zmulin '81 Mk3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Rokkendaali
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Syys 2012, 22:30
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Rokkendaali »

Mitäs taunukselle kuuluu?
Ford Taunus 2.0 ohc -79
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Rokkendaali kirjoitti:Mitäs taunukselle kuuluu?
Tallissa odottelee aikatauluun sopivaa rakoa alkaa purkuhommiin.. :cry:

Tää on pikkuhiljaa karkaamassa sinne ikävän kuuluisaan "ikuisuusprojekti"-osastoon. HÖH!

Yritän täs leikkiä samal remonttireiskaa, vaiks en sitäkään osaa, mut yrittänyttä ei laiteta vai miten se meni ho ho.
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kävin vähän tallilla sovittelemassa. Aika jees omaan silmään 8)
Samalla tuli ilmailtua jarrut, kiristeltyä laakerit jotka olivat löysällä (??) seisonnan jälkeen. Pientä koeajoakin siinä ajelin ja jarrut tuntuivat taas pelaavan "normaalisti".
Kuljettajan puolen levy oli kokonaan pintaruosteessa eikä oikein ottanut niin hyvin kiinni, mitä toiselta puolelta. Tarvii niitä putsailla jossain vaiheessa tehokkaammin oikein ajan kanssa.

Samalla vaihdoin myös takavalot orkkislamppuihin. Pientä maadoitusvikaa takavaloissa, valot himmenevät vilkkujen tahtiin tarvii ne katsoa myös. Ja sit kaivoin kaapin perältä kuljettajan puolen etulampun, joka myös menee vaihtoon seuraavaksi. Putkiston suunnittelu alkoi myös ja sovittelu.

Huomenna ois tarkotus hakea jotain putsputs-aineita ja jynssätä sisusta siihen malliin, että kehtaa siellä istua vaikka pyhähousuissa :) On vähän päässyt pölyyntymään tallissa.

Että että, eiköhän se tästä! Yritän saada leimattua tämän kuun aikana että kerkeisi cruisailemaan vielä kesälomalla muutamat reissut 8)


Loppuun jäniskevennys, leepuspeisserien kanssa takavanteen istuvuutta.. Ohmy :P

Kuva
-Pori Connection-
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Saattaa olla hieman hankalampaa kumen asennus "väärältä" puolelta, mutta kyllä se tuosta vielä yli menee.
On ne leveet peltivalssit silti hianot 8)
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Tänään tuli touhuiltua taas koko ehtoo tallilla auton kimpussa. Ostin motonetistä jotain sisustanpesu-ainetta joka osoittautui ihan semmoseks semi-hyväksi tavaraksi. Ei tosin sisäänhengitettynä.
Lattiamattoa en jaksanut alkaa hinkkaamaan, tarvis irrotella penkit yms et sais kunnolla työskennellä..

Tuunasin tohon mark2 maskiin mattamustan merkin, tuli ihan pirun tyylikäs ja istui keulalle nätisti mitä koeponnistin nopeasti!

Kuva

Sisälle pruuvasin OBA:n kiinni ja voi veljet, tuli kyl niin helvetin hyvä tatsi ku pärisytteli tallissa. Recaro hieroo pakaroita ja ratti tuntui kuin ois kasvanut kädet siihe kii. Komiaa shaatana, Savinaista lainatakseni.

Kuva

Nyppäsin myös puskurit irti edestä ja takaa, tarvii ne hioa ja maalata kuntoon. Etupuskurista samalla hitsata rekkarikilven reiät umpeen jne. Lampunpesurit saivat myös samalla lähteä. Sen verran oli energiaa että jaksoin jopa nyppiä letkutkin irti pumpulta asti :) Ei mulla se pumppu ikinä ole silti virran päässä ole ollut, turhia kapistuksia imo tommoset pesurit tämmösis peleis

Rekkarikilvet ruuvasin myös parempaan talteen, tarvii uudet käydä tilaamassa. Sen verran ajan patinaa ja ötökkää ja osumaa noissa jo - tiedä häntä vaikka alkuperäiset olisivat?


Taakse sain toisenpuolen iskarin vaihdettua, sitten tuli kello vastaan ja tarvi tulla munapesulle koska kello herättää taas 04 ja tarvii lähteä vielä töihin odottelemaan sitä kesälomaa.. Puuh! 3 aamua vielä!! 8)


Kuva
Kuva

.. tarvii varmaan koittaa tehdä noille ruosteille myös jotain/kin/ko/kö :)
-Pori Connection-
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Meikän takahelma on pitäny fiksata siitä asti kun sen ostin -11 kesällä, mutta ei oo saanu aikaseks kun leima on napsahtanut aina. Se näyttää vieläpä tuplaten karseemmalta : D

Meikä huomas saman ku laitto luisin orggis ratin tilalle nii toi kulku puolta paljo enemmän ku esim yks kurkkusen kaasarin vaihto DGV:hen :shock: :shock: :lol:
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Mitä ne lampunpesurit kustantais? vai jätätkö jemmaan jos rupee pussihousuttaan :D
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

En ole pussihousumiehiä! Ei huolta siitä siis :) Pesureista, oisko 5e semmone sopiva?

Tulin juuri tuohtuneena tallilta, perhanan perhana. Kui se on aina se viiminen pultti, aina se viiminen! Apparinpuolen iskarin alapäätä ruuvaamas kii ja sit naps. Se siitä. Hypein jo melkein tasajalkaa et kohta pääsee koeajolle jes jes jes.

Ja sit se helvetin pultti katkeaa. Avaimet tippu siihe paikkaa, muutama kirosana tais tulla. Sammutin valot ja laitoin oven kii ja lähin suihkuun. Helvetti.
-Pori Connection-
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Mul kävi sama homma etukelkka rempassa. piti hitsaa pultti uusiks alatukivarteen. mut sitä ennen aivan saatananmoinen poraaminen se on varmaa joku 12.9 kova niitti siin alunperin..
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Laitoin fb viestiä
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Noniin nyt on iskarit kaikki autossa kiinni. Kävin jopa jo koeajollakin! Melko orkkiksen tuntuinen oli löysimmillä säädöillä iskarit, eiköhä se siitä vähän parane ko napsuttelee tiukempaan :)

Etupuskurista tuli hitsattua ja kitattua kilvenreiät umpeen ja sitte hivasin molemmat puskurit nopeesti läpi ja uusi maali pintaan. Jos oikeen hyvät ois halunnu, ni ois tarvinnu vetää pellille asti mut en mä semmoseen jaksanu lähteä. Ei niistä nyt omakuvaa tarvi peilailla :D

Kuva
Kuva

Hioin myös sivuhelmat, ne kun olivat mustat ja siitä jo aiemmin joskus taisi juttua olla, että tarvisi korinväriin ne sutasta. Se tuli nyt sitten tehtyä. Kylkilinjasta tuli heti paljon freesimpi.
Takahelman hioin myös, siinä kun oli rumasti sudilla maalailtu peräkoukun ollessa paikoillaan. Niin siinä näkyi hatarasti se koukun kiinnityksen muoto. Ei hyvä.

Nyt on huomattavasti parempi, ruostetta siellä vielä on mutta olkohot nyt vielä..


Kuva
Kuva
Kuva

Ja sitten tallista ulos; viimein!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

8)
Hain perjantaina postista myös uudet levyt ja palat, ne jäi vielä odottamaan vaihtoa. Ihan motonetin orkkislevyt tilasin, vaikka moni niitä täällä onkin haukkunut :twisted:
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Noniin, Norjan puolelta Gatebilistä kotiuduttu korvat soiden takaisin. Ah juma mikä reissu! Ja se kalusto siellä - voi morjesta pöytään. :D

Tallilla sain aikaseks sen verran, et alkuperänen pakosarja lähti kierrätykseen. Sekin oli jo hyvää vauhtia menossa halki 3. ja 4. pytyn välistä. Tiedä sitte kauanko ois vielä kestänyt ennen totaalista katkeamista :roll:

Kuva
Kuva

Apparinpuolen jarrulevy ja palat tuli myös uusittua, huomenna kuskinpuoli. Kello tuli taas vastaan ja oli lopeteltava.

Kuva

Samalla nappasin pohjapanssarin irti, että saa nesteet ja öölit ajettua koneesta ulos jne. sitten tässä kun saa muut hommat ensin alta pois. Takimmaisten pulttien kanssa sai tovin taistella että sai auki ja irti. Ne perhanat kun olivat hivenen ottaneet osumaa tantereeseen ja vääntyneet miten sattuivat :D

Kuva


Käyn huomenna viemässä panssarin ja pakosarjan puhallettavaksi johonkin, jos löydän jonkun paikan vain mikä on auki :?: :!: :?: :o
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Näkyis olevan noi reaktiotangon kumit kans sökönä :)

Uretaanisina: http://www.motomobil.com/3237,SPF046-2.html <= noita tarvii 2 sarjaa. Edit: Niinkuin alempana kirjoittelussa lukee, niin yksi sarja riittääkin :D

Kumisina: http://www.motomobil.com/3237,60059832-1.html
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

Mois kirjoitti:Näkyis olevan noi reaktiotangon kumit kans sökönä :)

Uretaanisina: http://www.motomobil.com/3237,SPF046-2.html <= noita tarvii 2 sarjaa.

Kumisina: http://www.motomobil.com/3237,60059832-1.html
Kyllä tuo motomobilin uretaanisarja sisältää tarpeelliset osat yhteen autoon.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

rasavili kirjoitti:
Mois kirjoitti:Näkyis olevan noi reaktiotangon kumit kans sökönä :)

Uretaanisina: http://www.motomobil.com/3237,SPF046-2.html <= noita tarvii 2 sarjaa.

Kumisina: http://www.motomobil.com/3237,60059832-1.html
Kyllä tuo motomobilin uretaanisarja sisältää tarpeelliset osat yhteen autoon.
Niinhän siin on lukevinaan, mut tosta vähäisestä hinnan erosta kumisiin päättelin et tarvis 2 :lol:
Mut on se sitte uskottava, on tommonen samanlainen sarja: http://www.superflex.co.uk/proddetail.p ... 48-0046KSS

Nii, ja noitahan saa Rally Racesta: http://www.rallyracefin.fi/
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin