Sivu 2/2

Lähetetty: 25 Kesä 2013, 23:36
Kirjoittaja Mois
apukuski kirjoitti:Pitäisi olla ehdottomasti mk1 ja 2 ovinen että uskaltaisi edes ruveta ehdotteleen vaimolle. Se on nimittäin aika tiukasti sanonu että tuota ei saa myydä eikä vaihtaa mihinkään. :lol: Ja onhan siitä nyt kyllä kieltämättä tullu hiukan perheen jäsen.. Toisekseen ei kai ne tuosta paljon parane, vai löytyykö järkevään hintaan hyvä kuntoinen yksilö? :lol:
OLin näköjää illal vähä väsyksis, mut kyl tos ois ehjäpeltinen mk1 ja 2-ovinen...

Lähetetty: 26 Kesä 2013, 14:06
Kirjoittaja apukuski
paljokos se sellanen kustantais? Ja vähän jos olis lisäinfoo muutenkin?

Lähetetty: 07 Heinä 2013, 23:27
Kirjoittaja apukuski
Jaahans huomenna alkais tekniikan vaihto operaatio. Tavoitteena ois Tiistai iltana olla auto takasin ajossa.

Lähetetty: 08 Heinä 2013, 23:54
Kirjoittaja apukuski
Kone+Loota tuli oikein mallikkaasti pihalle taunuksesta. Oikeestaan vähän liiankin helposti, tarkottaakohan tämä sitä että huomenna on luvassa ongelmia kun pitäs uittaa uus tekniikka paikalleen.

Lähetetty: 22 Heinä 2013, 15:55
Kirjoittaja apukuski
Sitähän se tarkoitti että alko vastustaan. Kas kun en huomannut että boorit on eri. Eli ei muuta kun tekniikka pihalle ja vaihtaan toisesta paketista kytkinlevyä vauhtipyörää ja lootaa. Paketti takasin keulille ja letkut ja piuhat kiinni. Jaa. perkele eipä pysy vaihdekeppi kiinni, kumpikaan. Liimasin kierrelukitteella kepin kiinni. Seuraavaksi sit hajoo lootassa vaihteen siirtäjä? kaikki muut vaihteet menee päälle mutta ei 2 pykälä. Lootan hännästä pomppasi kansi irti ja tipahti pihaan jotain epämääräsiä muovi ja metalliosia. Nyt sit haeskellaan joko kardaania tai laatikkoa sitten.

Lähetetty: 22 Heinä 2013, 18:22
Kirjoittaja Mois
apukuski kirjoitti:Sitähän se tarkoitti että alko vastustaan. Kas kun en huomannut että boorit on eri. Eli ei muuta kun tekniikka pihalle ja vaihtaan toisesta paketista kytkinlevyä vauhtipyörää ja lootaa. Paketti takasin keulille ja letkut ja piuhat kiinni. Jaa. perkele eipä pysy vaihdekeppi kiinni, kumpikaan. Liimasin kierrelukitteella kepin kiinni. Seuraavaksi sit hajoo lootassa vaihteen siirtäjä? kaikki muut vaihteet menee päälle mutta ei 2 pykälä. Lootan hännästä pomppasi kansi irti ja tipahti pihaan jotain epämääräsiä muovi ja metalliosia. Nyt sit haeskellaan joko kardaania tai laatikkoa sitten.
Sielt lähti se muoviosa pois vaihekepin alapäästä eli hajos, itel kävi sama juttu joskus ja sen seurauksena vaihteensiirtäjän messinkihaarukka meni paskaks. Tais mennä putkisokkakin poikki siel lootan sisältä, ei sen hännän peltikannen pitäs muuten pompsahtaa pois jos ei se akseli pääs liikkuu liikaa...
Tai voi olla et lootasta ei viel ehtinny mikään hajota mpahemmin, pitäs vaan laittaa uus muovi sinne lootan alapäähän elikkä tommonen: http://www.bearingkits.co.uk/FORD-TYPE- ... DLE/31.htm

Lähetetty: 23 Heinä 2013, 07:41
Kirjoittaja apukuski
Oishan tossa toinen loota mistä ton osan sais "ehkä" taidan silti vaihtaa koko laatikon.

Lähetetty: 24 Heinä 2013, 09:06
Kirjoittaja apukuski
No niin. Kardaani löyty mutta nyt pitää jättää taunus pariksi viikoksi rauhaan kun on muuttopuuhia. Tulipa eilen kuitenkin näperreltyä tuleville valoille johtosarja valmiiksi.

Lähetetty: 11 Elo 2013, 12:27
Kirjoittaja apukuski
No vihdoinkin on tekniikka puoli kunnossa. Alkaa homma sujua. Apumiehen kanssa kunnon tiloissa loota irti ja paikalleen 1,5 tunnissa. Loppu metreillä vielä aiheutti harmia omasta tietämättömyydestä johtuva kumilimpun väärin asennus. Ravisti silleen kohtalaisesti :lol: Tulipa samalla asennettua tuplavalot keulalle jos taittus talvella työmatkat vähän valoisimmissa merkeissä 8)
Muuton yhteydessä sai taunus tallipaikan joten on ehkä toiveissa se että tane nyt kestää siihen asti että saa oman ison tallin ja laittaa koko auton täysin muttereiksi. Pohjapellit pitäs vielä jostakn löytääkaiken muun taitaa motomobilista saadakkin.

Lähetetty: 30 Marras 2013, 12:07
Kirjoittaja apukuski
Tuplavalot on kyllä ollu luksushomma tässä syssy pimeillä. Nykyautoilijoille vain taitaa olla vieraat moiset laitteet kun vähän väliä saa valojen vilkuttelua. Ja kyllä valot on suunnattu oikein.
Tuulikin alko pysyyn paremmin ulkopuolella kun vaihdoin ovien tiivisteet. Lattiaa en taida eristää kun vasta suur remontin yhteydessä.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 13:53
Kirjoittaja apukuski
Nuin vain on taunuksella pompoteltu meneen koko talvi ilman suurempia murheita. Vilkun katkaisija meni poikki mutta muuta ei ole ollut. Alkaa olla taas se aika vuodesta kun pitäs ruveta katsastusta varten hitsaamaan paikkoja kuntoon. Jospa sitä vielä leiman saisi keväällä.

Lähetetty: 30 Huhti 2014, 16:40
Kirjoittaja apukuski
Hyvin kerkes hitsata. Eli ei ollenkaan :lol: Mutta vika lista oli yllättävän lyhyt. Vittuileva vilkku ja ja toisen puolen takajarru ja vain 2 hitsattavaa paikkaa 8) Joo ja keksihän se että kone vuotaa öljyä, muuten ei kuulemma haittais mutta lattialle asti ei saa valua :D

Lähetetty: 09 Touko 2014, 11:59
Kirjoittaja apukuski
Valot vaihdettu kokonaan takaisin nappisilmiksi ja metallimaski paikalleen. Vilkku saatu toimimaan foorumilta saatujen ohjeiden mukaisesti eli pitkällä ryöstöjohdolla. Hitsattukin olis.
Öljyvuoto selvisi kun öljynpaine anturi hajos lopullisesti ja alko suihkuta öljyä konehuoneeseen. Varakone oli sopivasti käsillä joten siitä ehjä anturi tilalle.
Tulipa samalla öljynvaihto tehtyä kun ei ollu enää ööliä koneessa niin ei tarvinnu ku suodatin vaihtaa ja uudet ölpät koneeseen :lol: :lol: Vielä pitäs toisen puolen takajarru huoltaa ja vaihtaa molemmin puolin jarrukengät taakse niin leima pitäisi näillä eväin tuleman..

Lähetetty: 04 Kesä 2014, 15:45
Kirjoittaja apukuski
Viime viikolla leimattu huomautuksitta. Taas saapi siis vuoden ajella. Jarrupuolella alkas pikkuhiljaa olla kaikki uutta kun taakse tuli uudet kengät ja sylinterit, Rummut sinne pari vuotta sitten vaihdoinkin.