Sivu 5/6

Re: Coupe 1975 V6

Lähetetty: 25 Huhti 2015, 11:50
Kirjoittaja hessu75
Hiano!

Re: Coupe 1975 V6

Lähetetty: 20 Syys 2015, 14:11
Kirjoittaja A.P
Jotain tullut taas kasattua, kaikki sähkötkin sain viimein toimimaan. Ens viikolla pitää käydä puuttuvia osia hakemassa niin sais sisustan kokonaan kasaan. Keskikonsoli pitäisi jostain hommata tai tehdä että saisi päävirtakytkimen ja lisämittarit siihen kiinni. Käyköhän mk3 taunuksen keskikonsoli tähän? Lukoton perä pitäisi jostain saada, mutta taitaa katsastus mennä ens kesän puolelle jos silloinkaan leimakuntoon saa niin eipä sillä ole kiirettä. Molempiin putkiin laitoin ohc taunuksen vakiopöntöt, jospa olisi nyt vähän hiljaisempi ajaa.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Coupe 1975 V6

Lähetetty: 14 Loka 2015, 22:23
Kirjoittaja A.P
.

Re: Coupe 1975 V6 ja 4d 1973

Lähetetty: 14 Loka 2015, 22:54
Kirjoittaja Vermilion
Komeee ratti sulle on, onko oikeeta puuta vai muovia. Oon nähny yhdessä volvossa tollasen puisen meinaan!

Re: Coupe 1975 V6 ja 4d 1973

Lähetetty: 14 Loka 2015, 23:02
Kirjoittaja A.P
Oikeeta puuta on, keskiosa oli alunperin mustaks maalattua alumiinia. Kiillotin niin tuli ihan hyvän näkönen. Saattaa olla vaikka volvosta kun tuli tuon coupen mukana tuo ratti ja muutakin volvon osaa.

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 18 Kesä 2018, 02:07
Kirjoittaja A.P
Siirtolapuilla tuli käytyä viikonloppuna useampi sata kilometriä ajamassa, sähköissä ilmeni vielä hieman vikaa, muuten toimi kyllä todella hyvin. Pientä laittoa vielä on, sen jälkeen käydä kokeilemassa jos saisi kilvet tähän parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. :peukku:

Kuva

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 29 Kesä 2018, 23:40
Kirjoittaja nyty
Hieno taunus on,näin tämän cruisingissa ja piti monta kertaa ihastella.
Kerrohha miten leimahommissa kävi,itsellä tulossa samankokoisella motilla coupe joskus ajuun niin kiinnostaa kummasti. :D

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 29 Heinä 2019, 23:19
Kirjoittaja A.P
Tänään tuli kilvet. :peukku:
Laitoin nyty sulle yv tuosta katsastuksesta.

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 14 Elo 2019, 20:08
Kirjoittaja A.P
Venttiililautanen meni kahteen osaan, venttiili tottakai otti sit mäntään kiinni.. Sen verta oli tuuria matkassa että lautasen palat ja lukkosokat löyty venttiilikoneistosta, niin alakerta varmaankin on säilyny ehjänä. Pitää purkaa venat irti tässä jokupäivä, sen verta kevyesti kyllä liikkui se venttiili joka tohon otti kiinni että ei varmaankaan kovin pahasti oo vääntyny, tai sitten on ohjuri menny väljäksi. Kasaan ehken tekemättä mitään alakerralle, tuo painauma männässä on noin 0.2-0-3mm syvimmästä kohtaa, ja sylinteriin ei oo tullu minkäänlaisia jälkiä.

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 14 Elo 2019, 23:04
Kirjoittaja veeqs
Hyvää tuuria matkassa, mahdollisuudet täystuhoon kyllä olemassa. Toivottavasti ei enempää vikoja löydy :o
PS. pääsitko montakin kilometriä ja oliko paljon kierroksia kun ongelmat ilmeni.

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 15 Elo 2019, 08:00
Kirjoittaja A.P
Kyllä sillä useempi tuhat tuli koneen kasauksen jälkeen ajettua. Kierroksia otti alamäkeen liikaa, 6500-7000.

