OLin näköjää illal vähä väsyksis, mut kyl tos ois ehjäpeltinen mk1 ja 2-ovinen...apukuski kirjoitti:Pitäisi olla ehdottomasti mk1 ja 2 ovinen että uskaltaisi edes ruveta ehdotteleen vaimolle. Se on nimittäin aika tiukasti sanonu että tuota ei saa myydä eikä vaihtaa mihinkään. Ja onhan siitä nyt kyllä kieltämättä tullu hiukan perheen jäsen.. Toisekseen ei kai ne tuosta paljon parane, vai löytyykö järkevään hintaan hyvä kuntoinen yksilö?
mk1 Tane
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Sitähän se tarkoitti että alko vastustaan. Kas kun en huomannut että boorit on eri. Eli ei muuta kun tekniikka pihalle ja vaihtaan toisesta paketista kytkinlevyä vauhtipyörää ja lootaa. Paketti takasin keulille ja letkut ja piuhat kiinni. Jaa. perkele eipä pysy vaihdekeppi kiinni, kumpikaan. Liimasin kierrelukitteella kepin kiinni. Seuraavaksi sit hajoo lootassa vaihteen siirtäjä? kaikki muut vaihteet menee päälle mutta ei 2 pykälä. Lootan hännästä pomppasi kansi irti ja tipahti pihaan jotain epämääräsiä muovi ja metalliosia. Nyt sit haeskellaan joko kardaania tai laatikkoa sitten.
'73 Taunus 2d 1600
Sielt lähti se muoviosa pois vaihekepin alapäästä eli hajos, itel kävi sama juttu joskus ja sen seurauksena vaihteensiirtäjän messinkihaarukka meni paskaks. Tais mennä putkisokkakin poikki siel lootan sisältä, ei sen hännän peltikannen pitäs muuten pompsahtaa pois jos ei se akseli pääs liikkuu liikaa...apukuski kirjoitti:Sitähän se tarkoitti että alko vastustaan. Kas kun en huomannut että boorit on eri. Eli ei muuta kun tekniikka pihalle ja vaihtaan toisesta paketista kytkinlevyä vauhtipyörää ja lootaa. Paketti takasin keulille ja letkut ja piuhat kiinni. Jaa. perkele eipä pysy vaihdekeppi kiinni, kumpikaan. Liimasin kierrelukitteella kepin kiinni. Seuraavaksi sit hajoo lootassa vaihteen siirtäjä? kaikki muut vaihteet menee päälle mutta ei 2 pykälä. Lootan hännästä pomppasi kansi irti ja tipahti pihaan jotain epämääräsiä muovi ja metalliosia. Nyt sit haeskellaan joko kardaania tai laatikkoa sitten.
Tai voi olla et lootasta ei viel ehtinny mikään hajota mpahemmin, pitäs vaan laittaa uus muovi sinne lootan alapäähän elikkä tommonen: http://www.bearingkits.co.uk/FORD-TYPE- ... DLE/31.htm
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
No vihdoinkin on tekniikka puoli kunnossa. Alkaa homma sujua. Apumiehen kanssa kunnon tiloissa loota irti ja paikalleen 1,5 tunnissa. Loppu metreillä vielä aiheutti harmia omasta tietämättömyydestä johtuva kumilimpun väärin asennus. Ravisti silleen kohtalaisesti Tulipa samalla asennettua tuplavalot keulalle jos taittus talvella työmatkat vähän valoisimmissa merkeissä
Muuton yhteydessä sai taunus tallipaikan joten on ehkä toiveissa se että tane nyt kestää siihen asti että saa oman ison tallin ja laittaa koko auton täysin muttereiksi. Pohjapellit pitäs vielä jostakn löytääkaiken muun taitaa motomobilista saadakkin.
Muuton yhteydessä sai taunus tallipaikan joten on ehkä toiveissa se että tane nyt kestää siihen asti että saa oman ison tallin ja laittaa koko auton täysin muttereiksi. Pohjapellit pitäs vielä jostakn löytääkaiken muun taitaa motomobilista saadakkin.
'73 Taunus 2d 1600
Tuplavalot on kyllä ollu luksushomma tässä syssy pimeillä. Nykyautoilijoille vain taitaa olla vieraat moiset laitteet kun vähän väliä saa valojen vilkuttelua. Ja kyllä valot on suunnattu oikein.
Tuulikin alko pysyyn paremmin ulkopuolella kun vaihdoin ovien tiivisteet. Lattiaa en taida eristää kun vasta suur remontin yhteydessä.
Tuulikin alko pysyyn paremmin ulkopuolella kun vaihdoin ovien tiivisteet. Lattiaa en taida eristää kun vasta suur remontin yhteydessä.
'73 Taunus 2d 1600
Valot vaihdettu kokonaan takaisin nappisilmiksi ja metallimaski paikalleen. Vilkku saatu toimimaan foorumilta saatujen ohjeiden mukaisesti eli pitkällä ryöstöjohdolla. Hitsattukin olis.
Öljyvuoto selvisi kun öljynpaine anturi hajos lopullisesti ja alko suihkuta öljyä konehuoneeseen. Varakone oli sopivasti käsillä joten siitä ehjä anturi tilalle.
Tulipa samalla öljynvaihto tehtyä kun ei ollu enää ööliä koneessa niin ei tarvinnu ku suodatin vaihtaa ja uudet ölpät koneeseen Vielä pitäs toisen puolen takajarru huoltaa ja vaihtaa molemmin puolin jarrukengät taakse niin leima pitäisi näillä eväin tuleman..
Öljyvuoto selvisi kun öljynpaine anturi hajos lopullisesti ja alko suihkuta öljyä konehuoneeseen. Varakone oli sopivasti käsillä joten siitä ehjä anturi tilalle.
Tulipa samalla öljynvaihto tehtyä kun ei ollu enää ööliä koneessa niin ei tarvinnu ku suodatin vaihtaa ja uudet ölpät koneeseen Vielä pitäs toisen puolen takajarru huoltaa ja vaihtaa molemmin puolin jarrukengät taakse niin leima pitäisi näillä eväin tuleman..
'73 Taunus 2d 1600