Coupe 1975

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja A.P » 18 Helmi 2013, 09:37

Noh, onneks en tällä kertaa kerenny vielä ostaa.
Taunus coupe '75 2.8 V6
Taunus 4D '73 1.6
Fiesta mk2 '86 1.3
Orion '88 1.3
Avatar
A.P
 
Viestit: 132
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

ViestiKirjoittaja hessu75 » 18 Helmi 2013, 20:59

AP,

Jos se kone on se veneestä otettu, joka Nettivaraosassa pyörii, niin ei todellakaan ole Essex ja se Karjaalla myynissä ollut on kanssa Colkki ja korkeintaan 2300. Eikä edes superi A9 kansilla.

Osta suosiolla Nettivaraosasta se 2900 EFI Colkki ja laita se keulille. Alle kolmesataa ja tulee moottorinohjaus boksit ja piuhat.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja A.P » 19 Helmi 2013, 12:55

Onkohan minkälainen homma laittaa tuommonen 2.9 ruisku? ja mitenkähän katsastuksen kanssa?
Taunus coupe '75 2.8 V6
Taunus 4D '73 1.6
Fiesta mk2 '86 1.3
Orion '88 1.3
Avatar
A.P
 
Viestit: 132
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

ViestiKirjoittaja isoatlas » 19 Helmi 2013, 13:14

No ei sitä 2.9:kään saa laittaa laillisesti Taunukseen.

Tuolla on 2.6 myynnissä :arrow: http://z9.invisionfree.com/mkerho/index ... topic=1089
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja hessu75 » 19 Helmi 2013, 14:01

Sanot kato katsturisedälle, että se on 2,3 Colkki, jossa on jenkkikannet, missä vaan ruiskutekniikka. Menee katsurille kuin häkä päähän. :wink:

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Vermilion » 19 Helmi 2013, 15:46

isoatlas kirjoitti:No ei sitä 2.9:kään saa laittaa laillisesti Taunukseen.

Tuolla on 2.6 myynnissä :arrow: http://z9.invisionfree.com/mkerho/index ... topic=1089


Eikös näillä saa juuri ja juuri laittaa vakio 2.9?

Vertailumoottori = mallisarjan suurin/tehokkain/painavin, siitä tehoa max 20% enemmän, painoa max 20% enemmän ja iskutilavuutta max 25% ...
(Vaatii penkittämis lapun]
Vermilion
 
Viestit: 1439
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

ViestiKirjoittaja hessu75 » 19 Helmi 2013, 16:26

Niinpä!

Mutta, eikös joku tässä viestiketjussa jo sanonut, että vähäpäästöisessä ajoneuvossa tarvitsee dynolapun vasta? Ei siis koskisi hänen autoaan, kun on sen verran vanha ja on isopäästöinen/ rajoittamaton?

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja isoatlas » 19 Helmi 2013, 17:27

Tuo on aika helppo laskea....2294cc + 25% = 2867,5cc...ja 2.9:n tilavuus on 2933cc, eli ei saa uskokaa jo.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja hessu75 » 19 Helmi 2013, 18:34

Uskotaan, uskotaan :lol:
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja A.P » 19 Helmi 2013, 19:03

Kyllähän tuon 2.9 vois hommata, mutta minkälainen sitten lie tosiaan laittaa, mitenkä paljon joutuu sähköjä muuttamaan ym.?
Taunus coupe '75 2.8 V6
Taunus 4D '73 1.6
Fiesta mk2 '86 1.3
Orion '88 1.3
Avatar
A.P
 
Viestit: 132
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

ViestiKirjoittaja hessu75 » 19 Helmi 2013, 19:33

Jaa-a,

En omalta osaltani osaa tuohon Taunuksen apurunkoon ottaa kantaa, mutta Caprin kohdalla piti olla tehostamaton raidetangon apurunko ja siihen pari moottorikorvakkeet. Eli, tehostettu raidetanko apurunkoineen sitten niiden parilla moottorikorvakoita.

Vaihdelaatikon apurunkoa piti muokata.

Kuva

Ja autossa:

Kuva

Ei minusta paha rasti lainkaan, jos mahdollista kemppiliimata sinulla.

Kardaani meni ilman mitään muokkaamista minun tekniikanvaihdossa.

Mitä tulee sähköihin, niin minulla parhaillaan menossa se operaatio. Yhdeksän karvaa periaatteessa eculta, jotka saatava orkkisjohdotukseen.

Tarvitset ruiskutankin, tai teet orkkis kaasaritankista vain sillä catch tank: lla ja omilla siirtopumpuilla.

Oma prokkistankki on kokonaan teetetty alutankki, johon otin käyttööni Sierran tankkipumpun. Vältyin tuon catch tank: n kanssa pelleilyltä ja niiden erillisten pumppujen kanssa pelaamiselta.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hessu75
 
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 19 Helmi 2013, 22:32

hessu75 kirjoitti:Sanot kato katsturisedälle, että se on 2,3 Colkki, jossa on jenkkikannet, missä vaan ruiskutekniikka. Menee katsurille kuin häkä päähän. :wink:

-Hessu-


En menis vannomaan ;)

Ennemmin sit valehtelee sen 2,4 koneeks
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja A.P » 05 Maalis 2013, 21:17

Tulipa viimeinkin haettua se "3.0" kone, lohkossa oli iso E, eli 2.8:han se oli. Myyjän mukaan ollut uudesta asti kiinni veneessä. Tyyppikoodi on I 151984, meinaako tuo valmistusvuotta? PY koodi siellä kanssa oli eli normaali 2.8 vissiin.
Taunus coupe '75 2.8 V6
Taunus 4D '73 1.6
Fiesta mk2 '86 1.3
Orion '88 1.3
Avatar
A.P
 
Viestit: 132
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

ViestiKirjoittaja isoatlas » 05 Maalis 2013, 22:00

Ihan normaali kaasari 2.8 135hv.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja A.P » 23 Heinä 2013, 17:08

Nyt on coupeen vedetty sähköt, pohja massattu ja äänieristetty.


Kone: Kuva

Öljypohjasta tuli 4l vettä ja muutama litra öljy vesiseosta, tuo moottorihan oli veneestä, varmaankin uponnut ja hörppinyt vettä sisään ja tietysti sitten laitto entinen omistaja myyntiin. Kuitenkin mitään tuolta koneen sisältä ei ole mennyt pilalle, ja muutenkin on todella vähällä ajulla ollut osista päätellen. 4. pytyn imuventtiili oli jumittunut auki ja ajettu viidellä pytyllä tuolla niin siitä oli männänrenkaat palanut kiinni. Uudet renkaat pitäis vielä ostaa, ja venttiili lähti tulemaan isobritanniasta tänään.
Onko kellään on tietoa minkälainen on muutoskatsastus tuolle 2.8:lle jos siinä on esimerkiksi peltisarjat ja käretön sytytys, kun tulee tuo tehoraja vastaan?
Avatar
A.P
 
Viestit: 132
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

EdellinenSeuraava

Paluu *Taunus Päiväkirjat*

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa