vuokra isännän vaihtuessa voiko uusi omistaja nostaa vuokran

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Itse herra poliisikaan ei tule ovesta sisään jollei ole virantoimituksen kannalta pakko vaan odottaa kiltisti kynnyksen toisella puolella, tosin useasti heidät kutsutaan sisälle :)
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vuokra

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

viimeisimmät: eli nyt olen muuttanut kämpästä vex, ja takuu rahan palautuksen kanssa menee mielenkiintoiseksi :shock: takuu rahan suuruus 850e talo yhtiö siirsi, kun tein 6kk:n vuokra sopimuksen uuden omistajan kanssa takuu rahan omistajalle,oli pieni osuus talo yhtiölle viimeisestä vuokrasta vielä maksamatta ja sovin talo yhtiön kanssa että maksan sen samana päivänä eli 270e,sen maksoin 12,11 ja oletin että asia kunnossa, ja näin piti olla koko 850e uudella omistajalla,no n: 3 viikkoa sitten omistaja ilmoitti että sama 270e oli vähennetty myös takuu rahasta minkä talo yhtiö oli hänelle siirtänyt,( eli talo yhtiö oli veloittanut sen kahteen kertaan?) omistaja ilmoitti n 2 viikkoa sitten että on nyt sen 270e saanut... no torstaina kun avaimet luovutin esitti laskelmaa jossa ei sitä 270e ollutkaan mukana? kysyin että eikö ollutkaan saanut ja nyt ei tiennyt onko raha tullut tilille (koska ei väittämän mukaan koskaan katso pankki otetta?),vaikka 2 viikkoa sitten tiesi että oli tullut? no ehdotti että laittaa mun tilille 300e ja pakottaa mun maksamaan jääkaapin,lieden,ja liesi tuulettimen pois viennin? kun aikoo koko kämpän uusia,kysyin että mitä noiden kalusteiden kuljetus mulle kuuluu,kun ovat talo yhtiön omaisuutta,ei kuulemma ota kantaa eikä myöskään talo yhtiö jolle kalusteet kuuluu? eikä ole myöskään 300e tilille laittanut ja vielä torstaina väitti ettei ole edes asuntoa nähnyt vaikka elokuussa sen osti ja yli 100,000e siitä on maksanut,ja ei todellakaan asu kaukana tästä asunnosta eli aika hyvin jos ei kiinnosta millaisen asunnon ostaa näkemättä? olisko ns pro vedättäjä...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Aika vedättäjältä kuullostaa! Mul oli vedättäjä vuokralaisena ja silt jäi saamatta vajaa 300 ekee, eikä niit saa siltä enää ikinä... Oli viel rikkonnu rappukäytävään menevän sen sisimmäisen oven ja väitti et olin varmaan ite käynny siel omil avaimil nyrkkeilemäs sen oven paskaks. Et kyl noita kusettajia löytyy niin vuokranantajista kuin vuokralaisistakin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vuora

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no onneksi sain tietää jos riitelyksi menee että meidän firmalla on päteviä laki miehiä, jotka kuulemma jelppaa näissä asioissa :wink:
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Kyllähän noi keittiökalusteet pitäis olla sen ostajan ihan oma ongelma, kun ymmärtääkseni ovat kiinto kalusteita. ilmeisesti olivat siellä jo silloin kun sinne muutit.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tehro kirjoitti:Kyllähän noi keittiökalusteet pitäis olla sen ostajan ihan oma ongelma, kun ymmärtääkseni ovat kiinto kalusteita. ilmeisesti olivat siellä jo silloin kun sinne muutit.
Joo, kyl ne on uuden omistajan murheita kärrätä pois, ei kyllä kuulu vuokralaiselle pätkääkään. Mistä helvetistä tollasia kusipäitä ihmisiä sikiää? Se mun vuokralainenkin esitti niin mukavaa ihmistä, mut sit ku irtisano ittensä, jätti vuokrat maksamatta jne.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Oi tiedän tunteen mukavista vuokralaisista, mul on sellanen homma etten ikinä saa kaikkia rahojani sellaselta pois :cry:
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vuokra

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

joo kalusteet oli asunnossa kun muutin... ja väitti vielä toi uusi omistaja että oli jutellut isännöitsijän kanssa ja se isännöitsijä oli sanonut että oli kuin uudet nuo kalusteet kun 14v sitten asuntoon muutin sellainen asia virhe vain taisi unohtua että on isännöitsijä vaihtunut vähintään 3 kertaa sinä aikana kun siinä asuin ja aika meedio taitaa tuo nykyinen isännöitsijä olla jos tosiaan on nähnyt nuo kalusteet 14v sitten kun ei ollut mitään tekemistä silloin 14v sitten sen talo yhtiön kanssa :shock: ei tekisi yhtään mieli alkaa riitelemään sen omistajan kanssa meni energiaa niin hurjasti muutto sessiossa ja kivalta vaikutti tuo ostaja kun silloin tein sen 6kk vuokra sopimuksen kun kertoi että tytölle opiskelija asunnoksi sen osti ja hieman ihmettelin kun ei silloin jo kysynyt mikä mun tili numero on kun se jäi puuttumaan siitä loppu ajan sopimuksesta,no ajattelin että vain inhimillinen vahinko sattui...no myöhemmin selvisi että joku muu kuin tytär muuttaa tammikuussa ja kova kiire oli saada se tyhjäksi joulukuun 15pv kun silloin kuulemma remontti miehet aloittaa hommat,painotti vielä että mun täytyy huolehtia,että vielä 16pv on asunnossa sähköt mun piikkiin :shock: ja kun jo omisti asunnon ja asunto kauppoja enemmänkin tekee ei varmaankaan uusi asia olisi ollut että olisi saanut omlle nimelle sähköt heti 16pv alkaen... vetosi siihen että joskus oli käynyt niin että remontti miehet oli joutunut jossain asunnossa 1pv:n tasku lamppujen valossa tekemään remonttia :shock: aika paksua tarinaa kyllä osaa siis heittää hän...olisi vain 28,02,2011 asti pitänyt siinä asua,eikä arvostanut että etu ajassa pois lähdin...
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Jos ne kalusteet on 14 v vanhoja ni ne silti vieläkin ostajan ongelma. kuuluvat kauppaan.

Jos ostaja on halunnut asujan aikaisemmin kuin ulos kuin sopimuksessa sanottu niin kuuluu jo hyviin tapoihin ettäomistaja alkaa huolehtimaan kuluista sinä päivänä kuin asuja muuttaa pois, ellei asiasta ole sovittu erikseen.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vuokra

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

semmoinen tarkennus että ne kalusteet on jostain 70 luvulta eli varmaan oli joo kuin uusia 14v sitten, ja kun asuntoon muutin tuntui vuokra halvalta eikä haitannut se pika remontti mikä asuntoon oli talo yhtiön pyynnöstä tehty( sai vähän joka kohtaa korjailla ja maaleja poistaa sieltä sun täältä) no lähtö hetkellä oli vuokra jo 4 kertaistunut eikä enää niin hurjan halvalta vuokrakaan tuntunut :shock:
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Ei siin tietysti normi kuluma kuuluu myös ostajan niskaan. eikä pitäisi tuottaa mitään ongelmia kenellekään. ja kun huomioidaan 14 vuotinen asumis aika niin normi kulumu luultavasti jo näkyvää.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Vastaa Viestiin