Sivu 3/5

Lähetetty: 14 Kesä 2010, 16:55
Kirjoittaja PimpBot9000
FoorttiFani kirjoitti:Tuo alakerran huohutus taphtuu kutosessa venakoppien kautta. Ota vaikka öljykorkki pois ja katso roiskiiko tikusta sitten öljyä.
Roiske loppuu kun korkin otti pois. Onko tämä nyt sitten hyvä vai huono asia?

Ja sivumennen huomautettuna: voisiko sitä edes tuollaisen operaation pystyä ihminen tekemään ilman että joku tuntematon tulee viereen horisemaan. Ei näköjään.

Lähetetty: 14 Kesä 2010, 16:57
Kirjoittaja FoorttiFani
Sit voi olla se toisen venakopan huohotusletku tukkeessa, tai se venttiili jumissa? Pura toisesta kopasta se letku ja venttiili ja tsiigaile niitä :)

Lähetetty: 14 Kesä 2010, 17:16
Kirjoittaja PimpBot9000
FoorttiFani kirjoitti:Sit voi olla se toisen venakopan huohotusletku tukkeessa, tai se venttiili jumissa? Pura toisesta kopasta se letku ja venttiili ja tsiigaile niitä :)
Okei, eli siis tuota noin niin. Siitä toisesta venttiilikopasta siis lähtee letku joka menee siihen kaasuttimen alaosassa olevaan juttuun, joka imee (pahoitteluni, että tekniset termit on hieman hukassa). Missä se venttiili siis tarkalleen ottaen on? Jos tämä huohotus on jumissa pitäisikö öljynruikkimisen lakata kun ottaa pois sen letkun vai vaatiiko sen oikea toiminta sen pcv venttiilin olemassaolon/imun?

EDIT: öljynruikkiminen lakkasi kun kiskasin letkun irti siitä venttiilikopasta. Eli jonkinlaista tukosta ilmeiseti on. Edelleen ihmettelen missä se venttiili on täsmälleen ottaen on.

Lähetetty: 14 Kesä 2010, 20:23
Kirjoittaja FoorttiFani
meneekö siihen venttiilikoppaan se pelkkä letku? Vai onko siinä letkun päässä se metallinen osa, eli se venttiili? :)

Lähetetty: 14 Kesä 2010, 20:55
Kirjoittaja PimpBot9000
FoorttiFani kirjoitti:meneekö siihen venttiilikoppaan se pelkkä letku? Vai onko siinä letkun päässä se metallinen osa, eli se venttiili? :)
Kummassa päässä? Venttiilikopassa vai siinä toisessa päässä? ( A vai B) Perkele, ei yliopistossa tällasia asioita käsitelty! :lol: Käsiteltiin kyllä polttomoottorin carnot'n kierron termodynamiikkaa, mutta se ei oikein auta tässä tilanteessa. Jos jaksais menis ottaan valokuvan. Mutta kun ei nyt pysty. Kuva selventäänkön asiaa:

Kuva

PS. Mainittakoon että kävin lähibaarissa juomassa parit asennusöölit. Aika hyvä kuva vaikka itse sanonkin. :lol:

Lähetetty: 14 Kesä 2010, 21:04
Kirjoittaja FoorttiFani
jaa-a siitä sitten varmaan puuttuu se venttiili. Mutta se ei kyllä vaikuta vissiin tähän asiaan :) Eli tukos on luultavasti tossa kaasarin alla olevassa välilevyssä. Pura vaikka kaasari ja se välilevy pois ja putsaile se hyvin.

Lähetetty: 14 Kesä 2010, 21:06
Kirjoittaja PimpBot9000
FoorttiFani kirjoitti:jaa-a siitä sitten varmaan puuttuu se venttiili. Mutta se ei kyllä vaikuta vissiin tähän asiaan :) Eli tukos on luultavasti tossa kaasarin alla olevassa välilevyssä. Pura vaikka kaasari ja se välilevy pois ja putsaile se hyvin.
Noo, mitähän piti kysymäni. Ainiin, voiko tukosta olla jos edellisen kohdan A kuitenkin imee, eli ainakin sormi jää liittimeen hyvästi kiinni. EDIT: Joo ja jos venttiili puuttuu räjähtääkö maailma jos sitä ei ole, vai onko se hyvin vai erittäin suotavaa olla? Eli onko se venttiili siis joku aivan erillinen mötikkä tuossa A ja B kohdan välillä? Vääntäkkee rautalangasta.

Lähetetty: 15 Kesä 2010, 09:59
Kirjoittaja 20m
Hyvin jätkä piirtää! :D

Mun mielestä se venttiili on toi pystynatsa tossa A kohdassa.
Sen venttiilin idea on että tyhjäkäynnillä, kun on enemmän alipainetta, se venttiili on enemmän kiinni.
Ja sitten kun kaasua painaa ja alipainetta on vähemmän, pääsee venttiili aukeamaan enemmän, jotta se jaksaisi imeä suuremman kuormituksen aiheuttamat suuremmat huohotukset.

Voi olla että venttilin imuvirtaus ei riitä imemään niitä suurempia huohotuksia.

Mun piti omassani laittaa aikoinaan kaksi noita venttiilejä rinnakkain, että ne yhdessä jaksoivat hoitaa koneen huohotukset. Se ei muuten ollut ihan pientä huohotusta se. :lol:

Tuossa kuva niistä kahdesta pcv-venttiilistä:
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... G_5768.jpg

Jos alkaa tuntua siltä, ettei yksi venttiili riitä, niin voit myös laittaa T-liittimen keskelle tota A-B letkua ja haaroittaa siitä kolmannen haaran ilmanputsariin. Tällöin ylimääräiset paineet menevät ilmanputsarille, mitä venttiili ei jaksa imeä.

Lähetetty: 15 Kesä 2010, 10:56
Kirjoittaja Tomi
Mitä yliopistossa tarkalleen ottaen opetetaan...? Ala-asteella opetellaan piirtämään ja kirjottamaan,mutta eikö siellä neuvottu edes pysymään kaukana kaikista siniovaali tuotteista?! :lol:

Äijä handlaa aika hyvin ton piirtämisen ja kirjottamisen noin niinkun koulutuspohjaan nähden :D

Lähetetty: 15 Kesä 2010, 12:35
Kirjoittaja 20m
Kaikki, mitä ei yliopistossa opetettu, tulee kyllä opittua kantapään kautta, mikäli vaan omistaa vanhan taunuksen. 8) :wink:

Lähetetty: 15 Kesä 2010, 14:31
Kirjoittaja PimpBot9000
Tomi kirjoitti:Mitä yliopistossa tarkalleen ottaen opetetaan...? Ala-asteella opetellaan piirtämään ja kirjottamaan,mutta eikö siellä neuvottu edes pysymään kaukana kaikista siniovaali tuotteista?! :lol:
Pääaineenani oli paintilla piirtäminen pikku kekkulissa.

Lähetetty: 15 Kesä 2010, 14:41
Kirjoittaja PimpBot9000
20m kirjoitti:Hyvin jätkä piirtää! :D

Mun mielestä se venttiili on toi pystynatsa tossa A kohdassa.
Sen venttiilin idea on että tyhjäkäynnillä, kun on enemmän alipainetta, se venttiili on enemmän kiinni.
Ja sitten kun kaasua painaa ja alipainetta on vähemmän, pääsee venttiili aukeamaan enemmän, jotta se jaksaisi imeä suuremman kuormituksen aiheuttamat suuremmat huohotukset.

Voi olla että venttilin imuvirtaus ei riitä imemään niitä suurempia huohotuksia.

Mun piti omassani laittaa aikoinaan kaksi noita venttiilejä rinnakkain, että ne yhdessä jaksoivat hoitaa koneen huohotukset. Se ei muuten ollut ihan pientä huohotusta se. :lol:

Tuossa kuva niistä kahdesta pcv-venttiilistä:
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... G_5768.jpg

Jos alkaa tuntua siltä, ettei yksi venttiili riitä, niin voit myös laittaa T-liittimen keskelle tota A-B letkua ja haaroittaa siitä kolmannen haaran ilmanputsariin. Tällöin ylimääräiset paineet menevät ilmanputsarille, mitä venttiili ei jaksa imeä.
No tässähän asiaa tulikin oikein rautalangasta väännettynä, kiitän siitä. Katselen sitten uudemman kerran kun auto tulee paikkaamosta. Bitää varmaan käydä biltemassa ostelemassa letkua ja muita härpäkkeitä. Mainittakoon että ärsyttävän lähellä tuo A ja B ovat toisiaan. Pitää tosi jyrkkä mutka letkuun saada väännettyäkäännettyä.

Huvitin tässä itseäni ajatuksella että pitäisiköhän mennä ammattikouluun. Ongelma tietysti on se, että mitenköhän asuntolaina hoituu sinä aikana. Pitää varmaan ottaa selvää missä lääkärinaiset viettää iltaa. Mieluiten suomenruotsalaiset lääkärinaiset niin voi sitten päälystää taunuksen lehtikullalla.

Lähetetty: 15 Kesä 2010, 14:47
Kirjoittaja PimpBot9000
Ihan vaan offtopikkina seuraavanlainen asia. Eilen lueskellessani taunuskeskusteluja tsättäsin kaverin kanssa samalla naamakirjassa.

En oikein tiedä mitä *****a tapahtui mutta alla tulos:

Kuva

Taunuskeskustelupalsta ja facebook menivät naimisiin.

Lähetetty: 15 Kesä 2010, 20:26
Kirjoittaja Mois
PimpBot9000 kirjoitti:Ihan vaan offtopikkina seuraavanlainen asia. Eilen lueskellessani taunuskeskusteluja tsättäsin kaverin kanssa samalla naamakirjassa.

En oikein tiedä mitä *****a tapahtui mutta alla tulos:

Kuva

Taunuskeskustelupalsta ja facebook menivät naimisiin.
Sama juttu mulla just äsken :lol:

Lähetetty: 16 Kesä 2010, 07:50
Kirjoittaja jryti
Enään ei ole tämäkään foorumi pyhä, kun likainen naamakirja on ulottanut lonkeronsa tännekin :lol: