Sivu 2/2

Lähetetty: 21 Helmi 2005, 02:38
Kirjoittaja Taco
Kyllä joka mantereelta joku hyvännäkönen rassi löytyy. Jenkkejä on varmaan kiva harrastaa, mutta mitäs se sellanen harrastus on ku auto seisoo tallissa ku ei voida/raaskita syystä tai toisesta ajaa ;) Kyllä auton pitää liikkua...

Taunuksen ja varsinkin I-koppasen Amerikkalaisuudesta sen verran että sen muotoiluun pääsi vaikuttamaan Fordin Amerikan tehtaan pojjat. Tekniikan saivat valita Saksalaiset kolleegat.

Moottorina "Cologne" on alunperin suunniteltu V4:sena Ameriikan pikkuautoon, jota ei koskaan tullut tuotantoon. Konetta hyödynnettiin kuitenkin Fordin Saksan tehtaalla Kölnissä, jonka mukaan nimikin on tullut. OHC:n historiasta en ole varma, mutta jenkeissä ja ehkä enemmänkin etelä-amerikassa, kyseisen koneen nimi on "Pinto" ja tilavuus on 2.3 litraa.

Lähetetty: 21 Helmi 2005, 09:57
Kirjoittaja taunus75
Kyllä se on turvallisinta pysytellä ihan näissä euroautoissa... Olishan se jenkki tietysti hieno mutta tuppaavat olemaan turhan ahneita tuon menoveden kanssa ja muutenkin... Riisikippoihin en kajoa :)

Lähetetty: 23 Helmi 2005, 14:45
Kirjoittaja Herkko
Itse TaunusMiehenä ja aikoinaan viisvuotta pelkästään
ameriikan Voorteilla ajaneena,toteaisin,
että Jenkkivehkeet kuluttaa yllättävän "vähän"
normaaliajossa suhteuttaen korin ja moottorin kokoon.
Esim.1650 kiloa painava ja 289(4,78)koneella
varustettu vaunu,meni matkavauhdilla
11litraan satasella,eikä tosiaan ollu tuulitunnelimuotoja.
Kaupunkiajossa sitten 14-20,miten kaasunpäällä
sattui seisomaan,tämä automaatilla.
Ja olihan se voima kivaa,ihan eriä kuin teho.