vakio moottorin kiertokangen lakru antautu, tänään alkoi moottorinvaihto/uuden moottorin kokoominen
klo 6:00 aamukahvit
klo 7:00 vanhasta moottorista kaikki pultit + vaijerit irti
klo 8:40 vanha moottori ylhäällä ja siitä purettuna kaikki uuteen moottoriin tarvittava.
klo 9:00 alkoi uuden moottorin kasaus
klo 10:00 alkoi uusi moottori näyttää jo moottorilta
klo 11:45 oli uusi moottori jo kytkimen kanssa menossa paikalleen.
vasta klo 12:30 oli uusi moottori paikallaan, koska kytkin keskitettiin silmämääräisesti
sitten kaasarin putsausta, suuttimien ostoa ensiöpuolelle tuli 165 ilmat ja toisioon 125 pääsuuttimien ollessa 140 ja 130.
kello 15:40 otettiin uudesta koneesta ensi savut. Öljyn painevalo ei sammu, epäilemme ensin anturi vikaa, vaihdetaan vanhasta koneesta öp anturi, ei mitään auttanu, kierroksilla valo sammuu, tyhjäkäynnillä palaa.
tutkitaan + mietitään kaikki mahdollinen ja mahdoton. Sitten juolahti klo 16:46 soittaa rallyracen samille ja kysyä että mikä vois olla pielessä, sieltähän tuli lähes suoraan vastaus, eli pääöljykanavan pääty tulppa puuttui, ai juma et ajoin kovaa rallyraceen hakemaan tulpat(kiitos vaan loistavasta palvelusta) ja samantein tallille askartelemaan ja purkamaan hiukan hihnapyöriä pois tieltä että pääsee lyömään tulpat paikalleen.
nyt kello oli jo 18:30 ja auto kävi nätisti eikä öljynpainevalokaan enään palanut.
säädettiin luhtiksen(kiitos avusta) kans siinä sytkäennakkoa ja käytiin ajelee ilman konepeltiä pieni lenkki. Konepelti paikalleen ja kohti tiksi cruisingia ja voi juma et oli autoja paljon.
näin. huomena vielä pientä nesteiden tarkistelua ja moottorin sisäänajoa.
kiitos rallyracen Samille.