Sivu 1/17

78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 11:33
Kirjoittaja taunus 78
Kait sitä vois tänne välillä kirjotella mitä tullu noihin Taunuksiin tehtyä.
78 on ollu samassa vaiheessa jo pari vuotta, 2.8i ja c3 on soviteltu paikalleen ja kannakkeet ja isoimmat muokkaukset tehty. Seuraavaks tarvis purkaa atomeiksi ja tehdä grilli ja alkaa tutkimaan mitä sille kopalle tekis.

77:ka tuuppas viime syksynä vaihteistoöljyt vaahtona pihalle :shock: ja peräöljyt oikeaan takajarruun.
Uusi laatikon takastefa on hommattuna ja toiset vetarit odottaa uusia laakereita. Jotain pieniä paikkamaalauksia on tullu tehtyä ja jotain puuttuneita pisteosia on hommattu ja asennettu.

Pari viikkoa sitten ostin paperittoman 76 mk2 4d:n josta otin keulan ja perän talteen tulevaa coupea varten
(sillon ei ollu mitään käsitystä mitä seuraavat pari viikkoa tuo tullessaan).
Eli apialla ollessa Rostyle vihjas nettivaraosassa myynnissä olevasta coupesta.
Hinta ei ollut muuten paha mutta työttömälle eurokin on paljon.
Tässävaiheessa kiitos kaikille jotka ovat ostaneet noita myynnissä olleita taunus osia, myyntituotoilla rahoitettiin seuraava ostos, 75 coupe.

Coupen historiasta vois joku tietävä kertoa, ilmeisesti se on ollut jollain foorumilaisella.
Se on kuulemma jossain ratapäivillä syttyny konehuoneesta palamaan, tästä on suivaannuttu sen verran että kaikki lasit on potkittu sisään.
Suunnilleen kaikki tarvittavat cromilistat näky olevan takaluukussa mukana, ja kaupanpäällisiksi tuli uudet mustat takasivu lasit.
Seuraavaksi olis siis tarkoitus vaihtaa tuohon coupeen mk2 keula ja perä, ja löytää siihen loput lasit jostain.

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 13:03
Kirjoittaja taunusstyle
Mulla olis takalasi tiivisteen kera.kuljetus vaan saattaapi tuottaa tuskaa että saa ehjänä perille

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 15:27
Kirjoittaja taunus 78
taunusstyle kirjoitti:Mulla olis takalasi tiivisteen kera.kuljetus vaan saattaapi tuottaa tuskaa että saa ehjänä perille
Ei oo mitään kiirettä ton coupen kanssa, pidä lasi tallessa. Jos vaikka apialla tai jossain joskus törmätään niin tehdään kaupat.

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 19:50
Kirjoittaja taunus 78
Coupesta tuli otettua konepelti ja lokarit pois ja tutkittua ja mittailtua.
Eipä tarvi enää miettiä mistä sen keulan katkasee. Tuo palkki on aika pahasti vääntynyt ja sitä on hitsailtu jonkinverran.
Perän toteutan eritavalla kuin tossa, eli valojen väli tulee nousemaan luukun mukana+tietysti mk2 valot ja puskuri.

Lähetetty: 18 Kesä 2012, 07:44
Kirjoittaja Tehro
mul on n oi kaikki muut lasit paitti tuulilasi tai voi seki olla ei pysty muistaa...

Lähetetty: 18 Kesä 2012, 21:18
Kirjoittaja taunus 78
Vanha keula tuli leikattua pois, ei kyllä harmittanu yhtään leikata irti, oli niin ruosteinen ja kiero.
Konehuoneesta tuli irrotettua kaikki mikä irti lähtee.
Oikea runkopalkki oli vääntyny 2cm etupäästä toista lähemmäs ja ollu myös vääntyny alaspäin, se oli leikattu auki, väännetty ylös ja hitsattu kiinni. Tämän seurauksena oikea etukulma oli sentin vasenta pidempi.

Lähetetty: 19 Kesä 2012, 20:58
Kirjoittaja taunus 78
Missäs malleissa muuten on ollut lampunpyyhkimet. Tuon coupen mukana tuli irtonainen keulapala jossa paikallaan kuskinpuolen lampunpyyhin vivustot.

Lähetetty: 20 Kesä 2012, 09:08
Kirjoittaja JeeSe
Liekö Ruotsista kotoisin?
Siellä ne ainakin kai on olleet pakollisia.

Lähetetty: 25 Kesä 2012, 17:21
Kirjoittaja taunus 78
Pari päivää porailtu pistehitsejä auki, nyt vois lähteä johonkin piikkaamaan,
taltta käteen ja käsien tärinä hoitaa loput :lol:
Kakkoskorisen keulasta sain irti sen tuulilasin ja konepellin välisen pellin,
huomenna coupesta vanha pelti pois ja kakkaskopan pelti tilalle.
Sen vanhan kieron runkopalkin joudun korjaamaan kun näky olevan kakkoskorisessa isommat runkopalkit (ja aivan mädät)

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 22:35
Kirjoittaja taunus 78
Nyt on coupestakin se pelti irti ja hapantahan siellä alla oli
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMAG0802.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMAG0803.jpg
Hitsasin paikat, putsasin ja laitoin hitsausvärin.
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMAG0806.jpg
Huomenna tarvii hitsailla uus pelti paikalleen ja ruveta korjaamaan runkopalkkia

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 23:48
Kirjoittaja Mois
Juma, nostan taas Dynamontin lippistä, et oo mikään turha mies :D

Lähetetty: 27 Kesä 2012, 20:42
Kirjoittaja taunus 78
Kiitos kannustavista sanoista.

Pellin sain tänään hitsattua mutta sitten hommat tyssäs kun rälläkkä sanoi sopimuksensa irti.
Perkele edes viittä vuotta kestäny ja maksokin 25 euroa :evil:

Lähetetty: 27 Kesä 2012, 20:44
Kirjoittaja taunusti
taunus 78 kirjoitti:Kiitos kannustavista sanoista.

Pellin sain tänään hitsattua mutta sitten hommat tyssäs kun rälläkkä sanoi sopimuksensa irti.
Perkele edes viittä vuotta kestäny ja maksokin 25 euroa :evil:
sehän on jo hyvin jos siihen hintaan vajaa 5v kestää.satasella ei saa sellasta joka kestäis 20v :lol:

Lähetetty: 27 Kesä 2012, 23:46
Kirjoittaja taunus 78
taunusti kirjoitti:
taunus 78 kirjoitti:Kiitos kannustavista sanoista.

Pellin sain tänään hitsattua mutta sitten hommat tyssäs kun rälläkkä sanoi sopimuksensa irti.
Perkele edes viittä vuotta kestäny ja maksokin 25 euroa :evil:
sehän on jo hyvin jos siihen hintaan vajaa 5v kestää.satasella ei saa sellasta joka kestäis 20v :lol:
Isällä on joku 70 luvulla ostettu joka toimii vieläkin :shock:

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 00:35
Kirjoittaja Mois
Joo, on meilkii 70-luvul ostettu iso BOSCH ja leikattu kilometrien pituudelta levyä ja aina porskuttaa :)