Bolt-n -turboproggis
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Bolt-n -turboproggis
tollanen tsetti aina kiinnostanut muttakin noita Mayn sarjoja ei tunnutn saavan niin koittais tehdä ite.
Eli perusidealtaan budjettitsettiin olis tehdä pakosarjat , imsarjan putki
Kaasariksi ajattelin turbon imupuolelle jotain SU:ta tai strombergia.
Ehkä välijäähdytintäkin. Sovittelen noita kamoja tuohon V-koneeseen tallissa ja katsotaan mitä saadaan aikaan.
Ja mihin sitä sitten kokeiltaisiin.
Vinkkejä saa antaa tähän toistenkinmielestä varmastikin hölmöön projektiin, mutta teen sen silti, ihan vaan kokeillakseni millainen siitä tulee.
Homman innoittajana tietysti Saab v4 turbo,
saab
Eli perusidealtaan budjettitsettiin olis tehdä pakosarjat , imsarjan putki
Kaasariksi ajattelin turbon imupuolelle jotain SU:ta tai strombergia.
Ehkä välijäähdytintäkin. Sovittelen noita kamoja tuohon V-koneeseen tallissa ja katsotaan mitä saadaan aikaan.
Ja mihin sitä sitten kokeiltaisiin.
Vinkkejä saa antaa tähän toistenkinmielestä varmastikin hölmöön projektiin, mutta teen sen silti, ihan vaan kokeillakseni millainen siitä tulee.
Homman innoittajana tietysti Saab v4 turbo,
saab
Sedan GT '73
Re: Bolt-n -turboproggis
Toimii tai ei, kokeillaan nyt ensin.henu kirjoitti:En usko että kovin hyvin tulee toimimaan, varsinkaan cuulerin kanssa.Sumu kirjoitti:Kaasariksi ajattelin turbon imupuolelle jotain SU:ta tai strombergia.
Sedan GT '73
Ei hän se mtn painekoteloo tarvii, jos toteutat sen samalla systeemillä kuin tuossa Saapissa....putki vaan turbolta suoraan imusarjaan...ja tosiaan jos sen noin tekee, niin ei siihen voi kyllä välijäähyä enää laittaa...
Tuossa mallia turbosta Essexissä... http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 776&pos=25
Kuva kirjasta The Sporting Fords. Volume 3: Capris
Tuossa mallia turbosta Essexissä... http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 776&pos=25
Kuva kirjasta The Sporting Fords. Volume 3: Capris
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
tottakai se toimii kaasarillakin,varsinki ku ilmeisesti ei oo tarkotus mitään hipolaitetta rakentaa? vaan mikäli oikeen tajusin niin tommonen seventies nostalgialaite seo oikein
ps. kannattaa tulla lahteen classic motorshow:hun niin näet ihka aidon ja oikeen MAY setin ja vieläpä taunuksen konehuoneessa
ps. kannattaa tulla lahteen classic motorshow:hun niin näet ihka aidon ja oikeen MAY setin ja vieläpä taunuksen konehuoneessa
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Weber DAT on ahtamista varten suunniteltu.
" Weber 32/32 DAT TURBO. 720 euroa.
Mekaanisesti vaiheittain aukeava. Automaattiryyppy. Se oikea turbo kaasutin. Parhaimmillaan kadulla alle 1,2 kilon paineissa. Pulttijako imusarjaan 46x87mm. Made in Italy. "
suoraan Free Technicsin sivuilta, tuolta. http://www.freetechnics.fi/weberkor.htm
Kai niitä käytettyinäkin löytyis?
Itsellekin on tulossa vastaava OHC:hen, mutta myöhemmin, paljon myöhemmin...
" Weber 32/32 DAT TURBO. 720 euroa.
Mekaanisesti vaiheittain aukeava. Automaattiryyppy. Se oikea turbo kaasutin. Parhaimmillaan kadulla alle 1,2 kilon paineissa. Pulttijako imusarjaan 46x87mm. Made in Italy. "
suoraan Free Technicsin sivuilta, tuolta. http://www.freetechnics.fi/weberkor.htm
Kai niitä käytettyinäkin löytyis?
Itsellekin on tulossa vastaava OHC:hen, mutta myöhemmin, paljon myöhemmin...
-Fuck The World-
Re: Bolt-n -turboproggis
-76 Vauhdin Maailmassa oli turbotettu RF 96 Saab ja siinä oli strombergin kaasari.henu kirjoitti:En usko että kovin hyvin tulee toimimaan, varsinkaan cuulerin kanssa.Sumu kirjoitti:Kaasariksi ajattelin turbon imupuolelle jotain SU:ta tai strombergia.
Juurikin näin. Tallin lattialla jo hieman hahmottelin putkistoa tohon irralliseen 2l V6:een, laipat joutuu tekemään toiselle puolelle ja siihen sitten kasata "kerääjäpakosarja",kollektori(miksikä sitä nyt sitten sanotaankaan).Taunus-Sälli kirjoitti:tottakai se toimii kaasarillakin,varsinki ku ilmeisesti ei oo tarkotus mitään hipolaitetta rakentaa? vaan mikäli oikeen tajusin niin tommonen seventies nostalgialaite seo oikein
ps. kannattaa tulla lahteen classic motorshow:hun niin näet ihka aidon ja oikeen MAY setin ja vieläpä taunuksen konehuoneessa
Ei mitään ruiskuhilavitkuttimia eikä paineistettuja kaasareita.
Aiheesta ei paljoa taida löytyä netisäkään sillä aika vanhanliiton systeemi on kyllä.
Niin ja jos tosiaan haluaa sen kaasarin painepuolelle, niin löytyy kyllä jo sovitelaippa yhdelle tuplakaasarille...
Sedan GT '73
Re: Bolt-n -turboproggis
Tarkotin tuota kaasari imupuolelle juttua, kyllähän kaasareilla on monta turbolaitetta liikenteessä eikä toiminnassa oo mitään vikaa.gepardi kirjoitti:-76 Vauhdin Maailmassa oli turbotettu RF 96 Saab ja siinä oli strombergin kaasari.henu kirjoitti:En usko että kovin hyvin tulee toimimaan, varsinkaan cuulerin kanssa.Sumu kirjoitti:Kaasariksi ajattelin turbon imupuolelle jotain SU:ta tai strombergia.
Tuossa saapin versiossa kyllä tulee kaasarilta julmetun pitkä matka imusarjalle...ei saata vastata kaasuun kovin nopeasti :?: ...jos olis edes puolet lähempänä niin olis parempi.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Ensiksi, sun pitää hommata ahdin joka kestää alipaineen imupuolelle. Ne viidenkympin vanhat dieselin (ja monet bensakoneenkin) puhaltimet joutuu unohtaan.
Kaasarille joudut rakentamaan vesilämmityksen, jäätyy tosi helposti kesäkelilläkin.
Cooleria ei kannata laittaa bensaa keräämään, vesiruisku ainoa jäähdytys vaihtoehto.
Niin ja sitten kuskille kypärä, kun on ilmeisesti tarkoitus hakata päätä seinään .
Jos mulla olis tommonen 250hv 2.8 turbo projekti johon en laittaisi megalla säädettävää sytkää ja megalla ohjattua 2piste ruiskua laittaisin kaasarin paine puolelle. Vaikka siinä säätöjen kanssa saattaa olla ohjelmaa on se kuitenkin toimivin ratkaisu. Jossain 2litrasessa vielä sais Datinkin toimimaan, vaikka vähän pieni onkin.
Noi imupuolen kaasari leikit on leikitty kesällä -90.
Kaasarille joudut rakentamaan vesilämmityksen, jäätyy tosi helposti kesäkelilläkin.
Cooleria ei kannata laittaa bensaa keräämään, vesiruisku ainoa jäähdytys vaihtoehto.
Niin ja sitten kuskille kypärä, kun on ilmeisesti tarkoitus hakata päätä seinään .
Jos mulla olis tommonen 250hv 2.8 turbo projekti johon en laittaisi megalla säädettävää sytkää ja megalla ohjattua 2piste ruiskua laittaisin kaasarin paine puolelle. Vaikka siinä säätöjen kanssa saattaa olla ohjelmaa on se kuitenkin toimivin ratkaisu. Jossain 2litrasessa vielä sais Datinkin toimimaan, vaikka vähän pieni onkin.
Noi imupuolen kaasari leikit on leikitty kesällä -90.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Mulla ois muistaakseni jossain weber Dat kaasari, mutta se ei sovi suoraan V6 imusarjaan. Saa sen kyllä sovitettua. Ja sen päälle saa painekoteloa esim. Stockmann turbo-sierrasta.
Ja UNOHTAKAA oikeesti noi kaasari turbon imupuolelle sekoilut.
Ja UNOHTAKAA oikeesti noi kaasari turbon imupuolelle sekoilut.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75