coupe taunus -74
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
coupe taunus -74
tämmönen projekti löyty GT:n tilalle,2,0l ohc jolla on ajettu täydellisen kone rempan jälkeen n.3000km.auto on ollut seisomassa kuivassa tallissa 10v.
joo,elikkäs tähän asti koko pohja on käyty läpi ja on pohja maalissa,en ajatellut laittaa ollenkaan masssaa muihin kuin pyöräkoteloihin (niihin on muuten nähtävästi alkuperäiset alumiiniset sisälokarit tallella) pohjaan ajattelin raskaan kaluston runkomaalia tai sitten ihan vaan hopea hammer eli vasaralakka,se on sellainen kokeilu että saako vuosien varrella ruosteet pysymään kurissa,massan altahan niitä ei nää.ulkopintaa on sen verran laitettu että kuskin helma on vaihdettu kuten kuvista näkee ja keulan kanssa karkasi mopo käsistä,mutta kuten kaveri sanoi,tässä vaiheessa on hyvä tehdä mieleinen.keula olisi tarkoitus saada ensin kuosiin,sitten puhaltaa ja maalata konehuone ja sen jälkeen on etuakselin vuoro.siihen odottaa jo uudet puslat,pitäisi vaan purkaa,puhaltaa ja maalata.kaikista kinkkisin homma on kuskin puolella kylkipokkaukkauksen ja sivu lasin välissä :/ ihmettelin kun siitä oli kitti haljennut ja kurkkasin sisäpulelle,sieltä löytyi pellin soiroja päälekkäin hitsattuna,siis keskellä kylkeä!!!.auton ex omistaja tuli pajalle ja kysyin siltä että mikä v....u tuo on,vastaus oli "hitsasin aikoinaan helmoja,ja sisällä oli jotain äänieristettä joka syttyi palamaan,ei ollut muuta vaihto ehtoa kuin ajaa rälläkällä kylki auki ja avata se kuin sardiinipurkki" kyllä oli pitkä hiljaisuus,ennen kuin hyvin rauhallisesti hammasta purren sanoin,että ei tullut mieleen irrottaa sisäverhoilua.....noooh...en tiedä pitäisikö kylmästi leikata paska pala pois ja hitsata se uudestaan,mutta ihan varna olen siitä,että vetelemättä se ei tule onnistumaan.noh kunhan nyt muutaman viikon kerää rohkeutta ja pyörii auton ympärillä,eiköhän se ratkaisu löydy
noni... pohja on laitettu ja maalattu keulaa muokattu jo aika radikaalisti,seuraavana on akseleitten puhallus,maalaus ja puslien vaihto...homma etenee hitaasti mutta varmasti
valojen coolerin sovitusta.....
pakoputkien mallailua...
joo,elikkäs tähän asti koko pohja on käyty läpi ja on pohja maalissa,en ajatellut laittaa ollenkaan masssaa muihin kuin pyöräkoteloihin (niihin on muuten nähtävästi alkuperäiset alumiiniset sisälokarit tallella) pohjaan ajattelin raskaan kaluston runkomaalia tai sitten ihan vaan hopea hammer eli vasaralakka,se on sellainen kokeilu että saako vuosien varrella ruosteet pysymään kurissa,massan altahan niitä ei nää.ulkopintaa on sen verran laitettu että kuskin helma on vaihdettu kuten kuvista näkee ja keulan kanssa karkasi mopo käsistä,mutta kuten kaveri sanoi,tässä vaiheessa on hyvä tehdä mieleinen.keula olisi tarkoitus saada ensin kuosiin,sitten puhaltaa ja maalata konehuone ja sen jälkeen on etuakselin vuoro.siihen odottaa jo uudet puslat,pitäisi vaan purkaa,puhaltaa ja maalata.kaikista kinkkisin homma on kuskin puolella kylkipokkaukkauksen ja sivu lasin välissä :/ ihmettelin kun siitä oli kitti haljennut ja kurkkasin sisäpulelle,sieltä löytyi pellin soiroja päälekkäin hitsattuna,siis keskellä kylkeä!!!.auton ex omistaja tuli pajalle ja kysyin siltä että mikä v....u tuo on,vastaus oli "hitsasin aikoinaan helmoja,ja sisällä oli jotain äänieristettä joka syttyi palamaan,ei ollut muuta vaihto ehtoa kuin ajaa rälläkällä kylki auki ja avata se kuin sardiinipurkki" kyllä oli pitkä hiljaisuus,ennen kuin hyvin rauhallisesti hammasta purren sanoin,että ei tullut mieleen irrottaa sisäverhoilua.....noooh...en tiedä pitäisikö kylmästi leikata paska pala pois ja hitsata se uudestaan,mutta ihan varna olen siitä,että vetelemättä se ei tule onnistumaan.noh kunhan nyt muutaman viikon kerää rohkeutta ja pyörii auton ympärillä,eiköhän se ratkaisu löydy
noni... pohja on laitettu ja maalattu keulaa muokattu jo aika radikaalisti,seuraavana on akseleitten puhallus,maalaus ja puslien vaihto...homma etenee hitaasti mutta varmasti
valojen coolerin sovitusta.....
pakoputkien mallailua...
"foordismi on sairaus"
projekti Ford Escort "Flames" 1,6i -91
käyttis MB 190 2,3l Sportline -88
projekti Ford Escort "Flames" 1,6i -91
käyttis MB 190 2,3l Sportline -88
juu,anteex...maskinkii laitoin,mutta on sen verran siipeensä saanut,et en tiedä jätänkö sen.penkeistä en tiedä,ne oli siinä paikoillaan,auton malli on deluxe,näkyy olevan vaakuna takakontissa....mutta asiaan...ensi autona oli taunus mut sen jälkeeen en oo ollu juurikaan vanhenpien foordien kanssa tekemisissä,elikkäs tarviis nippeli tietoo,että käykö 1,6l sierran 5 lovinen laatikko 2,0l perään,onko sama kytkinakseli? ja minkä vuotisesta sierrasta lyötyisi mekaaninen ruisku? turbookin oon suunnitellu.....jryti kirjoitti:GT:stä otettu maski, penkit ja takasivulasien listat. Etupuskurikin taitaa olla -71-73 mallisesta kun on kumilistalla.
"foordismi on sairaus"
projekti Ford Escort "Flames" 1,6i -91
käyttis MB 190 2,3l Sportline -88
projekti Ford Escort "Flames" 1,6i -91
käyttis MB 190 2,3l Sportline -88
jotkut pitää mekaanisesta kun on "helppo säätää" mut sähkösellä ruiskutuksella vie vähemmän bensaa
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Jaa,isä vainaa osti 1,6L Coupe Taunuksen UUTENA vuonna -74 Tikkurilan Salomaalta (Local Ford Dealer),pisti ruksit ruutuun massakatto + listat ja korkeat selkänojat,Mois kirjoitti:Ei oo tommosia penkkejä -74 mallissa, eikä vanhemmissakaan, jos ei oo GT. -74 vuodesta lähtien on irtoniskatuilla olevat penkit.
oli just tommoset nuo penkit.
UBO-422 oli tunniste,jota olenkin peräänkuulutellut...
Olispa ruksannu vieilä vaikka ZF lukon...ja tietty isomman moottorin
#2
Ei kun kuntoon vaan!
http://s635.photobucket.com/albums/uu77 ... uva111.jpg
Samanlaiset penkit minulla omassa coupessa =)
http://s635.photobucket.com/albums/uu77 ... uva111.jpg
Samanlaiset penkit minulla omassa coupessa =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Siihenkin Coupeen on jostain löytynny vanhan mallin penkitniceman kirjoitti:Ei kun kuntoon vaan!
http://s635.photobucket.com/albums/uu77 ... uva111.jpg
Samanlaiset penkit minulla omassa coupessa =)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Näin mahdollista mutta tykkään noista enenmän kuin missä ei ole niskatukia.Mois kirjoitti:Siihenkin Coupeen on jostain löytynny vanhan mallin penkitniceman kirjoitti:Ei kun kuntoon vaan!
http://s635.photobucket.com/albums/uu77 ... uva111.jpg
Samanlaiset penkit minulla omassa coupessa =)
-71 sedanista otin takapenkin kun siinä on keskituki ja parempi kuntoinen mutta mistä noi penkin on aikoinaan Coupeen tullut ei ole mitään tietoa... Sininen plyyssi sisusta oli... Pehmeä =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016