soittajia kerholaisissa?

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

soittajia kerholaisissa?

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

kävi mielessä minkä verran mahtaa olla soitto harrastus henkisiä kerholaisissa ja mitä soittimia...itse aloittelin rummuilla ja sitten kitaraan kun ekoja bändejä perustettiin basso jossain vaiheessa tuli opeteltua ja hieman koskettimiakin kun omia biisejä tein niin helpotti kun sai kaikki 4 raiturilla purkkiin ja aikaa vierähti aika kivasti kun kaikki raidat sai valmiiksi :wink: tyylisuunta ganesista metalli mättöön ja kaikenlaista siltä väliltä...
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kuutisen vuotta tullut bassoa lätkytettyä muutamassa eri orkesterissa enimmäkseen harrastusmielessä. Tuli kokeiltua mättöä tommosessa -> http://www.insilentionoctis.com ja sitten tuli rauhotuttua ja soiteltua vaan kavereiden kanssa pari vuotta ja sitten tuli tollanen about vuoden mittanen kokeilu -> http://www.payloadband.info ja siitä lähdettiin kolmen jäsenen ja yhden entisen jäsenen kanssa perustamaan omaa punppua ja nyt sitä sitte soitellaan sen kanssa sellasta Tarot / Maiden / Metallica / jne osastoa. Omia ja covereita.
Keppinä Schecter Stiletto Extreme 4-kielinen aktiivi. Vaffarina trankku(köyhä kun olen) Marshall 450w putkietusella ja kaappina itsetehty 4:n elementin boksi jossa jokanen erillisessä kotelossaan 2x12" ja 2x10" eminencen elementit siten että vahvistin näkee kuormaa 2 ohmia johon se tyrkkää tuon 450w maksimit. Mökää sen verran että ainakaan treenikämpillä ei tartte volumea ikinä nostaa kakkosta isommalle. Keikkaolosuhteista näillä mööpeleillä ei oo vielä hajua kun nämä tuli vasta tän uuden toistaiseksi nimettömän pumpun perustamisen aikoihin.

Vittu ja tietokoneesta hajos pilkkunappi on snadisti ärsyttävää kirjottaa pitkää tekstiä perkele. Piste.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

soittajia

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

mulla sähkikset:eko les paul,yamaha,behringer noista pää soittimena yamaha jossa monipuolinen valikoima saundi säätöjä,esp.basso,vahvarit:behringer 2010 jos oikein muista siinä 99 efektiä ja täytyy sanoa että kaikista tähän astisista paras vahvari sanotaan mitä sanotaan merkistä mutta ei minkään näköistä häikkää ole laitteessa ollut :wink: vaikka on useimmiten täysillä tullut soiteltua... sitten muutama pienempi vahvari eri merkkisiä sellaisia hima treenejä varten ja niille läjä eri efektejä :wink: basso vahrin myin duuni kaverille joka alkoi opettelemaan basson kanssa ja aika hyvin on kehittynyt kun ottaa huomioon ettei mitään kokemusta soitto hommista :wink: oli hetken alton aktiivi kaapit ja joku mikseri mutta oli sen verran tehokas paketti ettei oikein täällä duunissa voinut soittaa niin kovaa kun haluttiin :cry: eri bändeissä on tullut soitettua sen mukaan soitin mitä on bändeihin tarttenut tuurata,kerran käytiin studiossa ja tehtiin pari mun omaa biisiä ja oli muuten aika erikoinen sessio se saisi varmaan oman tarinan siitä kehiteltyä mutta oli kyllä kiva kuulla kunnon saundeilla omia tekeleitä :wink:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo me kanssa ton Payloadin kanssa käytiin 3:n biisin demo tekemässä ja olihan se hienoa treeneissä nauhotettuihin verrattuna, vaikka sen hieromiselle ei jäänytkään paljoa aikaa ja jäi saundeiltaan melko latteaksi sillon.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

soittajia

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

päästi duuni kone kuuntelemaan alimmaisen mutta esti joku esto jutska sen toisen avaamisen :shock: mutta ihan hyvältä kuullosti se toinen :wink: suoraviivaista mistä just tykkään :wink: no you tubesta löytyikin se eka :shock: helvata mikä rumpalikin teillä siis ihan pro osastoa :shock: :shock: tuo mun basso esp ltd b-50 aika lailla samanlainen kaula näyttäisi olevan ja aktiivi basso tämäkin :wink: aika sähkö kitaramainen on soittaa kun kaula niin ohut ja tosi kiva soittaa kyllä :wink:
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Mä oon ollu musiikin ammattilainen nyt 7 vuotta ja kiertelen erinäisten orkestereiden kanssa pitkin maailmaa. Tällä hetkellä suurin työllistäjä Sony Music Entertainment Finland. Alla olevassa linkissä jotain meikän raapustuksia vuosien varrelta.

Meikän Maispeissi

Kamaa on niin perkeleesti et ei jaksa ruveta tähän listaamaan. Kitaroita, bassoja, rumpuja, kiippareita ja vahvistimia löytyy. Ja studiokin on. Ja TAUNUS.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Re: soittajia

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

taneli1 kirjoitti:helvata mikä rumpalikin teillä siis ihan pro osastoa :shock: :shock: ... aika sähkö kitaramainen on soittaa kun kaula niin ohut ja tosi kiva soittaa kyllä :wink:
Sempä takia valitsin itekin ton soittimeksi, kun on niin helpposoittonen :D nakkisormille ei sovi 2x4" kaula :lol:

Rumpali joka oli studiolla mukana vaikuttaa nykyään yhtyeessä nimeltä Angercell. Ton payloadin nykyisistä jäsenistä en sinänsä tunne muutakun laulajan ja sooloilevan kitaristin.

Nykyisessä porukassa on ehkä pykälän eri tyylinen ja tietyssä mielessä parempi rumpali kun noissa studiolla purkitetuissa, ja laulajakin osaa hommansa. Sairastelut ja muut kiireet vaan haitannu treenejä nyt, tuotoksia olis kyllä tallennettavaksi mutta pitäs ensin opetella soittaan ne tiukasti :lol: Mut, ajallaan, varmaan käydään lähiökuppiloissa kokeilemassa ennen isompia äänittelysessioita kuitenkin.
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Kosketinsoittimia on tullut soiteltua omaksi iloksi ja muiden riesaksi 30 vuotta. Soittimena vuosia sitten ostettu yamaha psr-9000 joka tuolloin oli yamahan paras malli tuossa kategoriassa. Hyvä se on edelleen ja jaksa yllättää vieläkin.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

soittajia

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

perkules hienoja biisejä sulla tero :wink: voisit ihan hyvin musalla pelkästään ansaita leipä osaston ellet jo ansaitsekkin :wink: vähän pelotti se kissa kuva kun näin mitä oli tapahtumassa :shock: ja mulla oli kerran lainassa kaverilta joku hillittömän painoinen syntikka tosi vanha ja oli kuulemma tapula rasan vanha soitin mutta aika mageet saundit oli laitteessa niinkin vanhaksi soittimeksi :wink:
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: soittajia

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

taneli1 kirjoitti:perkules hienoja biisejä sulla tero :wink: voisit ihan hyvin musalla pelkästään ansaita leipä osaston ellet jo ansaitsekkin :wink: vähän pelotti se kissa kuva kun näin mitä oli tapahtumassa :shock: ja mulla oli kerran lainassa kaverilta joku hillittömän painoinen syntikka tosi vanha ja oli kuulemma tapula rasan vanha soitin mutta aika mageet saundit oli laitteessa niinkin vanhaksi soittimeksi :wink:
Kiitti :) Hain kato niihin vaan jotkut aiheeseen "sopivat" kuvat netistä, ei millään pahalla. :D Joo, siis elantoni oon saanu tekemällä biisejä ja soittelemalla nyt jo sen 7 vuotta.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

soittajia

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

joo tosi valmiita juttuja oli ja sulla tosi monipuolinen ääni skaala jumpa huiti hitsi kun olisi samanlaiset tallennus mahdollisuudet kun mullakin pahvilaatikollinen biisi pohjia ja tarttis vain pientä hieno säätöä ne mun biisit vähän ajankohdasta riippuen joko aika rankkaa osastoa tai sitten balladi osastoa kun niitäkin aika helposti syntyy :wink:
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Vuodesta 1987 olen soittanut rumpuja. Tosin niiden soitto laantui -05 ja viimekesänä restauroin Sonor Phonic tuplasetin (helvetin jytkäkkäsoundiset rummut!, 2x24" basarit 16"ja 18" lattiatomit ja 15" ja 14" räkkitomit) ja ostin kierroksen Paiste Giant Beat symbaalit + Formula 602 crash. Saksasta hommasin 8" syvät ferromangaani- ja pyökkisnaren. Rahaa paloi n. 4k€ niihin. Kitaraa olen rämpytellyt sillointällöon ja hommasinkin syksyllä kunnon kitaravehkeetkin: Fender Jaguar Classic Player, VOX Night Train nuppi ja Harley Benton 4x12" kaaapin Celestion vintage elementeillä. Vielä pitäisi hommata basso, niin olisi kotistudiokamat hallussa ja voisi ruveta äännittelemään omia "tuotoksia". Niin ja konkkaremontissa on Farfisa Compact Duo sähköurut. Niissä on tosi psykedeeliset soundit :wink:

Niin ja edit, onhan mulla muutama rummuttelupätkä youtubessa:

http://www.youtube.com/watch?v=navQ8JE5h_U
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Janzamarkin ollu joskus keikkailevissa kellaribändeissä
rääkkäämässä bassoa ja rumpuja, en mie enää mitään osaa
kun on niiiiiiiiiiiiin monta vuotta väliä.
On mulla vielä yksi sähkis joka roikkuu ulkosalla tolpan nokassa katoksessa. :lol:
Taunus Maximus =)
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

soittajia

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no niin muutto meneillään, ja oli tuleva naapuri jo ilmoitellut että saisin ihan millaista meteliä ja kuinka kovaa tahansa pitää kämpässä :shock: toivottavasti ei pedannut omaa meteliään jos sattuu olemaan sellainen äänekäs hahmo :shock: no vien tänään pikku styrkkarin ja skittan jo uuteen kämppään niin on sitten vastata jos sieltä alkaa meteliä kuulumaan :wink: vielä kun saisi kaikki muutkin soittimet haettua pupu(kani)konttorista niin olisi mukavan näköinen soitin valikoima rivissä :wink: ja varminta kai kuulokkeita käyttää ihan naapuri sovun vuoksi...ja kivempaa on kun 33 neliön kämpästä 52 neliön kämppään muuttaa taitaa vhs kasetit eli muutama tuhat sinne kivasti mahtua nekin :wink: ja taitaa fordi koville joutua kun keikka jos toinenkin pakko tehdä :shock:
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

soittajia

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no ei mennyt kuin 4 viikkoa koko muuttoon :shock: ja olin jo varutunut naapurin meteliin,eli olin jo kytkenyt cd:n dvd:n ja vhs:n , ai niin myös sen kitara styrkkarin, vahvariin ja sen perään 15 tuumaisen subbarin muiden kaiuttimien lisäksi,mutta kuulokkeilla nyt mennään,koska ei sieltä naapurista ole kuulunut kuin 2 kertaa sellaista raivoisaa riitelyä ja oven pauketta eli suomen oloihin tosi rauhallinen naapuri perhe siis kyseessä, loput kitarat ja basso vielä pupu konttorissa mutta eiköhän nekin sieltä vielä kotiudu jossain vaiheessa,täytyy vain suunnitella jonkinlaisia kitara telineitä että tarvitse virityksiä koko ajan korjailla :wink: täytyykin googlettaa, jos joku simppeli teline malli sieltä löytyisi malliksi :wink:
Vastaa Viestiin