiksi, peräkontin pohjasta tuli osittain mallia C-kadett, keskellä pelti on Scorpan pohjan tasossa näin äänenvaimennin mahtuu kunnolla helman sisään, kontin nurkat pellitin helman alareunan tasoon, toiseen koteloon tulee akku ja toiseen tankki. Alkuperäset pyöränkaaret ei oikeen sopinu Scorpan raideleveydelle, joten ykköskoppa Escon Buble archit tuli tilattua, maksovat alta satkun joten ei järkeä alkaa tekemään levikkeitä, varsinkaan kun mitkään neliskanttiset ei oikein miellytä silmää.
Sähköt karsin silleen että Absit ja mootori + looda jää alkuperästä, muut tehään sitte tarpeen mukaan.
Kuvia lisäilen galleriaan sitä mukaa kun edistystä on havaittavissa.
Homma lähti alulle pari vuotta sitten kun tallissa loju hyvästi ruostumaan päässy Scorpio 2.9 ghia, pihaan tuli haettua Mitsubishi Celeste josta pohja oli karissu edellisten säilytyspaikkojen heinikkoon. Siinä se ajatus synty itseasiassa jo Celesten hakumatkalla, eli Scorpasta pohjalevy + tekniikka ja Celestä kori.
Luonnollisesti pyritään 0-budjettiin, kaikki minkä pystyy järkevästi tekemään itse myös tehdään itse.
Operaatio alko celesten purulla, korin nostin roikkumaan katosta kuormaliinoilla niiden räikkiä hyödyntäen.
Seuraavaksi tuhosin päällepäin fiksun näkösen Scorpion, koitin ensin leikkoa silleen että tuleva kori sopis justiin pelti peltiä vasten, totesin sen kuitenkin aika pian liian hankalaksi. Akseliväleissä näissä on eroa hiukka vajaa 40cm, joten Scorpan pohja tarvi lyhentää, takajalkatilat lähti sopivasti pois. Kardaanista saman verran, letkuklemmarit katkasukohtaan ja laikalla nätisti klemmarin reunaa pitkin, tulee suora katko, toinen pää nivelen laipasta irti, haarukat linjaan ja hitsiä. Käsijarruvaijerin lyhennys js jarruputkeen silmukka .
Sovitin korin iskarien kohille, sain mitat kohilleen :arrow: hitsaus. Rakoja täyttämään :arrow: sisähelmat, tulipelti, keula pyöränkotelojen ympäriltä. Peräpellit piti tehä kokonaan uusiksi, peräkontin pohjasta tuli osittain mallia C-kadett, keskellä pelti on Scorpan pohjan tasossa näin äänenvaimennin mahtuu kunnolla helman sisään, kontin nurkat pellitin helman alareunan tasoon, toiseen koteloon tulee akku ja toiseen tankki. Alkuperäset pyöränkaaret ei oikeen sopinu Scorpan raideleveydelle, joten ykköskoppa Escon Buble archit tuli tilattua, maksovat alta satkun joten ei järkeä alkaa tekemään levikkeitä, varsinkaan kun mitkään neliskanttiset ei oikein miellytä silmää.
Sähköt karsin silleen että Absit ja mootori + looda jää alkuperästä, muut tehään sitte tarpeen mukaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Tylsyyttä voi siis torjua noinkin.. Hauska seurata miten homma etenee.
Tosin toisten projekteja seuratessa tuntuu, ettei omat juurikaan etene..
Joskus sankavitun aikaan kaveri väsäili ke20 tai -25 corollasta 911 porschen jäärata-autoks. Siinä oli myös omavalmisteinen neliveto ja nopea ohjaus. Ja tietysti siihen aikaan vielä kovin eksoottinen turbo ohc-koneen kupeella. Taitaa olla vieläkin jossain tallissa jemmassa.
Tosin toisten projekteja seuratessa tuntuu, ettei omat juurikaan etene..
Joskus sankavitun aikaan kaveri väsäili ke20 tai -25 corollasta 911 porschen jäärata-autoks. Siinä oli myös omavalmisteinen neliveto ja nopea ohjaus. Ja tietysti siihen aikaan vielä kovin eksoottinen turbo ohc-koneen kupeella. Taitaa olla vieläkin jossain tallissa jemmassa.
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Juu, voi toki Nyt on ollunna kyllä muitakin torjuntatoimia, eilen tuli haettua lähi pitäjästä 929 ht -77 halvalla kun sai tämä päivä menikin sitte työ/trailerin vetimen katsastuksessa ja Caprin käyttöön herättelyssä kun alkaa melkeen kesältä näyttämään.
Aikas erikoinen Corolla.............
Aikas erikoinen Corolla.............
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Niin se vaan meni päivä siihenki että 2.9 sai käyntiin parin vuoden tauon jälkeen. Bensa linjoiksi laitoin mondeosta puretut, scorpan pumppu paketti omatekoseen n:30 litran pyttyyn, korkeuden sovitin tuolle pumpulle ja saman tyylinen loiskesysteemi kun alkuperäsessä tankissa ( tankki tehty aiemmin ). Suurin osa ajasta meni purkaessa raiskattuja piuhoja setviessä, puolan + olin jostaan syystä napannu poikki ja toista päätä ei näkyny missään saman oli kokenu peräloosterissa oleva polttoainepumpun turvakytkin, ei sitäkään enää muistanu, mut selvishän se kun yleismitarin kans seuras et mihin se virta katoaa. Laitoin samalla konehuoneen puolella olevat piuhat nippuihin ja kiini tulipeltiin.
Äänimailma ei oikeen säväyttäny ainakaan tallissa, pelkkä yhdysputki pitää melkosta meteliä. Täytyy kaivella varastoja en ole ikänä ostanu kaupasta valmista pakoputkea ja taitaa olla 15v edellisten rakennussarja putkien ostostakin.
Äänimailma ei oikeen säväyttäny ainakaan tallissa, pelkkä yhdysputki pitää melkosta meteliä. Täytyy kaivella varastoja en ole ikänä ostanu kaupasta valmista pakoputkea ja taitaa olla 15v edellisten rakennussarja putkien ostostakin.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Kiitoksia mukava kun muutkin arvostaa tällasta, välillä kyl tulee mieleen että onko tässä mitään järkeä.
Iltapäivä kulahti taas sähkötöissä, muka reilulla kädellä karsin purkaessa kaiken mikä ei liittyny moottoriin, askii tai abseihin, niin vaan kuiten Scorpassa riittää piuhaa. No on nuista varmaan puolet turhia edellä luetelluille mutta tarviihan tuohon kuiten virtoja johki muuhunkin. Köytin piuhaniput nippusiteillä kiini kojelaudan taakse, sen rele / sulake kiskon laitoin hanskalootan paikalle ja abs ja ecu boxien telineet siihen alle.
Iltapäivä kulahti taas sähkötöissä, muka reilulla kädellä karsin purkaessa kaiken mikä ei liittyny moottoriin, askii tai abseihin, niin vaan kuiten Scorpassa riittää piuhaa. No on nuista varmaan puolet turhia edellä luetelluille mutta tarviihan tuohon kuiten virtoja johki muuhunkin. Köytin piuhaniput nippusiteillä kiini kojelaudan taakse, sen rele / sulake kiskon laitoin hanskalootan paikalle ja abs ja ecu boxien telineet siihen alle.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Tulee mieleen se Jenkkisarja missä ne istutti -67 Chargerin kopan uudemman Chargerin alustalle, oli niiku ihan vastaava projekti noin muuten
Elikkä suurinpiitrein tommonen koppa: http://image.popularhotrodding.com/f/32 ... t-left.jpg
Tommoseen alustaan: http://static.cargurus.com/images/site/ ... 54842.jpeg
Elikkä suurinpiitrein tommonen koppa: http://image.popularhotrodding.com/f/32 ... t-left.jpg
Tommoseen alustaan: http://static.cargurus.com/images/site/ ... 54842.jpeg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Näinhän se tahtoo olla, sais sen päävoiton lotosta niin olis aikaakin enemmän näihin järjettömyyksiin.
Herättelin perjantaina talviunilta ruohonleikkurin ja mankin, siinäpä muistu mieleen jonnin aikaa hyllyssä lojuneet leikkurin kärri projektiin hommatut renkaat. Joten eilinen talliaika meni kärriä väsätessä, irto laidat pitäs vielä tehä mutta menee se jonkin aikaa lavettinakin, siinä onkin se toinen ongelma ku tuntuu että mikään ei valmistu täysin valmiiksi
Herättelin perjantaina talviunilta ruohonleikkurin ja mankin, siinäpä muistu mieleen jonnin aikaa hyllyssä lojuneet leikkurin kärri projektiin hommatut renkaat. Joten eilinen talliaika meni kärriä väsätessä, irto laidat pitäs vielä tehä mutta menee se jonkin aikaa lavettinakin, siinä onkin se toinen ongelma ku tuntuu että mikään ei valmistu täysin valmiiksi
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Pientä näpräystä sillon ku on muilta hommilta kerenny. Päävirtakaapeli kontista keulaan muovisella vesijohtoputkella suojattuna, taipuu helpommin ku lvi-putki ja on mustaa, siihen kylkeen taakse menevät muut kaapelit. Tinasin oikeen reikäkengät päävirtakaapelien päihin, päävirtakatkaisimen laitoin tulevan keskikonsolin kohille. Tankin kiinnitys panta tehty myös.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Tallin remontti on vieny viimesen parin kuukauden vapaa-ajat, mutta jossain välissä jotain kuiten tälläkin rintamalla. Kojelaudan ja konsolin kehittelyä, osoittautu aika työlääksi sovittaa Scorpion mittarit Celesten mittaritauluihin, mutta kyl tuo -70 luvun japsi tyyli on mykke paree vs. Scorpion versio.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Kesäaika meni jälleen kerran ihan muuhun kun autoprojektiin, no, liikkuuhan tuo nyt omin voimin, eli todennäköisyys että jää haaveilu / purkuasteelle on kovasti pienentynyt.
Vajaan puolkiloa kuiten sain jossain välissä levitettyä pakkelia jo valmiiksi tehtyyn peräpeltiin kun oli vaarana että kuivuu pilalle se pakkeli siis, vaikka helmat ja takasivulasien hitsihommat on edelleen tekemättä. Jos nuo ny sais talvenaikana tehtyä ( realistinen ajatus ?) niin vois ens kesänä levittää värin pintaan, pitäs se värikin päättää, ehkä keltasta..........
Vajaan puolkiloa kuiten sain jossain välissä levitettyä pakkelia jo valmiiksi tehtyyn peräpeltiin kun oli vaarana että kuivuu pilalle se pakkeli siis, vaikka helmat ja takasivulasien hitsihommat on edelleen tekemättä. Jos nuo ny sais talvenaikana tehtyä ( realistinen ajatus ?) niin vois ens kesänä levittää värin pintaan, pitäs se värikin päättää, ehkä keltasta..........
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Höh, huomasin tämän projektin vasta nyt!
ERITTÄIN ISO PEUKKU tälle ennakkoluulottomalle lähetysmistavalle ja suurelle viitseliäisyydelle!
ERITTÄIN ISO PEUKKU tälle ennakkoluulottomalle lähetysmistavalle ja suurelle viitseliäisyydelle!
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi