Scorpio -91 coupe
Lähetetty: 21 Huhti 2013, 09:42
Joo, ei ole Taunus, mutta hyvin "Taunus henkinen" laite kuitenkin.
Kuvia lisäilen galleriaan sitä mukaa kun edistystä on havaittavissa.
Homma lähti alulle pari vuotta sitten kun tallissa loju hyvästi ruostumaan päässy Scorpio 2.9 ghia, pihaan tuli haettua Mitsubishi Celeste josta pohja oli karissu edellisten säilytyspaikkojen heinikkoon. Siinä se ajatus synty itseasiassa jo Celesten hakumatkalla, eli Scorpasta pohjalevy + tekniikka ja Celestä kori.
Luonnollisesti pyritään 0-budjettiin, kaikki minkä pystyy järkevästi tekemään itse myös tehdään itse.
Operaatio alko celesten purulla, korin nostin roikkumaan katosta kuormaliinoilla niiden räikkiä hyödyntäen.
Seuraavaksi tuhosin päällepäin fiksun näkösen Scorpion, koitin ensin leikkoa silleen että tuleva kori sopis justiin pelti peltiä vasten, totesin sen kuitenkin aika pian liian hankalaksi. Akseliväleissä näissä on eroa hiukka vajaa 40cm, joten Scorpan pohja tarvi lyhentää, takajalkatilat lähti sopivasti pois. Kardaanista saman verran, letkuklemmarit katkasukohtaan ja laikalla nätisti klemmarin reunaa pitkin, tulee suora katko, toinen pää nivelen laipasta irti, haarukat linjaan ja hitsiä. Käsijarruvaijerin lyhennys js jarruputkeen silmukka .
Sovitin korin iskarien kohille, sain mitat kohilleen :arrow: hitsaus. Rakoja täyttämään :arrow: sisähelmat, tulipelti, keula pyöränkotelojen ympäriltä. Peräpellit piti tehä kokonaan uusiksi, peräkontin pohjasta tuli osittain mallia C-kadett, keskellä pelti on Scorpan pohjan tasossa näin äänenvaimennin mahtuu kunnolla helman sisään, kontin nurkat pellitin helman alareunan tasoon, toiseen koteloon tulee akku ja toiseen tankki. Alkuperäset pyöränkaaret ei oikeen sopinu Scorpan raideleveydelle, joten ykköskoppa Escon Buble archit tuli tilattua, maksovat alta satkun joten ei järkeä alkaa tekemään levikkeitä, varsinkaan kun mitkään neliskanttiset ei oikein miellytä silmää.
Sähköt karsin silleen että Absit ja mootori + looda jää alkuperästä, muut tehään sitte tarpeen mukaan.
Kuvia lisäilen galleriaan sitä mukaa kun edistystä on havaittavissa.
Homma lähti alulle pari vuotta sitten kun tallissa loju hyvästi ruostumaan päässy Scorpio 2.9 ghia, pihaan tuli haettua Mitsubishi Celeste josta pohja oli karissu edellisten säilytyspaikkojen heinikkoon. Siinä se ajatus synty itseasiassa jo Celesten hakumatkalla, eli Scorpasta pohjalevy + tekniikka ja Celestä kori.
Luonnollisesti pyritään 0-budjettiin, kaikki minkä pystyy järkevästi tekemään itse myös tehdään itse.
Operaatio alko celesten purulla, korin nostin roikkumaan katosta kuormaliinoilla niiden räikkiä hyödyntäen.
Seuraavaksi tuhosin päällepäin fiksun näkösen Scorpion, koitin ensin leikkoa silleen että tuleva kori sopis justiin pelti peltiä vasten, totesin sen kuitenkin aika pian liian hankalaksi. Akseliväleissä näissä on eroa hiukka vajaa 40cm, joten Scorpan pohja tarvi lyhentää, takajalkatilat lähti sopivasti pois. Kardaanista saman verran, letkuklemmarit katkasukohtaan ja laikalla nätisti klemmarin reunaa pitkin, tulee suora katko, toinen pää nivelen laipasta irti, haarukat linjaan ja hitsiä. Käsijarruvaijerin lyhennys js jarruputkeen silmukka .
Sovitin korin iskarien kohille, sain mitat kohilleen :arrow: hitsaus. Rakoja täyttämään :arrow: sisähelmat, tulipelti, keula pyöränkotelojen ympäriltä. Peräpellit piti tehä kokonaan uusiksi, peräkontin pohjasta tuli osittain mallia C-kadett, keskellä pelti on Scorpan pohjan tasossa näin äänenvaimennin mahtuu kunnolla helman sisään, kontin nurkat pellitin helman alareunan tasoon, toiseen koteloon tulee akku ja toiseen tankki. Alkuperäset pyöränkaaret ei oikeen sopinu Scorpan raideleveydelle, joten ykköskoppa Escon Buble archit tuli tilattua, maksovat alta satkun joten ei järkeä alkaa tekemään levikkeitä, varsinkaan kun mitkään neliskanttiset ei oikein miellytä silmää.
Sähköt karsin silleen että Absit ja mootori + looda jää alkuperästä, muut tehään sitte tarpeen mukaan.