Cortina MK3 2D -71 (windsor)

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)

ViestiKirjoittaja pynski-89 » 11 Marras 2017, 21:18

Ok, omassa kanssa sierran tanko. Pitää lähetellä varmaan itsekkin olkavarsi sinne. Harmi, eiköhän tuon saa leivottua sopivaksi.
Taivaspaikka ansaittu!
Avatar
pynski-89
 
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)

ViestiKirjoittaja Sultzi » 12 Marras 2017, 12:12

Tuskin sun enään tarvii olkaa lähettää sinne, kun samahan on tässä kuin taunuksessakin :)
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1895
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)

ViestiKirjoittaja Sultzi » 08 Heinä 2018, 11:58

Mitään ei ole oikein tapahtunut, Bryant Racingin paketti saapui viimein yhdysvalloista Finnus kautta rahdattuna :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Muistin virkistämiseksi speksit oli: vakio isku (3"), chevyn 2" kiertarin kaulat (ford 2.1" tai 2.123"), mahdollisimman kevyt mutta kestävä (43,61lbs lopullinen paino, saattaa olla vakiota jopa painavampi?), lyhyempi snoutti jotta saan kaiken mahdollisimman lyhyeksi koneen edessä, vastapainot uritettu, hiottu teräviksi sekä kiertarin kaulat rei'itetty.

Materiaalina Timken 4330M.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1895
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)

ViestiKirjoittaja Sultzi » 08 Joulu 2018, 12:55

Kirjoitellaan tännekin (copypastea crsc:ltä :kylse: ) pitkästä aikaa vähän, kauheasti ei ole itse autolle tapahtunut kun taloa koittanut saada asumiskuntoon.

Myin kiinalaiset jenvey kopiot pois ja ostin englannista atpowerin billett rakenteiset akselittomat läppärungot ja heidän tekemä dbw servomoottori jossa pitäisi voima riittää (jenveyn moottori vaikutti tehottomalta). Näiden kanssa imukanavan pituus pitäisi olla 5mm alueella ns. kolmannesta aallon ihannepituudesta, well see :roll:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Muutamat paremmat kuvat noista AutoVerdin kiertokangista
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Dart SHP lohko saapui jenkeistä, hyvinkin maltillisilla rahtikuluilla Finn-US:n kautta. Heidän kauttaan ottanut nyt kampiakselin ja tämän lohkon ja hyvin toiminut!
Kuva
Kuva

ITG:ltä tuli custom mitoilla ilmansuodatin läppärungoille, vähän tönkön näköinen se on konehuoneessa, mutta silti omasta mielestä parempi kuin esim. kaksi erillistä suodatinta. Tuolle kun tekee pohjan itse niin siihen on helpohko tehdä erilaisia airboxejakin kokeilumielessä jos siltä tuntuu.
Kuva
Kuva
Kuva

TT-Speed toimitti Maxxecu Pron täydellisenä sekä Maxxecun pwm moduulin jolla ohjataan tuota Mezierin vesipumppua halutunlaisesti.
Kuva
Kuva
Kuva

Auto myös saatu rullaavaksi väliaikaisesti ja siirretty omaan talliin lämpimään jossa pääsee talvella touhuamaan!
Kuva
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1895
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)

ViestiKirjoittaja pynski-89 » 08 Joulu 2018, 19:27

No nyt on komeeta palikkaa :shock: Ei tallikaan pahalta vaikuta :peukku:
Missä hinnoissa lohko oli rahdattuna?
Taivaspaikka ansaittu!
Avatar
pynski-89
 
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)

ViestiKirjoittaja Sultzi » 09 Joulu 2018, 12:42

Aika tarkalleen 2580€ kaikkine kuluineen, sisältää erikseen ostettavan ns. asennussarjan jossa tulee nokkalaakerit, kaikki pakkasproput, kanavien tulpat sekä ohjuriholkit.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1895
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Edellinen

Paluu *Taunus Päiväkirjat*

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron