Sivu 1/5

taunus -74 1.6 2d manuaali->automaatti

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 11:57
Kirjoittaja Tanelisti
joo olis tarkotus heittää jonku ajan kuluttua automaattilaatikko ja isoatlas taunukseen,kone pysyy 1.6:sena ja laatikko on c3 eli mitä oon ymmärtäny niin kestävin vaihtoehto? on tos nyt 2 kurkkunen weber mutta houkuttelis jotenki laittaa ruiskuvermeet tohon niin bensankulutuskin laskis. missäs hinnoissa nuo ruiskulaitteet pyörii? onhan tossa projektii aikalaillaki,konehuoneen maalausta,apurungon ja perän puslat uusia,äänieristys,laatikon vaihto,perän vaihto,konettakin ois tarkotus maalailla että näyttäis siistimmältä. :D niin ja automaattilaatikollehan pitäis olla lauhdutin vai mikälie olikaan joka menee syylärin läpi..mahtaako toimia et tekee vaikka kupariputkesta syylärin etupuolelle jonkinlaisen jäähdytysmenetelmän?

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 12:51
Kirjoittaja Sultzi
Pieni perus öljynjäähdytin vaan lisäks keulille, tyyliin joku 10rivinen. Tosin talviajoa ajatellen syylärissä oleva lauhdutin on parempi.

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 15:39
Kirjoittaja isoatlas
Mitenkäs meinasit minut heittää Taunukseen :?: :shock: :lol:

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 16:02
Kirjoittaja Tanelisti
No jopas sitä ollaan nokkelia :D :D :D mites tuo vaihteenvalitsimen paikka ku siihen joutuu tekemään uuden paikan ni joutuuko sitä korottamaan vai miten meneepi? meinaan vaan ku ei oo hitsauslaitteita niin vähän joutuu kikkailee aikalailla :D mahtaisko kestää kun taittelee pellin ja laittaa popniiteillä kii kardaanitunneliin? :D

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 16:17
Kirjoittaja isoatlas
Tuon näköinen on alunperin taunuksen shifterin paikka, eli etupää on tunnelin tasolla ja takapää sentin koholla..kyllä se kestää popniiteilläkin.

Kuva

Kuva

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 16:27
Kirjoittaja Tanelisti
kiitoksia kuvista! pitää askarrella tommone ja laittaa popniiteillä kiinni. vähä miettiny ohjaustehostintaki mut joutuu vissi koneen korvaa muokkaamaan joten vähän hankalaa ilman hitsauskonetta :D meneeks toi tehostettu raidetanko sierrasta vai scorpiosta vai granadasta helpoiten jos sattuuki laittamaan.

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 16:34
Kirjoittaja henu
Scorpiostahan ne on tainu niitä laittaa, menee vissiin leveys lähimilleen.

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 18:16
Kirjoittaja Luhtis
Korpparista ohjaus joo, sekin on vähän turhan leveä taunukseen, mut ihan hyvä ajettava siitä tulee sen kanssa. Raidetankoja joutuu muistaakseni viitisen senttiä lyhentää ja tekee lisää jengaa.
Mukavin puoli tossa on mun mielestä se että se on 2.4 kierrosta linkusta linkkuun. Pystyn ajaa 25km työmatkan liikennevaloineen, risteyksineen ja liikenneympyröineen, yhdellä otteella ratista, jos haluan :lol:

Ranadan ohjaus on käsittääkseni vähän vielä lähempänä tuon leveyden kannalta. Siin on kiinnitys pannoilla kuten tanessa, ne on vaan isommat. en tiedä miten muutoin sopii, en oo tarkemmin tutkinut, mutta noitakin on jotkut laittanu.


Kestää poppareilla toi sifterin paikka, silleen se oli omassakin. Laikalla leikkelin vanhan pois ja taittelin pellistä parisenttiä leveemmän, sikaa väliin ja niiteillä kiinni. Unohdin modata ton sifterin paikan ennenku liimailin äänieriste levyt pohjaan, enkä kehannu sitten alkaa enää hitsailee siinä. Mut eipähän toi pellinkäikäle juuri rasituksella ole -> kestää kyllä.

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 21:28
Kirjoittaja Rostyle
Minulta löytyy automaattitaunuksen jäähdytin. ei ole ollut minulla käytössä eli ei pitävyydestä tietoa. jos kiinnostaa niin yv tulemaan vaan....

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 22:53
Kirjoittaja Tanelisti
pitää kyllä moinen toteuttaa sitten kun onse vaan paljon mukavampi ajella tehostetulla :P ja ajomukavuutta täs ois tarkotus tuodakkin autoon ku ihan käyttöautona on :) ja kyl tuo ratin veivaaminen alkaa jo ärsyttääkkin ku parkkipaikallaki saa ruuvata hampaat irvessä että saa kääntymään :D millai tuo scorpparin kiinnitys sit on kun ei vissin pannoilla ole? pitää vaan viel tilii ootella niin saa hakee sen automaattilaatikon ni pääsee askartelee :P onneks on jo mulle varattuna niin ei pelkoo et meneepi :D

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 23:29
Kirjoittaja Luhtis
Se scorpin tanko tulee ihan pulteilla, eli tangossa on pystysuunnassa puslat.. tässä näkyy jotenkin -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CF0072.JPG

Lähetetty: 20 Maalis 2011, 17:18
Kirjoittaja Tanelisti
pitäis vaan nuo kiinnikkeet hitsata eikä oo laitteita siihen hommaan :D onnistuiskohan pultata suoraan kelkkaan kiinni tuo ilman nuita korvakkeita vai mahtaakohan kestää ja mihin asentoon menee :?

Lähetetty: 20 Maalis 2011, 17:34
Kirjoittaja Sultzi
Ei saa pultattua, kun kiinnitysreiät sen verran leveemmällä ettei ole mitään mihin kiinnittää :lol: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-9788 tosta kans vähän näkee.

Lähetetty: 20 Maalis 2011, 17:56
Kirjoittaja Tanelisti
no voi perhana :D sit meniki vähä hankalaks,ellei sit pulttaa niitä korvakkeitaki etukelkkaa kiinni ja siihe sit pulttaa ton ohjauksen niihin :D

Lähetetty: 20 Maalis 2011, 18:03
Kirjoittaja Luhtis
Jos ei muuten meinaa onnistua, niin eurot pöytään niin voin tehdä tarvittavat sovitustyöt tuohon. :)

Tartteet myös sitten sen ohjauksen nivelakselin scorpiosta, tanen tehostamattoman kepin nivelakseli on liian pitkä, eikä boorikaan käy scorpin akseliin.