Sivu 15/17

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 13 Loka 2019, 16:07
Kirjoittaja Hokki_74
Itellä parani lämpö ongelmat, kun laittoi öljynlauhdittimen ja pienemmän hihnapyörän kampiakselille.
Vesi huilasi liian nopeasti jäähdyttäjän läpi eikä kerinnyt vesi jäähtyä syylärissä

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 13 Loka 2019, 16:10
Kirjoittaja taunus 78
Muuton tuossa pysy lämmöt 80-95 välillä mutta esim liikennevaloissa alko nopeesti nousemaan. Pahimmillaan käyty 125 asteessa. Onneks nuo evansit kestää 180 asti

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 13 Loka 2019, 18:03
Kirjoittaja Hokki_74
Sama oli minulla tyhjäkäyntiä paikallaan ei kestänyt yhtään heti alkoi lämmöt nousemaan.
Mulla oli vain puhaltava sähköflekti mutta muutin sen imeväksi. Sekin auttoi jonkin verran.
Viime kesänä ei lämpöongemia ollut.
Nyt lämmöt pysyi noin 90 asteessa

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 14 Loka 2019, 21:30
Kirjoittaja Vermilion
Hokki_74 kirjoitti:Itellä parani lämpö ongelmat, kun laittoi öljynlauhdittimen ja pienemmän hihnapyörän kampiakselille.
Vesi huilasi liian nopeasti jäähdyttäjän läpi eikä kerinnyt vesi jäähtyä syylärissä

Mullakin on öljyn jäähdytin.

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 25 Loka 2020, 17:52
Kirjoittaja taunus 78
Eipä oo taas hetkeen tullu tänne kirjoteltua...
Tämä kesä meni 78 kanssa ongelmitta, nyt jo kuukauden verran ollu talviunilla.
Farkun kanssa ei ongelmia myöskään, sehän on ympärivuotisena käyttöautona mulla ja paljon tänäkin vuonna menty ympäri suomea sen kanssa.
Farkkua sen verran päivitetty että laitettiin juniorin kanssa finlandia luukku ja ford original kattokaiteet siihen.
Coupe otettu työn alle talliin, katto jo saatu vaihdettua suoraan ja luukuttomaan versioon.
Nyt meneillään pohjan ja helmojen korjaus.

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 11:15
Kirjoittaja taunus 78
Askartelinpaskartelin muotit mk2 vilkuista, niitä on nyt muutama pari valettu uv suojatusta hartsista. Galleriassa kuvia valmiista vilkuista. Jos sellaisille kiinnostusta niin nakkaa viestiä.

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 11:21
Kirjoittaja taunus 78
Colognen lämpövaikeuksiin olen miettinyt jos tekisi yläpäähän termarikopan ja poistaisi bypass kierron. Imusarjaltahan menee kierto lämppärin kautta alapäähän, eli samat paikat kuin bypass kierrollakin. Eli periaatteessa bypass on turha jos termarin siirtää ylös.
Ajatuksia/mielipiteitä?

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 13:45
Kirjoittaja veeqs
Omissa v6 kokeiluissa ei ole ollut ongelmia vaikka termnostaatti on allhaalla. Jos meinaa keittää, niin vuotaa jostain paineet pihalle. Onko korkki kunnossa/vaihdettu viimevuosina, vuotaako syyläri/lämppärin kenno, onko syyläri puhdas? Ja viimeisimpänä onko kansipahvit ehjät??

Syyläreitä on tullut kokeiltua V6 mallia (lahos kynsiin), lava-mosessen syyläri, toimi jees ja viimeisimpänä sierran v6 versio. (iso vaatii leikkaa ja liimaa mahtuakseen)

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 13:51
Kirjoittaja taunus 78
Kaikki uutta ja kunnossa. 72c termarilla kannet on silti 100 aasteiset ja öljyt 120c.
Mulla ollu neljässä colognessa samat ongelmat ja oman mielenrauhan takia haluan järjestelmän mikä toimii myös helteellä kaupunkiajossa. Alkuperäisellä suunnittelijalla ollut idea saada nopeasti lämpimäksi ja päästöjä pienemmäksi kuumuudella. Minua taas kyseiset ominaisuudet ei kiinnosta...

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 13:56
Kirjoittaja taunus 78
Niin ja painetta mulla ei tule koska waterless :peukku: eli keittämisestä ei niin hirveetä pelkoa mutta nuo öljylämmöt turhan korkeella ja selvästi tehottomampi kuumana. Öljynjäähdytin on poistettu koska se vain lämmitti öljyjä lisää :seko:
Sitäkin olen miettinyt jos öljyjäähylle ryöstäis lähdön alaletkulta, alunperinhän sinne tulee kuuma lämppärin kautta

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 14:34
Kirjoittaja viiman
mulla oli viime kesän ajossa granada 2.0v6 siinä kans helteellä oli turhan kuvat lämmöt kaupunki ajossa, koitin muutamaa uutta termaria oli silti omaan mieleen turhan lämmin/rajoilla ettei liian kuumaksi mene, porasin 2 pientä reikää termariin ni helpotti asiaan. tuos hyllyssä olis 82c termari ne oli muistaakseni 87c mitä koitin viimekesänä, miettinyt josko vaikuttaakohan 82c kauheesti asiaan. auton osti viime syksynä faija ittellee kesäautoksi pitänee kysästä ukolta haluaako koittaa/testailla muilla termareilla viellä.

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 14:38
Kirjoittaja taunus 78
Mun kokeiluissa reiät termarissa on pahentanut asiaa koska silloin ohikierto ei saa termarin vahapatruunaa aukeamislämpötilaan syyläristä tulevan kylmän takia

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 14:43
Kirjoittaja taunus 78
Reiche niminen firma valmistaa vastaavaan systeemiin erikoistermaria mutta ei löydy cologneen sopivaa :kylse:
Siinä vahapatruuna työntyy ohikierrolta tulevaan kuumaan nesteeseen termostaatin avautuessa.
https://www.vmpperformance.com/Images/F ... esizew=175

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 14:59
Kirjoittaja Vermilion
Itsellä on iso kasa erilaisia termareita, itse kiroillu kun ei ole juuri sopivaa. 82c termari on vähän liian kuuma ja 72c termari oli liian kylmä.
Vanhassa moottorissa oli jostain saatu 78c termari se oli aika sopiva. Itse pähkäilin myös mikä on oikea termari sellainen sivukierrolla oleva ei. Siis se reikä siinä auttamassa kiertoa.

En tiedä mitenkä vaikutti kun poratin kansiin lisä vesikiertoreiät. Ainakin lämpötila on tasaisempi, mutta syylärille varmaan lisää lämpöä.
Kunnollinen ilmanohjain/visko on kyllä tarpeen. Sähköflektit oli ihan vitsejä. Itsellä on shäköpropelli mutta se ei käytönnässä pyöri koskaan. Kytketty että ahtopainekytkee sen päälle ja katkaisimesta saa sen päälle. Jossain dynossa vaan tarpeellinen. Itsellä oli öljynlauhdutin mutta otin sen pois käytöstä, tiedä sitten oliko hyvä idea.

Re: 78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 05 Huhti 2021, 15:04
Kirjoittaja taunus 78
Ilmanohjain löytyy, viskon heitin mäkeen ja laitoin kiinteän.
Sähköflekteissä mulla on anturi syylärin yläreunassa orkkispaikalla, (Granadan syyläri) muistaakseni 95c kytkeytyy päälle mutta saa käsikytkimellä myös päälle.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1