Toi tommonen ylitys pitää varmaan vetää mahdollisimman läheltä perämöykkyä, et ei putki hakka ylätukivarteen? Jeddahil taiskin tulla ylätukivarren alta, tost kuvast ei saa niin tarkkaan selkoa Vaikee hahmottaa miten pitäs tehdä jos ei oo ite auton alla suunnittelemassahenu kirjoitti:Ton taka-akselin ylityksen tekee normaalista akselin ylitysputkesta mitä motonetista saa, jeddahilla oli aikanaan tanessa semmonen ja hyvin se sinne istu.
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/SANY0498.JPG
zmulin '81 Mk3
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuo kuva hämää, se ylitys oli hieman kallellaan kuskin puolelle, jolloin se väisti ylätukivarren yläpäästään jääden vähän niinku sen viereen ja alle... Mahtuu ihan hienosti ainakin jämäkällä alustalla.
Mertie pub & 3D
Jaa nii sä oot vääntämässä sinne jotai 2,5" hormia
Sit voi olla et myydää eioota, eikä semmosta tuubia sinne akselin päälle helposti saakaan mahtumaan..
Nykyää mulla menee 2 x 1,75" et sillee mahtuu ainaki mut vaatii vähä näpertelyä
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... kisto1.JPG
Sit voi olla et myydää eioota, eikä semmosta tuubia sinne akselin päälle helposti saakaan mahtumaan..
Nykyää mulla menee 2 x 1,75" et sillee mahtuu ainaki mut vaatii vähä näpertelyä
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... kisto1.JPG
Mertie pub & 3D
Takapäästä sitä putkistoa voi hieman supistaakin, kaasut supistuu jäähtyessään. Viri-putkistot on yleensä ylimitotettu mun mielestä sitä 2,5" voi ihan rauhassa litistää jos ei muuten mahu.
Tussa Moisin kuvien Taunuksessa täytyy olla aika reilusti maavaraa, nuo pyöreet vaimentimet tapaa kyllä muuten kaikki kavun reunat. Onks nuo putket muuten pultattu suoraan koriin kiini.
Tussa Moisin kuvien Taunuksessa täytyy olla aika reilusti maavaraa, nuo pyöreet vaimentimet tapaa kyllä muuten kaikki kavun reunat. Onks nuo putket muuten pultattu suoraan koriin kiini.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Kysy nimimerkki Jannu:lta, noi kuvat on sen Taunuksestap3 kirjoitti:Takapäästä sitä putkistoa voi hieman supistaakin, kaasut supistuu jäähtyessään. Viri-putkistot on yleensä ylimitotettu mun mielestä sitä 2,5" voi ihan rauhassa litistää jos ei muuten mahu.
Tussa Moisin kuvien Taunuksessa täytyy olla aika reilusti maavaraa, nuo pyöreet vaimentimet tapaa kyllä muuten kaikki kavun reunat. Onks nuo putket muuten pultattu suoraan koriin kiini.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-14274
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
siksi ne oliki edullisia,hiekalla täytettynä hinta ois noussu.ja toisekseen tuo miltei vakio kuntonen 2.0 v6 ei mitään järjettömän paksusta rööriä tarvi varsinkaan ku nuita putkia on kaks.HC virittäjät onki asia erikseen ku mikään ei riitäSultzi kirjoitti:Sanoisin ihan naurettavan luokattomaksi noita marteliuksen tekemiä taivutuksia, maksa nyt tommosesta littiin painetusta putkesta sitten.
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Sitten ei mitään jos on tietoinen valintataunusstyle kirjoitti:siksi ne oliki edullisia,hiekalla täytettynä hinta ois noussu.ja toisekseen tuo miltei vakio kuntonen 2.0 v6 ei mitään järjettömän paksusta rööriä tarvi varsinkaan ku nuita putkia on kaks.HC virittäjät onki asia erikseen ku mikään ei riitäSultzi kirjoitti:Sanoisin ihan naurettavan luokattomaksi noita marteliuksen tekemiä taivutuksia, maksa nyt tommosesta littiin painetusta putkesta sitten.
Itellä 2x2,5" putki edestä taakse, taka-akselin ylityksessä joutu hieman soveltamaan, ei millään valmiilla ylityksillä olis saanut, ei toivoakaan. Tosin johtunee volvon akselista, panhardista, tankin upotuksesta varapyörän tilalla jne. Mutta kyllä ne sinne meni eikä ota mihinkään kiinni kun kumit on jäykät, putki ei liiku juuri mitään.
Tänään tuli tiputettua uusi laturinremmi paikoilleen, uusi suodatin ja öölit. Syyläri paikoilleen ja uudet nesteet sisään.
Sitten tuli hanskalokeroon johdotettua tuo säädettävä kierrosrajoitin, helppo sisältä sitten säädellä vaikka liikennevaloissa
kuva nokialaatua
Huomenna sitten pakoputken rakennustouhuja!
Sitten tuli hanskalokeroon johdotettua tuo säädettävä kierrosrajoitin, helppo sisältä sitten säädellä vaikka liikennevaloissa
kuva nokialaatua
Huomenna sitten pakoputken rakennustouhuja!
-Pori Connection-
Hain aamusella pakosarjan ja panssarin puhalluksesta, hyvännäköset olivat ja mukavat käsitellä sen jälkeen. Sutasin samantien panssarin mustalla ja heitin paikoilleen.
Pakosarjan päälle suihkein jotain motonetin halvinta lämpömaalia. Se kärysi melko komeasti sittenku illalla auton sai ekan kerran käymään.. Saas nähdä kauanko pysyy pinnassa. Jos ei pysy, ni eipä mun elämä siihen taida kaatua :!:
Pakoputkeksi tuli nyt sitten veisteltyä 2.5" ränni, yhdellä 2.5" läpivirtaavalla simonssin pöntöllä ennen taka-akselia ja sitten se marteliuksen ulostulovaimennin taakse orkkispaikkaan. Ja putki menee taka-akselin alitse. Hieman se jäi alemmas mitä orkkis, mutta on se vielä vähän ylempänä kuin mitä panssari keulalla. Kierrosherkkyys ja äänimaailma muuttui melko totaalisesti. Yllättäen.
Käyttelin autoa pihalla noin 15minuuttia, nesteet loput kiertoon ku rupes lämmöt nousemaan ja sittenku putkisto lämpes ja rupes ottaan omaa muotoaan ni uskalsi jo vähän kuorsutella. Ääni ei ole mitenkään liian luja, sopivan räyhee ja isoilta kierroksilta ku tiputteli ni mukavaa jälkipauketta myös löytyi Tarvinnee jonkunnäkönen viideo-otos joskus kuvailla. Tarvii jokupäivä hakea siirtolaput niin pääsee vähän pidemmälle koeajolle katsomaan miten auto käyttäytyy, äänien ja jarrujen osalta. Jarrut ainakin tarvii päästä iskemään sisään, ennenku leimalle uskaltaa mennä kokeilemaan.
Eilen asenneltu revlimitteri toimi vielä varsin vaihtelevalla menestyksellä, tarvii huomenna kattoa kaikki liitännät uusiksi kunnolla kiinni ja paukutella sitten lisää. Ei kehdannut enää kello21 jälkeen ulkosalla hakata menemään.
Sitten tuunailin aikanikuluksi etuvilkkuihin jenkkiparkit. Mallia tein itse ja säästin, tietenkin. Sisälle heitin erillisen kytkimen, eli en linkittänyt niitä auton alkuperäisiin parkkeihin.
Tässä vielä huono kuva, johdotukset vielä siistimättä tässä vaiheessa.
Vielä kun saisi ne uudet kilvet sieltä konttorilta...
Pakosarjan päälle suihkein jotain motonetin halvinta lämpömaalia. Se kärysi melko komeasti sittenku illalla auton sai ekan kerran käymään.. Saas nähdä kauanko pysyy pinnassa. Jos ei pysy, ni eipä mun elämä siihen taida kaatua :!:
Pakoputkeksi tuli nyt sitten veisteltyä 2.5" ränni, yhdellä 2.5" läpivirtaavalla simonssin pöntöllä ennen taka-akselia ja sitten se marteliuksen ulostulovaimennin taakse orkkispaikkaan. Ja putki menee taka-akselin alitse. Hieman se jäi alemmas mitä orkkis, mutta on se vielä vähän ylempänä kuin mitä panssari keulalla. Kierrosherkkyys ja äänimaailma muuttui melko totaalisesti. Yllättäen.
Käyttelin autoa pihalla noin 15minuuttia, nesteet loput kiertoon ku rupes lämmöt nousemaan ja sittenku putkisto lämpes ja rupes ottaan omaa muotoaan ni uskalsi jo vähän kuorsutella. Ääni ei ole mitenkään liian luja, sopivan räyhee ja isoilta kierroksilta ku tiputteli ni mukavaa jälkipauketta myös löytyi Tarvinnee jonkunnäkönen viideo-otos joskus kuvailla. Tarvii jokupäivä hakea siirtolaput niin pääsee vähän pidemmälle koeajolle katsomaan miten auto käyttäytyy, äänien ja jarrujen osalta. Jarrut ainakin tarvii päästä iskemään sisään, ennenku leimalle uskaltaa mennä kokeilemaan.
Eilen asenneltu revlimitteri toimi vielä varsin vaihtelevalla menestyksellä, tarvii huomenna kattoa kaikki liitännät uusiksi kunnolla kiinni ja paukutella sitten lisää. Ei kehdannut enää kello21 jälkeen ulkosalla hakata menemään.
Sitten tuunailin aikanikuluksi etuvilkkuihin jenkkiparkit. Mallia tein itse ja säästin, tietenkin. Sisälle heitin erillisen kytkimen, eli en linkittänyt niitä auton alkuperäisiin parkkeihin.
Tässä vielä huono kuva, johdotukset vielä siistimättä tässä vaiheessa.
Vielä kun saisi ne uudet kilvet sieltä konttorilta...
-Pori Connection-
Hain siirtotarrat tänään ja nyt on tullut ajeltua semmosta sekavaa "sisäänajoa" reilu 70km. Hienosti toimii. Alusta ehkä hieman kaipaa vielä hienosäätöä, ruuvasin tallissa semmoset öbaut tonne ja kenties pikkusen jäykeeksi jäi tuohon kaupunkiajoon. Tosin mutkapätkällä meni kuin pieni sorsa heinikossa!
Ajelin lähestulkoon kokoajan suu korvissa ja olo oli kuin kuninkaalla! Ai jumalauta! Samalla kun hain siirtotarrat, kyselin että onko rekkarikilpiä vielä näkynyt. Yllätys yllätys, ei.
Kävin myös varaamassa huomiseksi aamupäiväksi katsastusajan, pärr pärr pärr. Saa nähdä mikä on tuomio! Thumbs up!
Ajelin lähestulkoon kokoajan suu korvissa ja olo oli kuin kuninkaalla! Ai jumalauta! Samalla kun hain siirtotarrat, kyselin että onko rekkarikilpiä vielä näkynyt. Yllätys yllätys, ei.
Kävin myös varaamassa huomiseksi aamupäiväksi katsastusajan, pärr pärr pärr. Saa nähdä mikä on tuomio! Thumbs up!
-Pori Connection-