Consul STW kruiseri
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Nysväilin pohjan valmiiks ja ruiskuttelin mustaa Hammeritea päälle. Takapäässä on vielä pari pikku tilkitsemistä mutta aikalailla mätien osalta hitsailtu. http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CN0313.JPG
Rupesin levittelemään takalokareita hippasen, http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CN0319.JPG . Ihan jo senkin takia, että jostain syystä takakaaret oli pienemmät, siis kapeammat kuin etukaaret, näytti jotenkin hölmöltä. Istuu noi kymppituumasetkin nätimmin, ei tartte laittaa saksatöönink-renkaita.
Haluuks joku ostaa talvirenkaat? 185R14 90Q c-renkaat, vuosilema vuodelta 76, ihan ehjän näköset ja nastatkin tallella, ja nää on ajalta jolloin nastarenkat oli vielä nastarenkaita Mutta on melkonen donitsi! -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CN0318.JPG
Rupesin levittelemään takalokareita hippasen, http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CN0319.JPG . Ihan jo senkin takia, että jostain syystä takakaaret oli pienemmät, siis kapeammat kuin etukaaret, näytti jotenkin hölmöltä. Istuu noi kymppituumasetkin nätimmin, ei tartte laittaa saksatöönink-renkaita.
Haluuks joku ostaa talvirenkaat? 185R14 90Q c-renkaat, vuosilema vuodelta 76, ihan ehjän näköset ja nastatkin tallella, ja nää on ajalta jolloin nastarenkat oli vielä nastarenkaita Mutta on melkonen donitsi! -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CN0318.JPG
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
mitä mattoa olet yleensä laittanu,jos nike merkkistä niin ei kyllä ole hääviä dynamat tai stp on hintansa arvosia ja kevyempiä mutta eristää ääntä paremmin ku tuo nikeLuhtis kirjoitti:Eristemattoja liimailtu, loppu kesken, tarttee hakee toinen satsi kunhan tässä taas rikastuu.
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Sitä Stp "russian military" kamaa laitoin nyt, ikinä ennen en ole laittanut mitään tommoisia.. ku en oo tehny mitään mukavia autoja koskaan oli kyllä mukavaa asentaa, painu helvetin hyvin muotoon ja pysty venyttää aika paljon, parissa kohtaa alumiinipinta ratkesi mutta äkkiä sen paikkasi siivulla mattoa.. Saman valmistajan sitä ruiskutettavaa vaimennusmassaa ostin myös, ajattelin sitä laittaa vielä tuon maton lisäksi ainakin tulipeltiin ja pyöräkoteloihin jne..
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Työntelin auton sisäle talliin ja nostin persuksen pukeille. Täytyy repiä vielä vanha pakoputki ja vetokoukku pois, ei lähtenyt kumpikaan ilman rälläkkää. Takapäästä löysin myös runkopalkista yhden reiän, joten täytyy sekin paikata.
Irroittelin johtosarjan autosta ja karsin vielä lisää loppuja sähkövirityksiä mitä takapäästä löytyi. Sovittelin hiukan uusia vanteita ja renkaita takapäähän.
Huomenna noukkimaan tekniikka ja sisusta.
Viikonloppuna hiekkapuhaltamaan konehuone, vähän sipasta kittiä ja sitten RAL 9147 pintaan (mercedes Arktikweiss)
Sittenhän sen auton saakin kasata.
Irroittelin johtosarjan autosta ja karsin vielä lisää loppuja sähkövirityksiä mitä takapäästä löytyi. Sovittelin hiukan uusia vanteita ja renkaita takapäähän.
Huomenna noukkimaan tekniikka ja sisusta.
Viikonloppuna hiekkapuhaltamaan konehuone, vähän sipasta kittiä ja sitten RAL 9147 pintaan (mercedes Arktikweiss)
Sittenhän sen auton saakin kasata.
Joo mutta se tapahtu vasta muutama tunti ton jälkeen =)
Tosiaan aamusella pesin moottorin liuottimella ja painepesurilla ennen duunipäivän alkua ja päivän loputtua kiskaisin pintaan tumman violetin maalin jokapaikkaan moottoria ja laatikkoa mihin vain sain ruiskulla sihdattua. Taisin mä sentään teipata ohjaustehostimen säiliön korkin ja venttiilikopan korkin.
Sitten suhailin tallille ja askartelin myös apparinpuolen takalokariin levikkeen ja vetelin molempiin ekat kiepit pattisalvaa.
Tosiaan aamusella pesin moottorin liuottimella ja painepesurilla ennen duunipäivän alkua ja päivän loputtua kiskaisin pintaan tumman violetin maalin jokapaikkaan moottoria ja laatikkoa mihin vain sain ruiskulla sihdattua. Taisin mä sentään teipata ohjaustehostimen säiliön korkin ja venttiilikopan korkin.
Sitten suhailin tallille ja askartelin myös apparinpuolen takalokariin levikkeen ja vetelin molempiin ekat kiepit pattisalvaa.
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
teroniusmonk kirjoitti:Nyt lopetat sen harrastamisen, ois ihan rahahommiakin!
Harrastamisen? Mulla on parantumaton sairaus Forditis Maximus ja oireita lievittäväksi lääkitykseksi käy ainoastaan mätien Fordin rotteloiden ruuvaaminen.
Mut joo, kokkare on hiekkapuhallushallissa ja aamulla klo 6 reikäleipä rupee hiekka pölisemään.
Keula purettu ja puhallettu ja lähestulkoon korjattu. Otin lasikuitusen spoilerivirityksen irti ja nakkasin roskiin, ja totesin että hiekkapellistä oli vaan rippeet jäljellä ja lokarien etualakulmat samanlaisessa kunnossa. Kanttasin 1.5mm sähkösinkitystä levystä uuden, ei ollut mitään mistä ottaa mallia joten kattelin googlesta kuvia ja loput sit lonkalta. http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... apelti.JPG
Löytyhän sieltä pari reikääkin, vittumaisin korjattava ehkä apurungon etummainen kiinnityspiste, täytyy löysätä kelkka etupäästään että saa sen pois tieltä. Muut onkin sitten ihan vaan pala pois - pala kiinni-tyyppisiä perushommia.
Huomenaamuna rotanreikien tilkitseminen ja sitten nopeet pohjatyöt, väri päälle ja kone+loota paikalleen.
Löytyhän sieltä pari reikääkin, vittumaisin korjattava ehkä apurungon etummainen kiinnityspiste, täytyy löysätä kelkka etupäästään että saa sen pois tieltä. Muut onkin sitten ihan vaan pala pois - pala kiinni-tyyppisiä perushommia.
Huomenaamuna rotanreikien tilkitseminen ja sitten nopeet pohjatyöt, väri päälle ja kone+loota paikalleen.
Kone + loota paikallaan, kardaani lyhennetty sopivaksi ja asennettu paikalleen. Koppa maalattu, mutta ei oo ihan valmis vielä, jäi vähän kitattavaa ja hiottavaa mutta tunnit loppui päivästä kesken ja piti jättää osa myöhempään ajankohtaan. Sillä mallilla kuitenkin että voi alkaa lyömään osia takaisin kiinni koppaan.