Sivu 1/4

Consul STW kruiseri

Lähetetty: 11 Elo 2012, 18:19
Kirjoittaja Luhtis
Tää nyt ei oo taunus mutta kirjottelempa kumminkin. Tuli hankittua tommonen. Tarkoitus ois tehä tästä semmonen harrastepeli millä viittii ajella muualleki ku tankille ja vartille.

Päällisin puolin suora ja suhtkoht ehjä. Auto on ilmeisesti toiminut jonkun asuntona, koska siellä oli Eberin bensalämppäri jostain volkkarista, ja lattiamattojen alla viitisen senttiä lasivillaa, märkää sanomalehteä, vaahtomuovia ja vaikka sun mitä. Myös hiirenpaskaa. Ja sähköraunon vikaakin on edellisissä omistajissa ollut, yksi jätesäkillinen pelkkää sähköjohtoa purettu autosta pois.
Kaikenkaikkiaan kolme 200L säkillistä paskaa siivottu sisältä ja kabiini on nyt tyhjä, vain takapenkki paikallaan.

Pohja suhtkoht kova, jalkatiloissa jotain pientä, ja kuskinpuolen etu turvavyö repes irti lattiasta kun revin lattiassa ollutta messumattoa pois.

Suunnitelmissa perushuollot ja pellit kuntoon, koppaa 10cm alaspäin, väri päälle, sisusta nippuun ja e85:llä käyvä vakio 2.9 12v + automaatti keulille.

Kuvia tulossa myöhemmin galleriaan.

Lähetetty: 11 Elo 2012, 21:19
Kirjoittaja Taunus-Sälli

Lähetetty: 11 Elo 2012, 21:24
Kirjoittaja isoatlas
Hieno projekti :D...olen aina himoinnut tällaista farkkua...mikä on suunnitelmä katon reiän suhteen...mulla olis tuossa pihassa Sierra mk1 Ghia jossa orkkislasiluukku, jos tarveta :?: ...

Lähetetty: 11 Elo 2012, 22:09
Kirjoittaja Luhtis
isoatlas kirjoitti:Hieno projekti :D...olen aina himoinnut tällaista farkkua...mikä on suunnitelmä katon reiän suhteen...mulla olis tuossa pihassa Sierra mk1 Ghia jossa orkkislasiluukku, jos tarveta :?: ...
Juurikin tuontapainen suunnitelma, sait privaa =)

Lähetetty: 12 Elo 2012, 12:56
Kirjoittaja pensaransiitti
ja mulla Granada missä orkkis peltikattoluukku,ajanmukainen varuste vaikka tätä ei entisöidäkään :wink:

Lähetetty: 12 Elo 2012, 13:31
Kirjoittaja Luhtis
Purin tosta tänää takapenkinki pois. Kaikenmaaliman mattoja ja karvapeittoja oli ruuvailtu eristeeksi vähän joka paikkaan. Istuinosan alla oli lisää hiirenpaskaa ja koloja ja linnunsiemeniä, ja ku nakkasin sen romukasaan niin vikinää ja piipitystä alkoi kuulumaan :D ei kyllä huvittais koskee tikullakaan ko. penkkeihin enää.. yök.

Haisi kyllä jo huomattavasti terveemmältä ku se oli tossa yön yli ikkunat auki sen jälkee ku purin sen lattiamaton pois.

Otin ovipahvit myös pois, koppa on nyt sisältä tyhjä, nyt se tarttis enää siivota ja pestä sen jälkeen jollain myrkyllä mikä tappaa kaikki kissaa pienemmät eliöt. Edelleen yllättävän terve kori ollakseen 40 vuotta vanha, (etenkin jos vertailukohdaks otetaan toi mun Stw tane :P ) Ei tartte kovin kummosia lappuja hitsailla.

Kauhee määrä ois kaikkee kasari-hitekkii, kuten akun varaustilasta kertova ledipalikka, vakionopeudensäädin, Daihatsu-merkkinen c-kasettisoitin yms.. menee Eberiä lukuunottamatta varmaan roskiin jossei kukaan haluu?

Lähetetty: 12 Elo 2012, 21:27
Kirjoittaja Luhtis
Kävin rapsuttelemassa kaikki lastalla irti lähteneet äänieristeet sisältä irti tulevia hitsaustalkoita ajatellen. Aika helpolla tuossa kyllä tosiaan pääsee. Pahimmassa kunnossa luonnollisesti kuskin jalkatila -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CF2033.JPG

Meni se ruuvari läpi muualtakin, mut pieniä paikkoja, noi on äkkiä korjattu (kunhan vaan käy täyttään kaasupullon ensin =)

Hyvältä näyttää.

Lähetetty: 13 Elo 2012, 11:25
Kirjoittaja taunusti
pensaransiitti kirjoitti:ja mulla Granada missä orkkis peltikattoluukku,ajanmukainen varuste vaikka tätä ei entisöidäkään :wink:
isällä oli kans joskus aikanaan 72 coupe granu josa oli kattoluukku vinyylin alla..se löyty vasta kun vaihto uutta vinyyliä siihen :lol:

Lähetetty: 13 Elo 2012, 17:31
Kirjoittaja Luhtis
Jostain syystä heräsin aamulla ennen viittä eikä uni tullut enää silmään, joten kävin kuumailmapuhaltimen kanssa rapsuttelemassa loput bitumimatot irti lattiasta ennen duuniin menoa. Kelpaa nyt ruveta hitsailemaan.

Otin myös kojelaudan irti, sieltä löyty vielä lisää lasivillaa ja superlonia.. tsiisus mikä hörhö ton on joskus rakentanu. Jos luet tätä, niin kiitti vitusti! :lol:

Lähetetty: 14 Elo 2012, 17:52
Kirjoittaja Luhtis
Purkasin aamuvarhaisella maalausta ja konehuoneen hiekkapuhallusta varten keulasta lamput, vilkut, listat, puskurin ja maskin pois ja irroitin konehuoneen puoleisen johtosarjan sekä irrottelin noin 60kpl itseporautuvia ruuveja eripuolilta autoa joilla oli laitettu maajohtoja kiinni koriin.

Sisusta, vanteet ja moottori+laatikko on käden ulottuvilla, kiitokset jo tässävaiheessa asianosaisille =)

Lähetetty: 15 Elo 2012, 00:14
Kirjoittaja Luhtis
...ja iltapäivällä kävin ostamassa purkin mustaa Hammeritea, 4m2 äänieristemateriaalia ja saman valmistajan jotain noise killer-tyyppistä litkua, eiköhän noilla saa 40 vuotta vanhan auton vähän hiljaisemmaksi.

Aamulla jatkuu taas ennen sianpieremää jos kello herättää.

Lähetetty: 15 Elo 2012, 22:45
Kirjoittaja Luhtis
Irrotin kattoverhoilun ja putsailin äänieristysvillat pois. Irroittelin katon tukiraudat joiden liimasauma oli pettänyt, ja Sikailin ne uudelleen kiinni, ja sen jälkeen liimasin ostamaani venäjän armeijan käyttämää raskasmattoa kattoon.

Sovittelin autoon tulevia vanteita paikalleen ja nätisti istuu. Brock B4, eteen 17"x8,5" ja taakse 18"x10". Ei ota kummassakaan päässä mihinkään kiinni -> bueno.

To-pe pekkasilla töistä ja ne ajattelin käyttää tallilla ja sorvin ääressä. Tarkotus ois saada pohja paikattua, maalattua ja äänieristettyä, ja sorvailtua hiukan niinsanottuja tilaustöitä.

Kameraankin muistin ostaa patterit, jospa sitä muistais huomenna vähän käyttääkin.

Lähetetty: 16 Elo 2012, 17:56
Kirjoittaja Luhtis
Kuskin puoli paikattu. Hitsailin ylhäältäpäin päittäissaumapaikkoja. Ekan paikan jälkeen oli pakko kaivaa lasta kouraan ja kaapia massoja pois alapuolelta, tuntui roihuavan jotenkin epätavallisen iloisesti. Massa oli aika öljyistä, liekö sinne ruimittu jotain jäteöljyä sekaan tai sitten vaan on OHC ollut vähän väsynyt jo :P
Massat lähti pelkällä lastalla niin helpon tuntuisesti että innostuin kaapimaan melkein koko pohjan puhtaaksi. Siisti alkuperäinen maali löytyi massakerroksen alta, kaikki runkopalkit ja helmakotelot ehjiä. Luulempa että suurin osa noista puhkimenneistä kohdista on saanut alkunsa pellin läpi vedetystä poraruuvista, joita oli autossa jokapuolella. Tämä tuli mieleen kun ihmettelin pohjan oikein hyvää yleiskuntoa ja sitten epätavallisissa mestoissa olevia peukalonpään kokosia reikiä.

Ja Perkele. Otin tuulilasin, takasivulasit ja takalasin irti ettei kipinät tarttuis niihin. Kaikki ehjänä ja siististi irti. Laitoin tuulilasin nojalleen Taunuksen viereen. Hetkeä myöhemmin menin hakemaan sieltä jotain ja potkasin mennessäni lasin kumoon. Kahesta kohtaa poikki.. Noh, saapahan vaihtaa sit senki.

Irrottelin myös takapuskurin ja oioin uskomattomilla peltisepäntaidoillani puskurin toisenpään lähelle alkuperäistä, siihen kun oli tökkästy vähän raktorilla. Tähän tulee maalatut puskurit, joten oiotaan loput puuhamassalla ja fillerillä.

Huomenissa lisää.

Lähetetty: 16 Elo 2012, 19:36
Kirjoittaja Taunus-Sälli
jätkällä riittää energiaa :D

Lähetetty: 16 Elo 2012, 20:09
Kirjoittaja Luhtis
No mikäs tässä tehdessä, pääseepähä muijaa karkuun kotoolta? :lol: