zmulin '81 Mk3
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: zmulin '81 Mk3
Purettavahan se on ja katottava onko sisällä syöpymää. Jos ne tiivisteet on oikian kokoset sylinteriin niin miks eivät toimis.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Re: zmulin '81 Mk3
Hain tänään tuon tiivistesatsin. Kovin oli paljon pieniä nippeleitä ja rinkuloita näillä nappisormilla pyöriteltäviksi Noh, kai se siitä!
Mitä tuon kanssa nyt kannattaa tehdä ensinnä? Onko jossain internetin ihmeellisessä maailmassa olemassa "selkeitä" ohjeita ko. operaatioon?
Mitä tuon kanssa nyt kannattaa tehdä ensinnä? Onko jossain internetin ihmeellisessä maailmassa olemassa "selkeitä" ohjeita ko. operaatioon?
-Pori Connection-
Re: zmulin '81 Mk3
Ite oon hoonaillu hienolla vesihiomapaperilla tai ihan kuivahiomapaperilla pääsylkkyjä, jos on ollu pientä syöpymää/ruostetta. Oon tehny jostain vaikka 8-10mm pultista "hoonin, eli sahannu pituussuunnassa halkion johon laitan hiomapaperin ja pyörittelen sitä sopivan määrän tapin ympärille ja sitte porakoneella hoonannu sylinterin
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: zmulin '81 Mk3
lian sieltä voi poistaa hiesupaprulla hoonaamalla, jos senkin jälkeen näkyy koloja / varsinaista syöpymää niin paras hyljätä ja touhuta parempi yksilö tilalle.
Operaationa sinällään yksinkertainen, sylinteri irti - sokka pois käyttötangon puolelta - männät ulos sylinteristä nätisti ja pitää huolen että osien järjestys pysyy samana.
Operaationa sinällään yksinkertainen, sylinteri irti - sokka pois käyttötangon puolelta - männät ulos sylinteristä nätisti ja pitää huolen että osien järjestys pysyy samana.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Re: zmulin '81 Mk3
Joo, ota vaikka valokuvia kun purat, menee helposti sekaisin kun on enemmän kuin yksi nippeli.
Ilmaukseen kandee ottaa suosiolla kaveri, valuttaa omalla painolla nestettä joka nipasta hyvänaikaa ennenkuin alkaa varsinaisesti ilmaamaan.
Ilmaukseen kandee ottaa suosiolla kaveri, valuttaa omalla painolla nestettä joka nipasta hyvänaikaa ennenkuin alkaa varsinaisesti ilmaamaan.
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Re: zmulin '81 Mk3
Lähtihän se sieltä kun pienen aikaa taisteli. Purin vielä irti myös tuon tehostinhäsmäkän, se on niin kamalassa kunnossa että tarvii antaa kevyt hieronta sille ja uusi maali päälle.
Seuraavaksi sitten ihmetellään sitä sylinteriä itsessään. Mitähän se lienee sanoa kun alkaa sitä purkaamaan
-Pori Connection-
Re: zmulin '81 Mk3
Jos tulee jotain probleemia niin poikkea pihlavassa.
Eipä tuo mikään mahdoton operaatio ole. Räjäytyskuva fordopediasta ja hommiin.
Eipä tuo mikään mahdoton operaatio ole. Räjäytyskuva fordopediasta ja hommiin.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: zmulin '81 Mk3
Noilla on tosiaan hyvä hifistellä.ardhu kirjoitti:http://m.motonet.fi/fi/tuote/765020/Hoo ... ea-20-50mm
http://m.motonet.fi/fi/tuote/765023/Hoo ... ivea-pieni
Tai jos haluaa hifistellä
Muuta niillä ei aikaan saakkaan kun eivät mahdu sinne sylinteriin.
Re: zmulin '81 Mk3
En tiedä mikä taas iski, mutta hetken mielijohteesta tilasin internetistä kokonaan uuden sylinterin. Ens vk alussa pitäis olla tontilla. Sitte kii ja samalla vaihdan ne jarruletkut niihin teräspunos mallisiin.
Onko näissä jotain väliä mitä jarrunestettä sinne systeemiin laittaa?
Onko näissä jotain väliä mitä jarrunestettä sinne systeemiin laittaa?
