Sivu 4/5

Lähetetty: 01 Touko 2011, 20:14
Kirjoittaja Tanelisti
no enskeväänä kyl vois laittaakki tollaset kiinni ni loppuis se saatana perän vatkaus :D joos jos kuvii saat napattuu nii ois iha hyvä :P

Lähetetty: 02 Touko 2011, 17:28
Kirjoittaja Mois
Tanelisti kirjoitti:no enskeväänä kyl vois laittaakki tollaset kiinni ni loppuis se saatana perän vatkaus :D joos jos kuvii saat napattuu nii ois iha hyvä :P
Otin kyl kuvii, mut ei niist oo hyötyy tähän hommaan. Kyl tost vanhasta vivustosta saa rakennettua useallakin eri tavalla, joutuu mahdollisesti kuitenkin pikkasen hitsaamalla yhdistelemään osia. Jos olis Taunuksen 2-reikänen imusarja, niin kävis lähes suoraan toi vanha vivusto, joutuis vaan pikkasen vipuakselia lyhentämään. Jostain pitäis sit viel löytää vanhaan vivustoon käyvä kaasuvaijeri. Tilasin 2 kpl semmosia vaijereita Motonetiltä, saa nähdä saako ne hommattua niitä mistään?

Lähetetty: 02 Touko 2011, 19:59
Kirjoittaja Tanelisti
tänää tuli taas askarreltua..toisenki puolen reaktiotangon kumen vaihoin. Jarrupoljinki tuli vaihettua automaattimalliin ja siinä oliki sit tekemistä ku kikkaili eka sitä vanhaa pois ja uutta tilalle :D sit tuli se automaattilaatikkoki irrotettuu koneesta ja vaihoin automaatin vauhtipyörän toho koneesee mikä tulee taneen..onse vaa kevyt, tuntuu niiku ois vaa jostai kattopellist väännelty pyörä :D seuraava homma ois sit heittää perä paikallee ja siihe jarruhilut kiinni ja sit saaki laittaa jo koneen,apurungon ja laatikon kiinni ja rankkaa ajoa :P

Lähetetty: 02 Touko 2011, 21:10
Kirjoittaja isoatlas
Automaatissa ei ole vauhtipyörää ollenkaan, vaan se jossa on starttikehä on nimeltään vetolevy ja siihen kiinnittyvä turbiini hoitaa sitten vähän niin kuin vauhtipyörän virkaa...

Lähetetty: 02 Touko 2011, 22:28
Kirjoittaja Tanelisti
ja taas tuli todistettua tietämättömyyteni jälleen kerran :lol:

Lähetetty: 03 Touko 2011, 20:14
Kirjoittaja Tanelisti
pitäis muute jakopäänhihna ja kiristin vaihtaa niin siin kiristimes on se yks erikoispultti,,niiku torx mut tiheempi et saako nuit vaik motonetist vai onko tuoho joku iha erikoisavain?

Lähetetty: 03 Touko 2011, 20:51
Kirjoittaja Mois
Tanelisti kirjoitti:pitäis muute jakopäänhihna ja kiristin vaihtaa niin siin kiristimes on se yks erikoispultti,,niiku torx mut tiheempi et saako nuit vaik motonetist vai onko tuoho joku iha erikoisavain?
Semmoseen pulttiin käy Torx-avain, jos en nyt sit paljoo valehtel?
Siin pultis on varmaankin 12 "koloa" ja Torxis 6???

Lähetetty: 03 Touko 2011, 21:59
Kirjoittaja henu
Ei niitä toinna torxilla rikkoo kun kerta oikeetkin avaimet on olemassa.
XZN on siis tuon näkönen http://kauppa.motonet.fi/images/app/776012.JPG

Lähetetty: 03 Touko 2011, 22:21
Kirjoittaja JeeSe
Ei siihen kannata "kallista" avainta ostaa, kun lukkopihdeillä lähtee ihan yhtähyvin.. :lol:

Lähetetty: 05 Touko 2011, 22:02
Kirjoittaja Tanelisti
nonii nyt on perä melkeen kasattu jo..enään iskari kiinni ja jarruhilppeet niin valmista ja sit pääsee konetta laittelee kiinni. oli vaan hanttimiehen puolella perässä siin mihi iskari tulee kiinni ni pulttiin jääny vanhan iskarin holkki kiinni,saa nähä irtooko muutako rälläkällä. kokeilin käsijarruvaijereita kiinni mut isos peräs on näemmä isommat ne reiät mihin se vaijerin kuori tulee kiinni et oliko nuitaki ny sit 2 eri vaijerimallia? onko niis sit pituuseroa vai mitä,meinaa jos samanmittaset niin parilla prikalla kyl tost sit selvii :D

Lähetetty: 06 Touko 2011, 15:18
Kirjoittaja taunus 78
Tanelisti kirjoitti:nonii nyt on perä melkeen kasattu jo..enään iskari kiinni ja jarruhilppeet niin valmista ja sit pääsee konetta laittelee kiinni. oli vaan hanttimiehen puolella perässä siin mihi iskari tulee kiinni ni pulttiin jääny vanhan iskarin holkki kiinni,saa nähä irtooko muutako rälläkällä. kokeilin käsijarruvaijereita kiinni mut isos peräs on näemmä isommat ne reiät mihin se vaijerin kuori tulee kiinni et oliko nuitaki ny sit 2 eri vaijerimallia? onko niis sit pituuseroa vai mitä,meinaa jos samanmittaset niin parilla prikalla kyl tost sit selvii :D
Mulla meni ainakin samat vaijerit ja muistasin et jarrukilpiin oli hitsattu jotku prikat :roll:
mun 9" jarrut taitaa olla muistaakseni caprista peräsin

Lähetetty: 06 Touko 2011, 16:27
Kirjoittaja Tanelisti
joo eli prikka välii vaa :D toivottavast vaa saa sen iskarin holkin irti joka o ruostunu siihe perän pulttii kiinni :s voipi olla ettei taunus liikahda 4 vkoon ku ei välttämättä oo varaa öljyihin :D

Lähetetty: 07 Touko 2011, 01:12
Kirjoittaja Tanelisti
nyt on ketjutalja asennettu tallin kattoon kiinni,,tulihan siellä sahanpurujen seassa pari tuntii makoiltuukkin ja olokin sen mukainen :D iskarin holkki ei irronnu oikee perästä joten täytyy vissi vähän väkivaltasemmin kokeilla irrotella sitä ku ei edelleenkään kiinostais rälläkkää sotkee asiaan :s ideoita?

Lähetetty: 07 Touko 2011, 09:54
Kirjoittaja Mois
Tanelisti kirjoitti:nyt on ketjutalja asennettu tallin kattoon kiinni,,tulihan siellä sahanpurujen seassa pari tuntii makoiltuukkin ja olokin sen mukainen :D iskarin holkki ei irronnu oikee perästä joten täytyy vissi vähän väkivaltasemmin kokeilla irrotella sitä ku ei edelleenkään kiinostais rälläkkää sotkee asiaan :s ideoita?
Kaasupillit ois hyvät, mut sul ei varmaan semmosii oo? Holkin kun laittaa kunnol punaseks, niin ruosteet karisee... Mult ei irronnu etuiskari yläpäästä, piti polttopillillä polttaa pultti pois. Ekaks irrotin etulokarin, et pääs kunnolla kohteeseen käsiks :lol:

Lähetetty: 08 Touko 2011, 20:41
Kirjoittaja Tanelisti
nonnii..vanha iskarin holkki lähti irti dremelin pikku "kaasupillillä" ja rautasahalla aika hyvin ja nyt on perä paikallaan ja takatassutkin koskee jo tallinlattiaa :D ainut vaa jarruja kasatessa niin käsijarru vittuilee eli ei oikee toimi ku unohtu korjausopas himaa nii joutu ite pähkäilee mite ne palikat sinne menee ja eihä ne menny näköjää niiku piti :s mut nyt pystyy heittää apurungon ja koneen ja laatikon paikalleen joten pitää pähkäillä niitä jarruja sitten ku alottaa ilmausoperaation. mutta edistystä sentäs tapahtunut :D