78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Koritina sulaa 200-300 asteessa, luulen että joku muu pettäis ensin.
Zetecin öljypohjan tinasin sisäpuolelta, ulkopuolelle laitoin kemiallista metallia.
Termarin siirtoputken saumoihin tulee tina.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Takapään tinailut olis tehty, pari kuvaa laitoin galleriaan.
Seuraavaksi tars ruveta korjaamaan hattuhyllyä ja laittaa kontin pohja paikalleen.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Jotain lisäjäykistystä pakko tehdä tuolle hattuhyllyn tukihässäkälle.
https://www.dropbox.com/s/ss55wcus2w9fexs/2014-01-31%2007.31.37.mp4
6*9 paikat menee ensimmäisenä umpeen.
https://www.dropbox.com/s/9149mmyj8s60y7d/2014-01-31%2010.40.33.jpg
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Hattuhylly ja kontinpohja hitsattu.
Keulasta maalit ja pakkelit poistettu, alta löyty vanhat arvet siitä kun äiti joskus peruutteli toyota camryä.
Camrystä muuten väänty peräkoukku :lol:
Kuva
Oiottuna. Nuo ylimääräset reiät pitää vielä hitsata, lohkolämppäri varmaan ollu.
Kuva
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Muutes kuinka paksua pelti tuo alkuperäinen on ilman maaleja? jotain 0.75mm?
Siis keulassa ja perässä.


Itsellä on joskus hamaassa tulevaisuudessa peltityöt tiedossa jos
haluaa kosmeettisesti hienon, toistaiseksi on riittänny tekniikan pelaaminen ja
katsastuksesta läpi meno.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Täytyy mitata, jotenkin tuntuu että keulassa on paksumpaa peltiä kun muualla.
Ainakin sai käyttää voimaa että sai oiottua nuo rutut, muissa pelleissä riittäny että sormin painaa lommot suoraksi.
Millistä olen käyttäny pyöräkoteloiden ym korjauksiin.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Eiks se 0,8 mm oo aika sopivaa paikkapeltiä...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:Eiks se 0,8 mm oo aika sopivaa paikkapeltiä...
Olen vaan törmännyt korjauspelleissä 0,5mm ja 1.25mm paksuiseen materiaaliin.
Kuis paksua materiaalia noissa 60-luvun jenkeissä on alunperin? Minusta se on sika paksua.
Toinen ääripää on joku Datsun 100A
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vermilion kirjoitti:
Mois kirjoitti:Eiks se 0,8 mm oo aika sopivaa paikkapeltiä...
Olen vaan törmännyt korjauspelleissä 0,5mm ja 1.25mm paksuiseen materiaaliin.
Kuis paksua materiaalia noissa 60-luvun jenkeissä on alunperin? Minusta se on sika paksua.
Toinen ääripää on joku Datsun 100A
Joo, mut muistelen vaan et mitä velipoika suorasta pellistä teki paikkoja et se olis käyttänny 0,8mm peltiä.
Korjauspellit onkin sitten erikseen :)

60-luvun Jenkeis oli tosiaan helvetin paksua peltiä. Velipoika isol "moskal" oikas Dartin peltiä, kun taas Ladassa vastaava lommo oikeni kämmenellä painamalla :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

78 oldsissa ja 88 pontiacissa ainaki on pellit reilun millin paksusta peltiä,pontiacissa ehkä aavistuksen ohkasemmat.ja vaikka tuo pontiac onki jo tavallisen eurooppalaisen auton kokonen ja etuveto niin silti sen omapaino 1900 kiloa :shock: että rautaa siinä on pakko olla vielä paljon,78 olds delta meneeki jo reilusti yli kahentonnin
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Kaveri joskus vaihtoi takakulman mällättyyn eutoveto-Escorttiin, joka oli made in Germany ja varaosa tuli sitten vastaavasta Brasilian tekeleestä, niin oli kuulemma "puolet ohuempaa" peltiä kuin auto itse.
En tiedä sitten mitä tarkoitti todellisuudessa, mutta varmaan 0,6 mm pelti ainakin tuntuis äkkiä puolet ohuemmalta kuin 0,8..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Mikrometri hukkunu johonkin mutta sanoisin että 0.8-0.9 väliltä on Taunuksen pelti.
Tänään tuli oiottua ja tinattua lokaria.
Ennen
Kuva
Jälkeen
Kuva
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Nyt on tullu hitsattua, hitsattua, hitsattua välillä väännelty peltiä ja sitten taas hitsattu...
Oli pakko pitää hitsihommista taukoa joten tuli paloteltua formuling ratin keskiö ja sorvasin sovitepalan sen ja O.B.A puuratin väliin. Lakkapintaa tarvii korjailla, keskiö maalata ja nätit ruuvit hommata niin kyllä kelpaa 8)
Kuva
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Paljon tullu tehtyä menneen kuukauden aikana 78:siin, ei vaan enää muista mitä kaikkea...
Ollu vähän suunnitelmissa ottaa 77 kesäksi ajoon nyt kun on taas työpaikkakin.
Sierra tosin kuuli kun vaimon kanssa asiasta keskustelin joten se päätti taas hajottaa bensapumpun ja valutti bensat maahan.
Vaihdoin sähkösen pumpun siihen. Seuraavana päivänä öljykorkki räjähti palasiksi :evil:
Jotain häikkää koneessa ja pahasti :?
En oo enää viittiny peltiä avata, ajetaan kunnes lakkaa kulkemasta...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

77:kaa tullu fiksailtua.
Pyöränlaakerit vaihdettu taakse, öljyt putsattu jarruista, vaihteiston takastefa vaihdettu, öljyt laitettu perään ja laatikkoon.
Koppaa yrittäny kiillotella kans, surkeaksi on maali päässyt mutta eipä tuo ajamista haittaa, maalataan sitten joskus uusiksi.
Bensaletkut tarvis vielä uusia ja öljyt vaihtaa, jos tili tulee ajallaan niin perjantaina vois ehkä yrittää leimausta...
Kuva
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vastaa Viestiin