Sivu 3/6

Lähetetty: 18 Helmi 2013, 09:37
Kirjoittaja A.P
Noh, onneks en tällä kertaa kerenny vielä ostaa.

Lähetetty: 18 Helmi 2013, 20:59
Kirjoittaja hessu75
AP,

Jos se kone on se veneestä otettu, joka Nettivaraosassa pyörii, niin ei todellakaan ole Essex ja se Karjaalla myynissä ollut on kanssa Colkki ja korkeintaan 2300. Eikä edes superi A9 kansilla.

Osta suosiolla Nettivaraosasta se 2900 EFI Colkki ja laita se keulille. Alle kolmesataa ja tulee moottorinohjaus boksit ja piuhat.

-Hessu-

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 12:55
Kirjoittaja A.P
Onkohan minkälainen homma laittaa tuommonen 2.9 ruisku? ja mitenkähän katsastuksen kanssa?

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 13:14
Kirjoittaja isoatlas
No ei sitä 2.9:kään saa laittaa laillisesti Taunukseen.

Tuolla on 2.6 myynnissä :arrow: http://z9.invisionfree.com/mkerho/index ... topic=1089

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 14:01
Kirjoittaja hessu75
Sanot kato katsturisedälle, että se on 2,3 Colkki, jossa on jenkkikannet, missä vaan ruiskutekniikka. Menee katsurille kuin häkä päähän. :wink:

-Hessu-

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 15:46
Kirjoittaja Vermilion
isoatlas kirjoitti:No ei sitä 2.9:kään saa laittaa laillisesti Taunukseen.

Tuolla on 2.6 myynnissä :arrow: http://z9.invisionfree.com/mkerho/index ... topic=1089
Eikös näillä saa juuri ja juuri laittaa vakio 2.9?

Vertailumoottori = mallisarjan suurin/tehokkain/painavin, siitä tehoa max 20% enemmän, painoa max 20% enemmän ja iskutilavuutta max 25% ...
(Vaatii penkittämis lapun]

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 16:26
Kirjoittaja hessu75
Niinpä!

Mutta, eikös joku tässä viestiketjussa jo sanonut, että vähäpäästöisessä ajoneuvossa tarvitsee dynolapun vasta? Ei siis koskisi hänen autoaan, kun on sen verran vanha ja on isopäästöinen/ rajoittamaton?

-Hessu-

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 17:27
Kirjoittaja isoatlas
Tuo on aika helppo laskea....2294cc + 25% = 2867,5cc...ja 2.9:n tilavuus on 2933cc, eli ei saa uskokaa jo.

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 18:34
Kirjoittaja hessu75
Uskotaan, uskotaan :lol:

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 19:03
Kirjoittaja A.P
Kyllähän tuon 2.9 vois hommata, mutta minkälainen sitten lie tosiaan laittaa, mitenkä paljon joutuu sähköjä muuttamaan ym.?

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 19:33
Kirjoittaja hessu75
Jaa-a,

En omalta osaltani osaa tuohon Taunuksen apurunkoon ottaa kantaa, mutta Caprin kohdalla piti olla tehostamaton raidetangon apurunko ja siihen pari moottorikorvakkeet. Eli, tehostettu raidetanko apurunkoineen sitten niiden parilla moottorikorvakoita.

Vaihdelaatikon apurunkoa piti muokata.

Kuva

Ja autossa:

Kuva

Ei minusta paha rasti lainkaan, jos mahdollista kemppiliimata sinulla.

Kardaani meni ilman mitään muokkaamista minun tekniikanvaihdossa.

Mitä tulee sähköihin, niin minulla parhaillaan menossa se operaatio. Yhdeksän karvaa periaatteessa eculta, jotka saatava orkkisjohdotukseen.

Tarvitset ruiskutankin, tai teet orkkis kaasaritankista vain sillä catch tank: lla ja omilla siirtopumpuilla.

Oma prokkistankki on kokonaan teetetty alutankki, johon otin käyttööni Sierran tankkipumpun. Vältyin tuon catch tank: n kanssa pelleilyltä ja niiden erillisten pumppujen kanssa pelaamiselta.

-Hessu-

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 22:32
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
hessu75 kirjoitti:Sanot kato katsturisedälle, että se on 2,3 Colkki, jossa on jenkkikannet, missä vaan ruiskutekniikka. Menee katsurille kuin häkä päähän. :wink:

-Hessu-
En menis vannomaan ;)

Ennemmin sit valehtelee sen 2,4 koneeks

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 21:17
Kirjoittaja A.P
Tulipa viimeinkin haettua se "3.0" kone, lohkossa oli iso E, eli 2.8:han se oli. Myyjän mukaan ollut uudesta asti kiinni veneessä. Tyyppikoodi on I 151984, meinaako tuo valmistusvuotta? PY koodi siellä kanssa oli eli normaali 2.8 vissiin.

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 22:00
Kirjoittaja isoatlas
Ihan normaali kaasari 2.8 135hv.

Lähetetty: 23 Heinä 2013, 17:08
Kirjoittaja A.P
Nyt on coupeen vedetty sähköt, pohja massattu ja äänieristetty.


Kone: Kuva

Öljypohjasta tuli 4l vettä ja muutama litra öljy vesiseosta, tuo moottorihan oli veneestä, varmaankin uponnut ja hörppinyt vettä sisään ja tietysti sitten laitto entinen omistaja myyntiin. Kuitenkin mitään tuolta koneen sisältä ei ole mennyt pilalle, ja muutenkin on todella vähällä ajulla ollut osista päätellen. 4. pytyn imuventtiili oli jumittunut auki ja ajettu viidellä pytyllä tuolla niin siitä oli männänrenkaat palanut kiinni. Uudet renkaat pitäis vielä ostaa, ja venttiili lähti tulemaan isobritanniasta tänään.
Onko kellään on tietoa minkälainen on muutoskatsastus tuolle 2.8:lle jos siinä on esimerkiksi peltisarjat ja käretön sytytys, kun tulee tuo tehoraja vastaan?