zmulin '81 Mk3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Foorttin v6 ei oo ikinä kiihottanu missään olomuodossaan, :lol: Jos 6mukia ni ne on sit suoraan peräkkäin joskus!

Auto seisoo ny pukeilla taas tallissa, käyn lainaamas vähän kaarimankelia kaverilta ja tarvii hierasta takakaariin vähän tilaa. Alkaa olemaan ahdasta, tai no siel on renkaat kii kaarissa täl hetkel et onko se enää edes ahdasta..
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuva

Kuva

Kuva

Nonni, taas mahtuu renkaatki pyöriin :D
Josko tällä setupilla ny sitte tämä loppukesä tästä!
-Pori Connection-
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Ai et ajannukkaan tuonne kierrätyskeskukseen noh ehkä hyvä niin :lol:
Otitko tarkoituksella ton kyltin alta valokuvan?

Ai että 2JZ meinaat laittaa tähän vai? Jos 6 mukia suorassa?
(Muita oikeita 6 mukisia suoria ei ole)
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Vermilion kirjoitti: Ai että 2JZ meinaat laittaa tähän vai? Jos 6 mukia suorassa?
(Muita oikeita 6 mukisia suoria ei ole)
Ei kyllä se on BMW:n M50 jos jokin. Se on kiihottanut mielissä jo siitäasti ku ekan sierran joskus ostin +10v sitten. Jo pelkästään tekeminen ois hienoa, mut tarvis kyllä olla kotona sitten hyvät tallitilat.. Niitä odotellessa.
-Pori Connection-
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

zmuli kirjoitti:
Vermilion kirjoitti: Ai että 2JZ meinaat laittaa tähän vai? Jos 6 mukia suorassa?
(Muita oikeita 6 mukisia suoria ei ole)
Ei kyllä se on BMW:n M50 jos jokin. Se on kiihottanut mielissä jo siitäasti ku ekan sierran joskus ostin +10v sitten. Jo pelkästään tekeminen ois hienoa, mut tarvis kyllä olla kotona sitten hyvät tallitilat.. Niitä odotellessa.
Multa jää M50 vapaalle jalalle kun vaihdan M52:n paikoilleen...
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

En mä nyt ihan vielä lähde hakemaan, mul on tallilla odottelemas pukissa asennusta se isompi ohc kiulu. Ajetaan sieltä ensin viat ulos ja sitte :D

Tässä ny vielä pari melko onnistunutta kuvaa, vaikkakin puhelimella otettu nämäkin, mut kuvat on kivoi!

Kuva
Kuva
Kuva
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Se ois tämän kesän ajelut jo takanapäin, auto ollut seisonnassa jo muutaman viikon ja odottaa nyt autotallin nurkalla talliin pääsyä.
Reilu 3300km tuli ajettua tänä kesänä. Ilman teknisiä murheita, taas. Takakaaret hiukan oli kovilla sit jo loppukesästä ku viimisiä senttejä napsittiin korkeudesta pois :lol: mutta pikkuvikoja!

Kuva
Kuva



Nähtäväksi jää taas, että kuinka pitkä seisonta-jakso nyt on edessä tälläkertaa. Ei ainakaan suunnitelmissa ollut ensikeväänä autoa ottaa ajoon heti lumien sulettua :oops:
Jos nyt viimein saisi aikaseksi sen moottori-swapin suoritettua, ku alusta alkaa olemaan hierottu kuntoon ja kestäväksi ja ajettavaksi todettu!
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Ne on nää talvet aina vähän hiljaisia rakentelun osalta, ainakin omalla kohdalla. Ei oo aikaa eikä rahaa eikä mitään :wink: jne

Kuva

Viikonloppuna tuli vihdoin siirrettyä taunus tallin puolelle sulamaan. Syksystä asti seisoi pihassa koskematta, lähti käymään ilman apuvirtaa ja ajamalla pois kinoksista :lol: Alan pikkuhiljaa uskomaan...

Seuraavaksi tarvisi niputtaa loppuun toinen moottori ja kattoa joku sopiva väli nyppästä vanha pois keulilta, jotta pääsee pikkuhiljaa eteenpäin. En uskalla luvata ajetaanko tänä kesänä, mut oishan se hienoa jos sais edes ne savut otettua

:peukku:
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Iski melkoinen pärinä-kuume ku möin moottoripyörän pois, enkä sit lähtenyt samantien hakemaan uutta vaan aattelin hieroa taunuksen sittenkin kesäksi kasaan. Pakko jollain päästä päristämään! 8)
Ei tällä toki ihan samanlaista menoa saa, teho-paino -suhde kun ei ihan yhtä räjäyttävä ole mitä pyörissä, mutta fiilistä ei voi voittaa!

Jotenka, leimakuntoon hieronta alkakoon. Parituntia kerkesin tänään käymään hieromassa, sain takaa vaihdettua pidemmät pinnapultit orkkiksiin ja madallusjouset vaihdoin lähes origineel-pituisiin. Keulan jouset jäi ensikertaan odottamaan.
:peukku:


Kuva
Kuva
Kuva

Voi juku tota takapäätä ku se nousi korkealle :lol: :lol: :lol:
Jatketaan tästä taas sitku ehtii.
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuva

Noniin nyt olisi keulakin jumpattu! Seuraavaks öölit ja suodattimet ja kenties pienimuotoinen pesu :)
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Auto pesty ja puunattu tuossa viikonloppuna. Kävin koko auton läpi jollain hinkka-aineilla ja sit kevyet vahat pintaan, jos vaikka pysyis puhtaana helpommin. Myöhemmin sitten koko auton myllytys, jos sais kaikki suuremmat pasket pois maalipinnasta.

11. kesäkuuta auto leimattu huomautuksitta! Seuraavaksi sitten vähän niitä madallushommia 8)

Kuva
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Noniin, leiman jälkeen tuli peräöljyt vaihdettua kun Toni suositteli hyvää ainetta WA-ryhmän keskusteluissa. Kerrankin onnistunut viritys, vollotus väheni lähes olemattomiin. Katsotaan nyt kuinka kauan on hiljainen, jos se on paskana jo koko perä ni tuskin uudet öölit sitä enää pelastaa :lol:

Levipelleille kävin hakemassa uudet renkaat, vähän korkeammalla profiililla. Nyt renkaina 155/70 + 165/70 ja kokonaisuus on mielestäni ihan ok nyt.

Kuva

Ja sitten vähän lähemmäs kenturaa 8)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja kyllä, panssari on lähellä maata. Erittäin lähellä. :P mutta ei tämä nyt eka kesä ole kun raavitaan!
Pienen koeajon jälkeen ainoa mitä keksein "parannusta" tehdä, niin pakoputki raapii kiinni takahiekkapelliin. Sille tarvii jotain temppuja tehdä ettei se päristä ja resonoitte sieltä koriin ärsyttävästi.

Katotaan ny kauanko tällä pääsee nyt ajelemaan tällä kertaa!
-Pori Connection-
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

katsastukseen maavaraa pitää olla muistaakseni 80mm.

Itse suosittelisin jotain 120mm maavaraa sillä tulee jotenkin toimeen...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Se on se suurin syy ratin ja penkin välissä aina, jos ei tule toimeen oman autonsa kanssa.
-Pori Connection-
Jimikael
Viestit: 154
Liittynyt: 20 Helmi 2015, 20:58
Paikkakunta: Jämijärvi

Re: zmulin '81 Mk3

Viesti Kirjoittaja Jimikael »

Ai että tää näyttää hyvältä! 8)
Taunus -82 2.0 Zetec TIC
https://jiihoo.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa Viestiin