-77 2d ohc

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Valitettavasti jouduin toisaalle presentaatiota pitämään samanaikaisesti eikä keikkakuskiakaan saatu. Käytiin kyllä muutama viikko ennen tuota Padasjoella jäärataa ajamassa. Kohtuu hyvin vanhus pelasi yli 300 km:n reissun. Mitä ny ryki paluumatkan, joka lopulta jäljittyi tulppavikaan. Ai niin, nopein Padasjoella 8) Kulutus 11 tienoilla piikkien kanssa repimiset mukaan lukien. Voima vaan hukassa kun piti tyytyä laittamaan sierran webru takaisin. Kovin ruiskua kaipaisi :(
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Penkissä käyty. Laitetaampa pieni veikkaus pystyyn mitä löytyi voimaa ja paljon oli keskikulutus penkkireissulla (sisältäen noin 400 km matka-ajoa noin 90 km/h, ehkä 60 km kaupunkialueella ja penkitys)? Lähimmäs arvannut saa palkinnoksi 165-lohkoisen ohc:n karburaattoreineen kaikkineen!

Kone siis sisältää:

-Ihan itse kaivelemani kansi
-lohkoa laskettu 1,8 mm ja kantta milli, eli puristukset jotain päälle 10.
-Rengastettu la laakeroitu luonnollisesti
-Burtonin 134 profiilin omaava vääntönenä (266/11,68 )
-Itsetehty peltisarja ja 2" putkisto yhdellä läpihönkivällä simonssilla ja yhdellä dynomaxin "turbo" vaimentimella
-Sierran vakio dgav weber ja kärjetön sytkä


Edit: nokkaan oli lipsahtanut pari astetta liikaa
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

139hp ?
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

120 hp
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Onkos tässä nyt 2.0 vai 1.6?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

132hp
Avatar
Tanelisti
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Elo 2010, 17:58
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tanelisti »

136
Taunus 1.6 ohhoijakkaa -74

Leevi And The Leavings - Taivas On Taunuksen Takapenkillä
Ftw-
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Loka 2010, 13:26
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ftw- »

143,5
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

125hv
Capri -77 2.0
Firebird -69
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Alueella ollaan, mutta oikeaan ei vielä ole osuttu. Julkaisen tuloksen kunhan penkkilappu pätkähtää sähköpostiin. On kyllä tietokoneen ruudulta otettu valokuva, mutta julkaistaan vasta virallinen.

Empäs ole tosiaan tullut kirjoitelleeksi, mutta siis parilitrainen tietenkin.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

115hv
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

118hv
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kuva

Milloin tanelisti tulee noutamaan palkintonsa? Menomatkalla bensaa meni 7,6 l/100 km ja takaisin tullessa 8,7 kun uskalsi ajella vähän vapautuneemmin. Seokset oli penkissä 5000 asti jonkin verran paksulla, sen yli ok (lambda 0,9). Käyrän loppunitkaus taitaa johtua sekoavista venoista. Ainakin siltä kuulosti. Tässähän on ihan vakio venajouset. Mitään tuosta ei penkissä hierottu, joten en tiedä olisi nokan tai sytkän kääntelyllä tai seoksen pienellä rikastamisella saanut vielä vähän lisää.
Burton Power: Ford SOHC (Pinto) Tuning Guide kirjoitti:Even the best standard Pinto carb a 32/36 DGAV twin choke, is enough to power the engine to 135bhp
Kyllä ne tietää...
Avatar
Tanelisti
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Elo 2010, 17:58
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tanelisti »

mitäs helkattia minäkö sen oikein vastasin??! :D missäpäin tää kone on?
Taunus 1.6 ohhoijakkaa -74

Leevi And The Leavings - Taivas On Taunuksen Takapenkillä
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Perähän tässä on sairastanut jo viime talven säätöajeluista lähtien, joten aika varovasti on tullut ajeltua. Tänään tuli peränvaihtoa valmisteltua, niin pitihän sitä käydä asfalttikentällä kokeilemassa hieman leikkiä. Hyvin kieppui kakkosella ja 205:lla kumeilla hetken. Sitten kävi poks ja työntäen takaisin tallille :lol: Ei montaa piruettia kestänyt. Mielenkiintoista nähdä mitä on mennyt. Ei tuo jollottanut ole, mutta moottorijarrulla pitänyt melko rusahduksia välillä. Nyt sitten nätti poksaus ja veto täysin pois. Vetari tai ristitappi varmaan :roll:
Vastaa Viestiin