vuokra isännän vaihtuessa voiko uusi omistaja nostaa vuokran

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vuokra isännän vaihtuessa voiko uusi omistaja nostaa vuokran

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

eli asun taloyhtiön asunnossa joka nyt myydään ja hieman eri tietoa tullut eli kun on se 6kk irtsanomis aika voiko se asunnon uusi omistaja esim vaatia 2kk takuuta ja korottaa vuokraa miten tahtoo,ajattelin jos joku on ollut samanlaisessa tilanteessa auttaisi tiedot..jotkut sanoo että uutta omistajaa sitoo se mun vanha vuokra sopimus ja se 6kk irtsanomis aika eikä saisi juurikaan vuokraa mennä nostamaa? jotkut taas sanovat että taivas rajana...olisi hyvä varmistuksia saada kun taitaa kohta uusi omistaja jo ottaa yhteyttä :shock:
Avatar
pexi
Viestit: 185
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pexi »

vanhan takuumaksun saat takaisin, eli siirrät sen uudelle omistajalle. olettaen tietty, että takuumaksu on olemassa...
-13 auris hybrid; -97 bmw 523; -30 a-ford
-01 HD; -81 Dniepr sivari; -59 Zündapp Bella
-59 Göricke; -59 Husqvarna; -59 Victoria
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jos on tosiaan taloyhtiön asunto, luulisin et vanha sopimus jatkuu niin kauan kunnes sut irtisanotaan. Eli uus omistaja voi sut irtisanoa ja sit 6 kuukauden päästä tehdä uuden vuokrasopimuksen sun kanssa.. Vuokraahan voi periaatteessa korottaa vaikka kuinka paljon ja koska vaan, luki vuokrasopimuksessa sitten mitä tahansa. Yleensä vuokralaiset on ihan sikoja, mut kyl vuokranantajatkin osaa olla tosi possumaisia... Itse laitoin vuokrasopimukseen että korotetaan tarvittaessa :lol: En kyl korottannu ollenkaan, mut kusipää vuokralainen jätti parin kuukauden vuokrat maksamatta ja häipy asunnosta ja nyt se kämppä on niin surkees kunnos et pakko rempata...

Eli tottakai pistät hanttiin, jos yrittää jotain uutta takuuvuokraa pyytää tai korottaa vuokraa. Se joutuu sit tosiaan sut irtisanomaan jos haluaa tehdä tommosia juttuja...

Mun ex kun osti asunnon, vanha omistaja ensin irtisanoi vuokralaisen ja sit piti oottaa niin kauan et vuokralainen oli muuttannu pois ja sit ne pääs vasta allekirjottaa kauppakirjat.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

kämppä

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

joo parin kuukauden vuokra takuu on taloyhtiölle maksettu sillon aikoinaan,ja kun muutin oli just sellaiset ns huoneisto remppa miehet touhuamassa,oli kuulemma pitänyt halvalla ja nopeasti tehdä se pika remppa ennen mun muuttoa,ja sitä se kyllä olikin piti raaputella ikkunoista maalit vex kun pari senttiä oli myös niitä maalattu karmien maalauksen yhteydessä ja tapettien päälle oli maalit huitaistu :shock: parit pisto rasiat halki ja sen sellaista pientä...no nyt oli viikon loppuna kadonnut asunnon myynti ilmoitus netistä ja aineskaan vielä eilen ei ollut tullut joko uudelta omistajalta tai talo yhtiöltä ilmoitusta kumpaan suuntaan on kaupat menneet?mahdollista on sekin että jos eivät saaneet vähimmäis summaa olisivatko sitten luopuneet myynnistä...olisi kyllä luullut että jo olisi yhteyttä otettu no ehkä sitten tänään on jotain posti luukusta tipahtanut,kiitos neuvoista nyt alkuun :wink: ai niin kun on tuota mielikuvitusta niin eivätköhän yritä niitä takuu rahoja pitää kämpän kunnolla remppaamiseen kun olen sellastakin kuullut että jos ei suurin piirtein ole video kuvannut asuntoa missä kunnossa se on ennen muutoa sisään on vaikea osoittaa mitä oli vialla ja siihen sitten se takuu raha menisi..
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Takuulla yrittävät pitää sen takuurahan itellä, mut eipä sitä pysty osoittamaan puolin eikä toisin et missä kunnossa se on ollut ja luonnollinen kuluma sallitaan. Varmaan jostain Kaupungin oikeusaputoimistosta voi kysyä neuvoa tai jostain vuokralaisten keskusliitosta jos semmosta on olemassa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

asunto

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

niinpä ja kuinkakohan yleistä tuo tullainen tapettien päälle maalaus on noin yleisesti kun on kyllä sellaista vähän kuin mars planetan pintaa siellä täällä :wink: ja voi olla että kun taloyhtiö silloin aikoinaan säästi siinä sisään muutto remontissa niin ovat tainneet nyt kuulla asunto esittelijältä hieman kommentteja tehdyn remontin tasosta,ja täytyypä vielä tämäki vielä kertoa eli kun silloin aikoinaan asuntoon muutin jäi heti ekalla kerralla pöntön veto kahva käteen :shock: no tein taunuksen öljy mitta tikusta korjaus osan joka kest n 6v ja eräässä kunto tarkastuksessa sitten sen ns kunnolla lorjasivar no se ammattimiehen korjaus kesti tasan 2 käyttökertaa ja tipahti kaikki ne lukitus osat sinne vesi täyttö tilaan no pakko oli taas auki ottaa ja laittaa ne kunnolla kiinni ja se mitä tässä asumisessa on kaiken kaikkiaan vuosien varrella tapahtunut niistä jutuista saisi kyllä jo kirjan aikaiseksi ja ps yhtään valitusta ei ole mun asunnosta koko asumis aikana isännöitsijälle lähtenyt :wink: jos esim skittalla olen soittanut niin silloin on kuulokkeet käytössä tosin aikoinaan kun ostin ekan syntetisaattorin menehtyi seinä naapuri aivoveren vuotoon n.1:kk:n kuluttua mutta ei näillä kahdella tapahtumalla varmaankaan mitään yhteytttä ole :shock:
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

mulla oli kanssa yhdessä kerrostalo kämpässä maalattu tapetit ylitte...
siisti kun sika pienenä.. :lol:
oli muutenkin kiva kämppä, ikkunoista ja jalkalistojen takaa tuuli sisälle..
yläkerran pariskunnan seksi elämä oli vähintäänkin runsasta.. :lol:
(ehkä parin ekan kerran aikaan nauratti, mutta myöhemmin rupes ottaa oikeen päähän..)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

En muista tarkkaan mutta jos irtisanotaan vuokrasoppari antajan puolesta ilman syytä tai "tarvitsee asunnon itse" hän ei saa vuokrata asuntoa 6kk eteenpäin.

Ilmoitus vuokran nostamisesta piti tulla tiettyä aikaa ennen kuin se astuu voimaan vaikka sopparissa lukisi vuokraa nostetaan tarvittaessa.

Ja takuu vuokra menee vanhan vuokran mukaan.
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

En muista tarkkaan mutta jos irtisanotaan vuokrasoppari antajan puolesta ilman syytä tai "tarvitsee asunnon itse" hän ei saa vuokrata asuntoa 6kk eteenpäin.

Ilmoitus vuokran nostamisesta piti tulla tiettyä aikaa ennen kuin se astuu voimaan vaikka sopparissa lukisi vuokraa nostetaan tarvittaessa.

Ja takuu vuokra menee vanhan vuokran mukaan.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

asunto

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

jos olen oikein ymmärtänyt niin uusi omistaja ei saa mun 6kk irtisanomis aikana vuokrata sitä jollekkin muulle ja hyvä olisi jos sitten kun sen kanssa tekee siksi 6kk:si vuokraus sopimuksen se mahdollinen 2kk takuu summa menisi vanhan vuokran mukaan kun oli sellainen kauhu kuva että jos haluaa nostaa nykyisestä 432e vuokran esim 700e/kk niin olisi kyllä mulle mahdoton tilanne saada takuu ja ekan kuukauden rahnat kasaan,ja on kyllä ollut kestämistä seinä naapureiden kanssa varmaankin lähemmäs 10 asukasta jo vaihtunut mun asumis aikana ja en tiedä millaisen sopimuksen on niiden vuokra isäntä tehnyt kun aina sisään muuton jälkeen alkoi joku ihme poraus sessio eli sellaisia2-3 sekunnin porauksia ja sessiot kesti vähintään 2h ja pahimmillaan oli jopa 6h kestäviä sessioita eli ei tainnut olla ihan taulun paikkojen porauksista kyse taisi olla ko vuokraajat joutuneet sitoutumaan johonkin ali hankkija osien valmistamiseen joka on kai huomioitu vuokran määrässä :shock: tai sitten siellä on jo 10v valmistettu jotain reikä juusto mainoksen esi valmisteluja :shock: ja ihan vastapäätä todellinen juottola eli ikkunoita pakko pitää johonkin klo 03 asti kiinni kun örveltävät siihen malliin kyseisen paikan kantaporukat,,ei ollut ihan väärässä alku peräinen asunnon vuokra isäntä kun sälekaihtimesta käänsi ja sanoi että ja tässä sulla ihan oma viihdekanava kaupan päälle :shock: ja brankkarit vetää muutaman kymmenen kertaa vuorokaudessa ikkunan ohi eli ihan mukava asuin ympäristö :shock:
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

asunto

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no niin nyt sitten allekirjoitettu irtisanomis ilmoitus kun joku osti tytölleen mun asunnon ja 6kk lähti käyntiin ja ihan kivan tuntuinen oli kyllä ostaja iskä ei nostanut loppuajan vuokraa kuin vesimaksun verran jonka isännöitsijä muisti loppu ajaksi lisätä vuokraan ainut mikä vielä hieman arvelluttaa kun haluaisi aloittaa kämpän remontin mahdollisimman pian että toivottavasti ei viimeisen 6kk aikana ala halpatyö firman huonosti suomea puhuvia remontti miehiä lappaamaan ovesta sisään kun luulisi että tuo 6kk pitäisi olla ihan normaalia asumista... no saa nähdä miten menee ja nyt sitten tulee ihan pakostikkin käytyä ne kellari varaston taneli osat läpi..saa nähdä mitä jännää sieltä löytyykään :wink:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sinne ei oo remonttimiehillä mitään asiaa, ennenkun sun vuokrasopimus on loppu!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

MaxPower kirjoitti:Sinne ei oo remonttimiehillä mitään asiaa, ennenkun sun vuokrasopimus on loppu!
juuri näin.. eikä kukaan muukaan saa mennä käpään ilman lupaa..
(en tiedä onko laki mutta meilläpäin ollut tapana..työn puolesta näitä välillä tulee..)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

juu kukaan ei saa tulla sinne kämppään ennen sopparin loppumista, tietysti jos annat luvan tulla.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

asunto

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

huva tietää eli voin huoletta sanoa että tulkaa sitten 28,2 jälkeen uudestaan :wink:
Vastaa Viestiin