Taunus 82
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus 82
Jahas, jospa sitä vihdoinkin kirjottas tännekii jotain tästä ikuisuusprojektista ku tuntuu olevan iltasin niin tylsää et jollain pitää aikaa tappaa
Kerron tarinan huomattavasti lyhyempänä kun CRSC:llä.
Eli auton hankin muistaakseni 2006 mikkelistä ja 120thk ajettuna, jostain kuolinpesästä lähtösin.
Auto oli sisäisesti lähes uus mut koppa paljastu takapäältään aivan uskomattoman mädäks (jopa taunukseks)...
Tuossa kuva muutama kuukaus oston jälkeen http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312829557
No sillähän mentiin ensimmäinen talvi niiku kuuluu, eli penkat lenti ja mukavoo oli.
No sit tuli kesä ja aatelin et nyt laitetaan rojekti käyntiin ku sitävartenhan tää tuli alunperin hommattua ja tuskin tuolla alkuperäsellä 1.6 ohc:llä olis seuraavaa talvee ajettukaan ku se tuntu menevän vähän rikki viimisillä ajokerroilla
No rojekti alotettiin purkamalla autoo pikkuhiljaa ja ruostetta rupes sit löytymään.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833362
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833426
No siinä pari kuvaa alkuajoilta mut loppujenlopuks koko kontin lattia tuli leikeltyä pois ku pääs helpommalla
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830338
Välissä tuli hankittua mk1 4d viskipullolla josta jouti näppärästi isoatlas jemmaan
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830418
No peräpään ruosteita tuli siinä sit turattua ja aina yhtä ihanasti istuvat klokkerholmin pellit sopi ku keilapallo persereikään.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830499
Alunperin koneeks oli suunitelmissa tehdasuus 2.3 DOHC
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830740
Mut sen hetkisten inssien masentamana kyllästyin tappelemaan tuon tekniikan laillisuudesta.
No mennään sit helpoimman kautta... tallille tuli sit loppujenlopuks 2.8 V6 efi tupla turbo jonka tarkastus alko purkamisella, kansien kanssa tuli sit ongelmia ihan riitämiin, eli ekasta parista lähti seetirenkaat irti ku ruettiin uusia pintoja ajamaan, eihän se vielä säikäyttäny mut uusia seetejä poratessa meni kansi puhki :? no toiset kannet äkkiä työnalle ja sama homma
Tässävaiheessa koneistaja muisti et hänellä on jemmassa vamiiks tehdyt 2.8 kannet ilman seetejä, no mennään nyt sit niillä alkuun mietin ja ostin kannet ku halvalla sain.
Tässävaiheessa myös loppuun ajetut pikku turbot sai siirtyä syrjään ja tilalle tuli tämä nykyään kaikkien vihaama eaton m90.
Lohko niputtu siinä sivussa.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831206
Lohkoon on myös koneistettu aikasemman omistajan toimesta liekkirengasurat ja kuparirinkulat odottaa paikalleenmenoo.
Ja se syy miks en oo konetta vielä kasannu loppuun on se et uupuu venttiilinjouset, alkuperäset on niin löysät ettei niitä toinna laittaa ja on vielä kesken yks juttu paikallisen kansivirityksen kanssa.
Noh, takas tuohon ruhoon... eli kopan rakentaminen jatku siinä sit ja jossainvälissä rupes tympäsemään nuo mk3 tanen etuvalot.
Lääkeekshän muokattiin keulaa enemmän omaan silmään mielyttävämmäks.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831771
Sitten soviteltiin mk1 golfin tummaoptiikat
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831926
Sit oikeestaan tuli maalattua tuo koko paska mipan mattamustalla.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833259
Taunus sälliltä haettu etuakseli tuli kasattua myös jossainvälissä ennen maalausta
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832053
Tuo maalaus meni katon osalta vituralleen ku paineensäädin puotti paineet jostain syystä kesken maalauksen, mut viimeviikolla jaksoin maalata katon uudestaan.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832128
Lauantaina otettiin sit kuppia tallilla vähänaikaa kaverin kanssa ja punnerrettiin etuakseli paikalleen.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832239
Siinä nopeesti selitettynä, huomenna olis tarkotus hakee mersun jouset etuakselille ja rueta niputtamaan tuota pyörantuentaa et saa vehkeen edes rullaavaks ennen ens talvee.
Rojektia voin rakentaa käytännössä vain kesäisin ku ei oo omaa tallia jossa tuota säilyttää mut vielä on pari kk aikaa saada jotain tehtyä...
Kerron tarinan huomattavasti lyhyempänä kun CRSC:llä.
Eli auton hankin muistaakseni 2006 mikkelistä ja 120thk ajettuna, jostain kuolinpesästä lähtösin.
Auto oli sisäisesti lähes uus mut koppa paljastu takapäältään aivan uskomattoman mädäks (jopa taunukseks)...
Tuossa kuva muutama kuukaus oston jälkeen http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312829557
No sillähän mentiin ensimmäinen talvi niiku kuuluu, eli penkat lenti ja mukavoo oli.
No sit tuli kesä ja aatelin et nyt laitetaan rojekti käyntiin ku sitävartenhan tää tuli alunperin hommattua ja tuskin tuolla alkuperäsellä 1.6 ohc:llä olis seuraavaa talvee ajettukaan ku se tuntu menevän vähän rikki viimisillä ajokerroilla
No rojekti alotettiin purkamalla autoo pikkuhiljaa ja ruostetta rupes sit löytymään.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833362
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833426
No siinä pari kuvaa alkuajoilta mut loppujenlopuks koko kontin lattia tuli leikeltyä pois ku pääs helpommalla
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830338
Välissä tuli hankittua mk1 4d viskipullolla josta jouti näppärästi isoatlas jemmaan
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830418
No peräpään ruosteita tuli siinä sit turattua ja aina yhtä ihanasti istuvat klokkerholmin pellit sopi ku keilapallo persereikään.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830499
Alunperin koneeks oli suunitelmissa tehdasuus 2.3 DOHC
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830740
Mut sen hetkisten inssien masentamana kyllästyin tappelemaan tuon tekniikan laillisuudesta.
No mennään sit helpoimman kautta... tallille tuli sit loppujenlopuks 2.8 V6 efi tupla turbo jonka tarkastus alko purkamisella, kansien kanssa tuli sit ongelmia ihan riitämiin, eli ekasta parista lähti seetirenkaat irti ku ruettiin uusia pintoja ajamaan, eihän se vielä säikäyttäny mut uusia seetejä poratessa meni kansi puhki :? no toiset kannet äkkiä työnalle ja sama homma
Tässävaiheessa koneistaja muisti et hänellä on jemmassa vamiiks tehdyt 2.8 kannet ilman seetejä, no mennään nyt sit niillä alkuun mietin ja ostin kannet ku halvalla sain.
Tässävaiheessa myös loppuun ajetut pikku turbot sai siirtyä syrjään ja tilalle tuli tämä nykyään kaikkien vihaama eaton m90.
Lohko niputtu siinä sivussa.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831206
Lohkoon on myös koneistettu aikasemman omistajan toimesta liekkirengasurat ja kuparirinkulat odottaa paikalleenmenoo.
Ja se syy miks en oo konetta vielä kasannu loppuun on se et uupuu venttiilinjouset, alkuperäset on niin löysät ettei niitä toinna laittaa ja on vielä kesken yks juttu paikallisen kansivirityksen kanssa.
Noh, takas tuohon ruhoon... eli kopan rakentaminen jatku siinä sit ja jossainvälissä rupes tympäsemään nuo mk3 tanen etuvalot.
Lääkeekshän muokattiin keulaa enemmän omaan silmään mielyttävämmäks.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831771
Sitten soviteltiin mk1 golfin tummaoptiikat
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831926
Sit oikeestaan tuli maalattua tuo koko paska mipan mattamustalla.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833259
Taunus sälliltä haettu etuakseli tuli kasattua myös jossainvälissä ennen maalausta
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832053
Tuo maalaus meni katon osalta vituralleen ku paineensäädin puotti paineet jostain syystä kesken maalauksen, mut viimeviikolla jaksoin maalata katon uudestaan.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832128
Lauantaina otettiin sit kuppia tallilla vähänaikaa kaverin kanssa ja punnerrettiin etuakseli paikalleen.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832239
Siinä nopeesti selitettynä, huomenna olis tarkotus hakee mersun jouset etuakselille ja rueta niputtamaan tuota pyörantuentaa et saa vehkeen edes rullaavaks ennen ens talvee.
Rojektia voin rakentaa käytännössä vain kesäisin ku ei oo omaa tallia jossa tuota säilyttää mut vielä on pari kk aikaa saada jotain tehtyä...
Jarrut sain alle ja ainakin toistaseks oon siinä uskossa et pääsylinteri on liian pien, poljin menee melkolailla pohjaan.
Kummasta kuvaakaan en muistanu ottaa http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 060011.jpg
Kummasta kuvaakaan en muistanu ottaa http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 060011.jpg
90, 99 - 900 Saabista tehostaja ja pääsylkky.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-3543
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-3545
Tossa isompi pääsylkky: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/235015/1
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-3543
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-3545
Tossa isompi pääsylkky: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/235015/1
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98