-Pori Connection-
Re: zmulin '81 Mk3
Joku ainakin väitti, et uudemmat nesteet muka turvottaa vanhanmallisten jarrujen kumit? Lieneekö mitään totuuspohjaa asiassa? DOT 4 luokiteltua nestettä laitat, niin eiköhän se oo sopivaazmuli kirjoitti:En tiedä mikä taas iski, mutta hetken mielijohteesta tilasin internetistä kokonaan uuden sylinterin. Ens vk alussa pitäis olla tontilla. Sitte kii ja samalla vaihdan ne jarruletkut niihin teräspunos mallisiin.
Onko näissä jotain väliä mitä jarrunestettä sinne systeemiin laittaa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: zmulin '81 Mk3
Mulla on hyllyssä yhdet vanhat jarruletkun motonetistä ostetut ne turpos pilalle uusien jarrunesteiden kanssa....
tais olla alle vuoden ja takajarrut lopetti toimintansa. Kaupasta ei saa niin huonoa jarrunestettä enään että
ne toimis... 3 erilaista jarrunestettä vuosien varrella tullu kokeiltu. Ainakaan mulla ei ole enään ongelmia kun
kun teräspunosletkut laitettu. Tehostimen kanssa toistaikseksi ei ongelmia mutta mistä sitä tietää...
Dot 5 on ainakin myrkkyä vanhoille jarruletkuille eikä se sovi vanhojen nesteiden kanssa...
Dot 4 saattaa toimia mutta Dot 3 olis vielä varmempaa kamaa...
Sellastakin on olemassa kuin Dot 5.1 siitä en oikein osaa sanoa....
Mitä isompi numero sitä paremmin se kestää lämpöä.
tais olla alle vuoden ja takajarrut lopetti toimintansa. Kaupasta ei saa niin huonoa jarrunestettä enään että
ne toimis... 3 erilaista jarrunestettä vuosien varrella tullu kokeiltu. Ainakaan mulla ei ole enään ongelmia kun
kun teräspunosletkut laitettu. Tehostimen kanssa toistaikseksi ei ongelmia mutta mistä sitä tietää...
Dot 5 on ainakin myrkkyä vanhoille jarruletkuille eikä se sovi vanhojen nesteiden kanssa...
Dot 4 saattaa toimia mutta Dot 3 olis vielä varmempaa kamaa...
Sellastakin on olemassa kuin Dot 5.1 siitä en oikein osaa sanoa....
Mitä isompi numero sitä paremmin se kestää lämpöä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: zmulin '81 Mk3
DOT4 on ok ja DOT5 myös jos on ABS jarrut, mutta silikonipohjainen DOT5.1 turvottaa ja pilaa letkut.
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Re: zmulin '81 Mk3
Pieni oikaisu jarrunesteisiin.
Dot 5 on silikonipohjainen jarruneste, jota käytetään joissakin moottoripyörissä ja kilpa-auto käytössä. Dot 5 neste ei ole sekoituskelpoinen glykolipohjaisten DOT3/DOT4/DOT5.1 nesteiden kanssa!
Glykolipohjaisia DOT3,4 ja 5.1 voi sekoittaa keskenään. Dot 3 on tainnut poistua jo markkinoilta, joten "päänesteinä" DOT 4 ja DOT 5.1.
DOT 5.1 suositellaan useasti ABS-jarrullisiin, koska siinä kiehumispiste hieman korkeammalla.
Itse olen jarrunesteiden vaihdon yhteydessä laittanut DOT 5.1 ja ei ole ongelmia syntynyt.
Dot 5 on silikonipohjainen jarruneste, jota käytetään joissakin moottoripyörissä ja kilpa-auto käytössä. Dot 5 neste ei ole sekoituskelpoinen glykolipohjaisten DOT3/DOT4/DOT5.1 nesteiden kanssa!
Glykolipohjaisia DOT3,4 ja 5.1 voi sekoittaa keskenään. Dot 3 on tainnut poistua jo markkinoilta, joten "päänesteinä" DOT 4 ja DOT 5.1.
DOT 5.1 suositellaan useasti ABS-jarrullisiin, koska siinä kiehumispiste hieman korkeammalla.
Itse olen jarrunesteiden vaihdon yhteydessä laittanut DOT 5.1 ja ei ole ongelmia syntynyt.