zmulin '81 Mk3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Re: zmulin '81 Mk3

ViestiKirjoittaja zmuli » 27 Heinä 2020, 23:31

Tuli tiputettua bensapumppua taas kerran alemmas, en vielä kerennyt käydä kokeilemassa "muuttuiko käytös" mutta perjantaina cruisaillessa tuli huomattua, että reilummin hapetettaessa jossainvaiheessa vetoa bensa yksinkertaisesti loppuu koneelta. Ja alkaa sen sortin yskiminen, mikä ei ole mukavaa esim ohitustilanteessa :lol:
Asennusohjeen mukaan 12" pitäisi voida pumpun vielä olla korkeammalla kuin mitä tankki on. Se ei ole paljon, mutta eipä se tuolla konehuoneessa nyt kovin ylhäällä ole ollut. Nyt laskin sen reilusti alemmas. Raportoidaan sittenkun kerkeen käydä antaas kunnolla happea jossain :lol:
Toinen mitä mietein niin voisihan sitä myös vetää painemittarin kabiiniin asti, niin saisi liveseurantaa että riittääkö se löpö vai ei. Niitä silti kun ei leimalla saa olla, en sen vuoksi viittinyt keväällä jo tehdä.

Tulevaisuudessa tarvii isontaa bensalinja ja mahdollisesti siirtää pumppu auton alle, miksei sitten vaikkapa sinne tankin liki heti. Eipä kuuluis korviinkaan sit se jumalaton surina mitä nuo facetit monesti pitää :D
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
 
Viestit: 622
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

ViestiKirjoittaja Vermilion » 28 Heinä 2020, 17:32

zmuli kirjoitti:Tuli tiputettua bensapumppua taas kerran alemmas, en vielä kerennyt käydä kokeilemassa "muuttuiko käytös" mutta perjantaina cruisaillessa tuli huomattua, että reilummin hapetettaessa jossainvaiheessa vetoa bensa yksinkertaisesti loppuu koneelta. Ja alkaa sen sortin yskiminen, mikä ei ole mukavaa esim ohitustilanteessa :lol:
Asennusohjeen mukaan 12" pitäisi voida pumpun vielä olla korkeammalla kuin mitä tankki on. Se ei ole paljon, mutta eipä se tuolla konehuoneessa nyt kovin ylhäällä ole ollut. Nyt laskin sen reilusti alemmas. Raportoidaan sittenkun kerkeen käydä antaas kunnolla happea jossain :lol:
Toinen mitä mietein niin voisihan sitä myös vetää painemittarin kabiiniin asti, niin saisi liveseurantaa että riittääkö se löpö vai ei. Niitä silti kun ei leimalla saa olla, en sen vuoksi viittinyt keväällä jo tehdä.

Tulevaisuudessa tarvii isontaa bensalinja ja mahdollisesti siirtää pumppu auton alle, miksei sitten vaikkapa sinne tankin liki heti. Eipä kuuluis korviinkaan sit se jumalaton surina mitä nuo facetit monesti pitää :D



AN-10 PTFE linja tankilta moottorilla, laitat Bosch 044 pumpun, tuplakumivaimennuksella ja äänieristetty kotelo niin loppuu tollasen ongelmat. (jos pumppu on auton alla niin sekin kyl hiljentää vrt. peräkonttia) Jos vaan kesäkäytössä, miksi et muuttais E85:lle?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1493
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: zmulin '81 Mk3

ViestiKirjoittaja zmuli » 28 Heinä 2020, 22:46

En edelleenkään tarvi noin rajua pumppua, kyllä tuo facettikin tuuppaa jo ihan liikaa noiden dellortojen kalvoille, en kokeilis ilman paineentasaajaa. Kai sen boschinkin paineen tiputettua varmaan sais, mut en näe järkeä lähteä moiseen pelleilyyn.

RE85 muutosta varten tarvis kysellä hiukan isoilta pojilta vinkkejä mitä kannattaa kokeilla, ettei nyt mene vaan harakoille kaikki hyöty menovedestä. En usko että nytkään nuo kaasuttimet on lainkaan niin kartalla, että maksimitehot saisi irti - eikä se haittaa, koska ei tällä vakio 1600cc mihinkään kuuhun mentäisi muutenkaan. Pääasia että vehkeet laulaa ja toimii.
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
 
Viestit: 622
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: zmulin '81 Mk3

ViestiKirjoittaja Vermilion » 28 Heinä 2020, 23:05

zmuli kirjoitti:En edelleenkään tarvi noin rajua pumppua, kyllä tuo facettikin tuuppaa jo ihan liikaa noiden dellortojen kalvoille, en kokeilis ilman paineentasaajaa. Kai sen boschinkin paineen tiputettua varmaan sais, mut en näe järkeä lähteä moiseen pelleilyyn.

RE85 muutosta varten tarvis kysellä hiukan isoilta pojilta vinkkejä mitä kannattaa kokeilla, ettei nyt mene vaan harakoille kaikki hyöty menovedestä. En usko että nytkään nuo kaasuttimet on lainkaan niin kartalla, että maksimitehot saisi irti - eikä se haittaa, koska ei tällä vakio 1600cc mihinkään kuuhun mentäisi muutenkaan. Pääasia että vehkeet laulaa ja toimii.


Aeromotive Pro X1 EFI
https://aeromotiveinc.com/product/x1-se ... ro-bypass/
Tuollainen otat vaan tuosta kaasari version. Polttoaineen painetta vähän nostat ja laitat pykälän isommat suuttimet niin E85 alkaa olemaan lähellä.

Vaikka ois vaan 1.6 miksi ei voi tehdä vimpan päälle :lol:

Tollasella saat suodattimenkin
https://www.ebay.co.uk/itm/Bosch-044-Fu ... xyAs9SOv-y
Tohon vielä alle tärinän vaimennin kumit kuten mulla on!

E85 ei teho nouse, mutta lämpöongelmat häviää kyllä, pakolämmöt noin 80 astetta matalammat kuin bensalla.
Tai jous nousee niin se on seos säädöistä sitten ehkä 2 heppaa tai sellasta. Puristuksia ja kovempaa nokkaa sietäis sit kyllä. 106 oktaanista kun on.... ja jos ne kohtelee tasavertoisesti (vverotus) noita niin E85 on noin 10-20snt litra halvempaa kuin bensa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1493
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: zmulin '81 Mk3

ViestiKirjoittaja zmuli » 29 Heinä 2020, 14:23

Joo siis en mä sitä tarkottanu, etteikö 1.6 vois hipostella - tätä kyseistä alkuperäistä moottoria mä en vaan ajatellut ottaa työnalle, sikäli mikäli se nyt vaan kestää tota hapetusta :lol:
Hienosti on kestänyt jo vajaan 10vuotta, sitkeä vehje täytyy myöntää.

Näillä mun ajomäärillä ja bensanhinnalla aika se ja sama maksaako se litra 1.70 vai 1.50 et sinänsä turhaa temppuilua ois lähteä tolla 85:lla tempoilemaan. Hienosti toimii 98:llakin.
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
 
Viestit: 622
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Edellinen

Paluu *Taunus Päiväkirjat*

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa