Uutta taunusta

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

FoorttiFani kirjoitti:Tuo alakerran huohutus taphtuu kutosessa venakoppien kautta. Ota vaikka öljykorkki pois ja katso roiskiiko tikusta sitten öljyä.
Roiske loppuu kun korkin otti pois. Onko tämä nyt sitten hyvä vai huono asia?

Ja sivumennen huomautettuna: voisiko sitä edes tuollaisen operaation pystyä ihminen tekemään ilman että joku tuntematon tulee viereen horisemaan. Ei näköjään.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Sit voi olla se toisen venakopan huohotusletku tukkeessa, tai se venttiili jumissa? Pura toisesta kopasta se letku ja venttiili ja tsiigaile niitä :)
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

FoorttiFani kirjoitti:Sit voi olla se toisen venakopan huohotusletku tukkeessa, tai se venttiili jumissa? Pura toisesta kopasta se letku ja venttiili ja tsiigaile niitä :)
Okei, eli siis tuota noin niin. Siitä toisesta venttiilikopasta siis lähtee letku joka menee siihen kaasuttimen alaosassa olevaan juttuun, joka imee (pahoitteluni, että tekniset termit on hieman hukassa). Missä se venttiili siis tarkalleen ottaen on? Jos tämä huohotus on jumissa pitäisikö öljynruikkimisen lakata kun ottaa pois sen letkun vai vaatiiko sen oikea toiminta sen pcv venttiilin olemassaolon/imun?

EDIT: öljynruikkiminen lakkasi kun kiskasin letkun irti siitä venttiilikopasta. Eli jonkinlaista tukosta ilmeiseti on. Edelleen ihmettelen missä se venttiili on täsmälleen ottaen on.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

meneekö siihen venttiilikoppaan se pelkkä letku? Vai onko siinä letkun päässä se metallinen osa, eli se venttiili? :)
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

FoorttiFani kirjoitti:meneekö siihen venttiilikoppaan se pelkkä letku? Vai onko siinä letkun päässä se metallinen osa, eli se venttiili? :)
Kummassa päässä? Venttiilikopassa vai siinä toisessa päässä? ( A vai B) Perkele, ei yliopistossa tällasia asioita käsitelty! :lol: Käsiteltiin kyllä polttomoottorin carnot'n kierron termodynamiikkaa, mutta se ei oikein auta tässä tilanteessa. Jos jaksais menis ottaan valokuvan. Mutta kun ei nyt pysty. Kuva selventäänkön asiaa:

Kuva

PS. Mainittakoon että kävin lähibaarissa juomassa parit asennusöölit. Aika hyvä kuva vaikka itse sanonkin. :lol:
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

jaa-a siitä sitten varmaan puuttuu se venttiili. Mutta se ei kyllä vaikuta vissiin tähän asiaan :) Eli tukos on luultavasti tossa kaasarin alla olevassa välilevyssä. Pura vaikka kaasari ja se välilevy pois ja putsaile se hyvin.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

FoorttiFani kirjoitti:jaa-a siitä sitten varmaan puuttuu se venttiili. Mutta se ei kyllä vaikuta vissiin tähän asiaan :) Eli tukos on luultavasti tossa kaasarin alla olevassa välilevyssä. Pura vaikka kaasari ja se välilevy pois ja putsaile se hyvin.
Noo, mitähän piti kysymäni. Ainiin, voiko tukosta olla jos edellisen kohdan A kuitenkin imee, eli ainakin sormi jää liittimeen hyvästi kiinni. EDIT: Joo ja jos venttiili puuttuu räjähtääkö maailma jos sitä ei ole, vai onko se hyvin vai erittäin suotavaa olla? Eli onko se venttiili siis joku aivan erillinen mötikkä tuossa A ja B kohdan välillä? Vääntäkkee rautalangasta.
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Hyvin jätkä piirtää! :D

Mun mielestä se venttiili on toi pystynatsa tossa A kohdassa.
Sen venttiilin idea on että tyhjäkäynnillä, kun on enemmän alipainetta, se venttiili on enemmän kiinni.
Ja sitten kun kaasua painaa ja alipainetta on vähemmän, pääsee venttiili aukeamaan enemmän, jotta se jaksaisi imeä suuremman kuormituksen aiheuttamat suuremmat huohotukset.

Voi olla että venttilin imuvirtaus ei riitä imemään niitä suurempia huohotuksia.

Mun piti omassani laittaa aikoinaan kaksi noita venttiilejä rinnakkain, että ne yhdessä jaksoivat hoitaa koneen huohotukset. Se ei muuten ollut ihan pientä huohotusta se. :lol:

Tuossa kuva niistä kahdesta pcv-venttiilistä:
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... G_5768.jpg

Jos alkaa tuntua siltä, ettei yksi venttiili riitä, niin voit myös laittaa T-liittimen keskelle tota A-B letkua ja haaroittaa siitä kolmannen haaran ilmanputsariin. Tällöin ylimääräiset paineet menevät ilmanputsarille, mitä venttiili ei jaksa imeä.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mitä yliopistossa tarkalleen ottaen opetetaan...? Ala-asteella opetellaan piirtämään ja kirjottamaan,mutta eikö siellä neuvottu edes pysymään kaukana kaikista siniovaali tuotteista?! :lol:

Äijä handlaa aika hyvin ton piirtämisen ja kirjottamisen noin niinkun koulutuspohjaan nähden :D
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Kaikki, mitä ei yliopistossa opetettu, tulee kyllä opittua kantapään kautta, mikäli vaan omistaa vanhan taunuksen. 8) :wink:
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Tomi kirjoitti:Mitä yliopistossa tarkalleen ottaen opetetaan...? Ala-asteella opetellaan piirtämään ja kirjottamaan,mutta eikö siellä neuvottu edes pysymään kaukana kaikista siniovaali tuotteista?! :lol:
Pääaineenani oli paintilla piirtäminen pikku kekkulissa.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

20m kirjoitti:Hyvin jätkä piirtää! :D

Mun mielestä se venttiili on toi pystynatsa tossa A kohdassa.
Sen venttiilin idea on että tyhjäkäynnillä, kun on enemmän alipainetta, se venttiili on enemmän kiinni.
Ja sitten kun kaasua painaa ja alipainetta on vähemmän, pääsee venttiili aukeamaan enemmän, jotta se jaksaisi imeä suuremman kuormituksen aiheuttamat suuremmat huohotukset.

Voi olla että venttilin imuvirtaus ei riitä imemään niitä suurempia huohotuksia.

Mun piti omassani laittaa aikoinaan kaksi noita venttiilejä rinnakkain, että ne yhdessä jaksoivat hoitaa koneen huohotukset. Se ei muuten ollut ihan pientä huohotusta se. :lol:

Tuossa kuva niistä kahdesta pcv-venttiilistä:
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... G_5768.jpg

Jos alkaa tuntua siltä, ettei yksi venttiili riitä, niin voit myös laittaa T-liittimen keskelle tota A-B letkua ja haaroittaa siitä kolmannen haaran ilmanputsariin. Tällöin ylimääräiset paineet menevät ilmanputsarille, mitä venttiili ei jaksa imeä.
No tässähän asiaa tulikin oikein rautalangasta väännettynä, kiitän siitä. Katselen sitten uudemman kerran kun auto tulee paikkaamosta. Bitää varmaan käydä biltemassa ostelemassa letkua ja muita härpäkkeitä. Mainittakoon että ärsyttävän lähellä tuo A ja B ovat toisiaan. Pitää tosi jyrkkä mutka letkuun saada väännettyäkäännettyä.

Huvitin tässä itseäni ajatuksella että pitäisiköhän mennä ammattikouluun. Ongelma tietysti on se, että mitenköhän asuntolaina hoituu sinä aikana. Pitää varmaan ottaa selvää missä lääkärinaiset viettää iltaa. Mieluiten suomenruotsalaiset lääkärinaiset niin voi sitten päälystää taunuksen lehtikullalla.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Ihan vaan offtopikkina seuraavanlainen asia. Eilen lueskellessani taunuskeskusteluja tsättäsin kaverin kanssa samalla naamakirjassa.

En oikein tiedä mitä *****a tapahtui mutta alla tulos:

Kuva

Taunuskeskustelupalsta ja facebook menivät naimisiin.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

PimpBot9000 kirjoitti:Ihan vaan offtopikkina seuraavanlainen asia. Eilen lueskellessani taunuskeskusteluja tsättäsin kaverin kanssa samalla naamakirjassa.

En oikein tiedä mitä *****a tapahtui mutta alla tulos:

Kuva

Taunuskeskustelupalsta ja facebook menivät naimisiin.
Sama juttu mulla just äsken :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Enään ei ole tämäkään foorumi pyhä, kun likainen naamakirja on ulottanut lonkeronsa tännekin :lol:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Vastaa Viestiin