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 15 Elo 2019, 16:37
Kirjoittaja Vermilion
Olen noista ventiililautasista moneen otteeseen kuullut että niitä hajoaa tai ventiilinlukko menee rikki/leikkaa kiinni. En ymmärrä minkä takia noi ei kestä näissä moottoreissa. Toisaalta tuo 6500-7000rpm on ihan liikaa vakio osille. 6100rpm se kestää vakio osilla. 6500rpm asti jos haluaa pitää vaihtaa kankiin ARP pultit. Ja silloinkin max 6500rpm. Sitten jos haluaa enemmän pitää vaihtaa kanget parempiin ja tasapainottaa koko moottori.

6000+ rpm suositeltavaa myös melkein tupla-ventiilinjouset varsinkin jos käytössä virinokkaa.
Mulla oli itellä alumiiniset ventiililautaiset joilla itse yksillä HD jousilla kierrätin vanhaa moottoria 6100rpm asti. 6050 soft limit ja hard limit 6150.

Lahdenkansityössä ehkä saa ventiilin oikaistua ja korjattua mutta itse harkisisin uuden ventiilinhankkimista ei ole kuitenkaan kuin joku 10-20£ mokomalla kustannuksia. Männästä on tuossa paha sanoa tarviiko tehdä jotain vai ei. Ventiilinohjureita saa burton powerilta (ja lahden kansityöstä) ja ventiilinohjurin kumeja vihreäitä hyviä saa tilattu Rockautosta tais maksaa jotain 60snt kappale.

https://www.burtonpower.com/catalogsear ... =2.8+valve
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... guide,5776
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... +seal,5800

(felpro on paras ohjurinkumina)
(hd single jouset pelaa ainakikn 6000rpm asti ilman ongelmia)
Jos tarvit kansipahveja, minulta lyötyis.

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 04 Huhti 2020, 05:37
Kirjoittaja A.P
2.8 laitettu pukin nokkaan ja nurkissa pyöriny 2.6 keulille niin pääsee kesän ajamaan. 2.8 tulossa billet imusarja, 3x weber idf. Kuva viime kesältä.

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 04 Huhti 2020, 05:44
Kirjoittaja A.P
Vermilion kirjoitti:Olen noista ventiililautasista moneen otteeseen kuullut että niitä hajoaa tai ventiilinlukko menee rikki/leikkaa kiinni. En ymmärrä minkä takia noi ei kestä näissä moottoreissa. Toisaalta tuo 6500-7000rpm on ihan liikaa vakio osille. 6100rpm se kestää vakio osilla. 6500rpm asti jos haluaa pitää vaihtaa kankiin ARP pultit. Ja silloinkin max 6500rpm. Sitten jos haluaa enemmän pitää vaihtaa kanget parempiin ja tasapainottaa koko moottori.

6000+ rpm suositeltavaa myös melkein tupla-ventiilinjouset varsinkin jos käytössä virinokkaa.
Mulla oli itellä alumiiniset ventiililautaiset joilla itse yksillä HD jousilla kierrätin vanhaa moottoria 6100rpm asti. 6050 soft limit ja hard limit 6150.

Lahdenkansityössä ehkä saa ventiilin oikaistua ja korjattua mutta itse harkisisin uuden ventiilinhankkimista ei ole kuitenkaan kuin joku 10-20£ mokomalla kustannuksia. Männästä on tuossa paha sanoa tarviiko tehdä jotain vai ei. Ventiilinohjureita saa burton powerilta (ja lahden kansityöstä) ja ventiilinohjurin kumeja vihreäitä hyviä saa tilattu Rockautosta tais maksaa jotain 60snt kappale.

https://www.burtonpower.com/catalogsear ... =2.8+valve
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... guide,5776
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... +seal,5800

(felpro on paras ohjurinkumina)
(hd single jouset pelaa ainakikn 6000rpm asti ilman ongelmia)
Jos tarvit kansipahveja, minulta lyötyis.

Joo toi hajos ihan käyttäjävirheen takia, kone pääsi ylikierroksille alamäessä.Seuraavaan koneeseen tulee sit rajotin. Ja arp ainakin kiertokankiin, onkohan kampuralle niin tarpeellista, maksaa ainakin melkosesti.

Re: Coupe 1975

Lähetetty: 05 Huhti 2020, 15:48
Kirjoittaja Mois
A.P kirjoitti:2.8 laitettu pukin nokkaan ja nurkissa pyöriny 2.6 keulille niin pääsee kesän ajamaan. 2.8 tulossa billet imusarja, 3x weber idf. Kuva viime kesältä.
Oletko jo ostannu sen 3 x IDF imusarjan ja kaasarit? Mulla on semmoset uudet ylimääräisenä.