Ford Cortina -79

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

sasu` kirjoitti:Hieman ehkä yläkanttiin, kun ei oikeastaan ole minkäännäköistä tarvetta luopua autosta.
En oo ikin tajunnu tota, miks se sit pitää myyntiin pistää? On niin karannu käsistä toi nettiauto, kokokansan showroom.com sopis paremmi uudeks nimeks. Ei mul muuta ot täl kertaa.
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Siin 4.1 Litrases 6-konees ei näy olevan ku 92 kw/~125 hv tehoo, eli ei kauheesti... Kattelin vaan tosta Cortinan korjausoppaasta noita tietoja.

Selailin opasta vähä pidemmälle ja näköjään viimmesis 4.1 malleis ollutkin tehoo 94 kw :D
Alumiini lohko ja kannet tossa tehokkaammassa versiossa.

Takajarrut 9 tuumaset rummut ja edessä 238 mm jäähdytetyt levyt ja pääsylinterin halkaisija 20.63 mm.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

mulla on sellainen mielikuva että vaikka toi on aussi tuonti, niin ei saa muutella autoa aussi moottorien mukaan, vaan vertailukohtana käytetään autossa kiinni olevaa moottoria, voi olla että olen väärässäkin.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Kamakaze
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Touko 2012, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kamakaze »

Mois kirjoitti:Siin 4.1 Litrases 6-konees ei näy olevan ku 92 kw/~125 hv tehoo, eli ei kauheesti...

Vääntöä näyttäs löytyvän yli 300 Nm melko alhasilla kierroksilla 8)
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

zmuli kirjoitti:
sasu` kirjoitti:Hieman ehkä yläkanttiin, kun ei oikeastaan ole minkäännäköistä tarvetta luopua autosta.
En oo ikin tajunnu tota, miks se sit pitää myyntiin pistää? On niin karannu käsistä toi nettiauto, kokokansan showroom.com sopis paremmi uudeks nimeks. Ei mul muuta ot täl kertaa.
Kieltämättä uskomatonta ku yksityiset hinnoittelee autonsa kirkkain silmin autoliikkeiden hintoihin, ja vähä ylikin ikäänkuin tinkivaraksi,,,
Sedan GT '73
sasu`
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:52
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja sasu` »

zmuli kirjoitti:En oo ikin tajunnu tota, miks se sit pitää myyntiin pistää?
Jos joku haluaa sen ostaa/vaihtaa ehkäpä? Yksi ukko jo tuosta autosta soittelikin tänään.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kamakaze kirjoitti:
Mois kirjoitti:Siin 4.1 Litrases 6-konees ei näy olevan ku 92 kw/~125 hv tehoo, eli ei kauheesti...

Vääntöä näyttäs löytyvän yli 300 Nm melko alhasilla kierroksilla 8)
OK, tos korjausoppaas ei oo mainittu vääntöarvoja ollenkaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Omaa Capriin kanssa unelmoin 302 kasia ja sen paperihommat ovat loppusuoralla. Konttorille voin mennä kasan lappujen kanssa niin Saksan MAKO V8 ja yhden Suomen rekisterissä olevan Capri V8 version kopion kanssa ja ehkä, EHKÄ muutoskatsastuksella selviää.

Mitä tulee tämän viestiketjun Aussi moottori vertailukohtaan, olen aika satavarma, että lupaa ei heru, jos ei ole Euroopassa edes tehty vastaavaa, saatika sitten yhtään Suomessa rekisterissä ( en tiedä onko).
Lähtökohtaisesti Suomeen rekisteröitäessä otetaan se Suomesta löytyvä rekisteröity vastaava ajoneuvo, ja sen mukaan se moottori sinne keulille saadaan laittaa.
Ei mitään Aussi ihmesiellävaintehtyä moottoria taida saada tuosta vaan Suomessa rekisteröityä ja leimalle.
Kuten sanoin, jos se löytyy Suomesta jonkun onnistuneesti rekisteröitynä, niin on mahista saada itsekin se tehtyä.
Tähän itsekin tähtään 302 V8 koneen kanssa Caprissa.

Sitten hinnoista, mitä harrasteautoista pyydetään.
Legendaarinen sanonta. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Klassikolle on vaikea laittaa hintaa ja myös vaikea hinnoitella.
Tämä yksilö minun mielestä on vain väärältä puolelta ajettava farkku Tanari, jossa vähän erilaista kikkulaa kiinni. Mutta, se klassikon kokonaisuus täyttyisi mielestäni, jos olisi pellin alla vähän muuta kuin perus rivi nelonen, mitä löytyy kaikista kulkineista, katsomatta merkkiin ja malliin samalta vuosituhannelta ja -kymmeneltä.
Onhan se hieno, mutta yhdyn edelliseen kirjoittajaan ja hinta on suolainen. Siis, minun mielestä. Köyhä duunari kun olen.
En millään halua mollata omistajaa tai muutenkaan huudella viestiketjussa, mutta yleisellä tasolla tämä "muuten vaan" myynnissä ja ei ole pakko myydä- iskulause on jotenkin niin väsynyttä ja turhaa.
Miksi tosiaan laittaa myyntiin, jos ei ole pakko myydä? En ymmärrä.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

tällä foorumilla on jossain vastaavasta asiasta keskusteltu,siis tuosta että kelpaako aussimallit vertailuksi ausseista tuodulle ja olikoha se teros nimim. joka käsittääkseni on katsuri oli kysyny trafin mielipidettä asiasta ja sieltä oltiin kerrottu että onnistuu.. näin ainakin muistelen,toki siitä on jo aikaa ku se juttu josaki oli että kai trafin mielipide on voinu muuttuakki,enivei, varmaan keskustelu löytyy jos jaksaa etsiä :)

ja eikös tää ollu rojektitopikki eikä "onko auton hinta kohdallaan" :wink: mitäs tossa nyt,kukin myy tai ei myy mitä haluaa tai ei halua,hinnalla millä haluaa. sen joko ostaa tai ei osta joku.. eikä sitä nettiautoo oo pakko kattella jos se jotenki ahdistaa :D
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Aivan,

Itse sanoinkin, että ei sitä Aussi moottoria sinne keulille laillisesti ihan tuosta vaan saakkaan.
TüV papereilla ja jo Suomessa jonkun muun muutoskatsastama verrokki on ehkä helppo saada itsekin tehtyä, mutta Aussi kone on varmaankin jollain erikoispapereilla tehtävä rekisteröinti.
Ei mahdoton, mutta erittäin vaativa ja ei mikään läpihuuto juttu.

Joo,

Tämä on prokkisketju, mutta piti keskusteluun itsekin ottaa kantaa, kun omalla kohdalla kanssa on tuttua tämä samainen ihmettely.

Mun puolesta tämä on tässä. Kiitos ja anteex niinq.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Vastaa Viestiin