Äänestyksiä milloin mistäkin. Tee omasi tai osallistu muiden tekemiin. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Valvojat: Timppa , Pj , taunus 78
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273 Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen
Viesti
Kirjoittaja Taunusmies Jussi » 24 Touko 2005, 22:40
Kummasta kansa tykkää? Itse tykkään enemmän siitä "oikeasta" voimasta enkä mistään "tekohengitys" turpoista.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
TaunusTomi
Viestit: 953 Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku
Viesti
Kirjoittaja TaunusTomi » 24 Touko 2005, 22:42
niinpä mut se tekohengitys on vaan niin kivaa
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
timppaanen
Viestit: 77 Liittynyt: 26 Marras 2004, 20:34
Paikkakunta: pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » 24 Touko 2005, 22:47
turbo se olla pitää
vaparissa on vaan yks paha vika nimittäin ikuinen turbo viive
Escort mk2 + pari korpparii
riepurs
Viestit: 45 Liittynyt: 29 Marras 2004, 14:22
Paikkakunta: vaasa
Viesti
Kirjoittaja riepurs » 24 Touko 2005, 22:51
vapari on paljo aidonpi
fiesta st 2.0 2007
sierra 2.0 1989
Hessu
Viestit: 709 Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää
Viesti
Kirjoittaja Hessu » 24 Touko 2005, 23:09
No se nyt on vähän semmoista... Tietenkin sama moottori on ahdettuna mukavampi kuin vaparina, mutta jos pitäisi valita käyttöautoon vaikka 1.8T tai 3.0 vapari, niin jälkimmäinen. Siinä on sitä leppoisaa vääntöä.
Herkko
Viestit: 1313 Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Herkko » 24 Touko 2005, 23:13
Mikään ei voita kuutiotuumia
(vanha 8-konemiehen sanonta)
Mutta kait sen voi muuttaa senteiksikkin.
Hessu
Viestit: 709 Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää
Viesti
Kirjoittaja Hessu » 24 Touko 2005, 23:25
Herkko kirjoitti: Mikään ei voita kuutiotuumia
Mutta kait sen voi muuttaa senteiksikkin.
Kyllä voi, 1 cid = 16,39 cm^3. En ole fanaattinen kannattaja sen paremmin turbolle kuin isolle koneelle, pääasia että liikahtaa
heka
Viestit: 312 Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja heka » 24 Touko 2005, 23:30
vapari koneet on liian tasaiseen vetäviä ja tylsiä turbo sen olla pitää ja ai että sitä fiilistä ku paineet alkaa kunnolla nousta
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
raimo
Viestit: 500 Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja raimo » 24 Touko 2005, 23:47
Tehokas ja hyvin kiertävä vapari on ihan ehdoton. Kuullostaakin hienolta, etenkin jos on tuplakaasareita korisemassa. Tosin, samoihin tehoihin pääsee helpommin/halvemmin turbolla...
Hessu
Viestit: 709 Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää
Viesti
Kirjoittaja Hessu » 25 Touko 2005, 08:23
Kyllä auton pitää lähteä kadunkulmaa kiertäessä kakkosvaihteella kävelyvauhdista piirtämään
Mappi
Viestit: 831 Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja Mappi » 25 Touko 2005, 09:04
Ei kunnon V8 koneen väännön voittanutta!!
taunus75
Viestit: 20 Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:25
Paikkakunta: Rauma
Viesti
Kirjoittaja taunus75 » 25 Touko 2005, 09:18
No vapari tottakai. Turhaa touhua semmonen turbottelu... Ehkä sopii johonkin japsi-tuning-supersport-autoihin muttei kyllä Taunukseen
Edelleen alkuperäisyys kunniaan!
Ford Taunus 1.6 ´75
+ pari tähtikeulaa
teekoo
Viestit: 265 Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja teekoo » 25 Touko 2005, 09:31
Hessu kirjoitti: Kyllä auton pitää lähteä kadunkulmaa kiertäessä kakkosvaihteella kävelyvauhdista piirtämään
Eikös tuo onnistu jo vakio 2.0 OHC:lläkin.
taunus75 kirjoitti: Edelleen alkuperäisyys kunniaan!
Näin on!
ft79
Viestit: 2091 Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala
Viesti
Kirjoittaja ft79 » 25 Touko 2005, 18:42
ite tässä alottelen tota turbo projektia...
on vähä pakko kun kaks baierilaista mutteri wiritelmää
lähtee joka kerta haastaa kun näkevät....eikä toi mun esco oo kun 1.6...
mut kyll niillä kuskeilla suut aukee, kun
jäävät farmari taunukselle...
sit toi on valmis kun ei kylältä löydy nopeempaa..:twisted: :twisted: :twisted:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273 Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen
Viesti
Kirjoittaja Taunusmies Jussi » 25 Touko 2005, 22:38
Paitsi taunus isolla V-koneella.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe