K18!!!K18!!! Perk****n Pa**a ruoska! ketuttaa toi taunus!!!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
K18!!!K18!!! Perk****n Pa**a ruoska! ketuttaa toi taunus!!!
Pyydän anteeksi kiroilun määrää.. No kuitenkin... EDELLIS PÄIVÄNA se meni leimasta!!! **ttu vihdoin... ja EILEN aamulla ei startannut mutta bensa pumppu puski ja solenoidi napsui mutta ei vaan p*rke*e startannut... no per*e*e mersulla töihin... ilta päivällä motonetista uusi akku (88€) apuvirta kaapelit ja jotain pientä.. JA sitten... PE*K*LE ilman apuvirtaa se mulk** käynnistyi pienen sahauksen seurauksena!!!! tallille tanella---> uusi akku latinkiin ja soittimelle uusi virta johto ku ei toiminut soitin jos autolla ajoi.. no tuo ei kyllä ratkaissut ongelmaa... illalla auto käymään ilman ongelmia ja hesen kautta kotiin.. 3h päästä starttaamaan ku kone oli jäähtynyt... kaks polkasua ja startti x3 ja se käynnistyi... Tänään h******i avasin lukon, kahvasta kiinni, kääntö ja kahva heti perkele irti!!!! sen jälkeen (TAAS se pieni perkele ei edes suostunut käymään...) 20 min sahausta ja sitten se käynnistyi (jes) tosin kun päästin kaasusta se ruoja uskalsi sammua.. eikä sen jälkeen käynnistynyt joten palasin kotiin kiroilemaan ja aivan raivoissani ja oli muija ihmeissään et mikäs mua nyt oikein v**ut*aa!! ja sen seurauksena päätin tulla tänne avautumaan... JA KYLLÄ HELPOTTI!!!
ANTEEKSI VIELÄ KIELENKÄYTTÖNI...
ANTEEKSI VIELÄ KIELENKÄYTTÖNI...
2.3 16v Evolution I
Älähän nyt.
Juuri tällaisten tapahtumien johdosta on meille kaikille taunuksen omistajille se taivaspaikka varattuna.
Osaan hyvin kuvitella miltä se tuntuu tapella vanhan auton kanssa. Minulla on myös siitä kokemusperäistä tietoa. Monta kertaa on meinannut suoni puhjeta päästä ja tehnyt mieli huuuuutaaaaaa!!!
Mutta starttausongelmia voi helpottaa esim. että jos solenoidi vaan naksuu, niin pieni kopautus vasaralla siihen ja uusi yritys. Ja voisi tietty myös irrottaa sitten ajan kanssa sen startin ja avata, putsata ja voidella kevyesti se solenoidi.
Ja siihen sahaamiseen liittyen vois tarkistaa, että ryyppy toimii niinkuin pitää, mikäli kaasarista on kyse.
Ja toinen mikä vois jelppiä, että jos pakkasella startti pyörittää laiskasti, niin säätää sytkäennakkoa hieman myöhemmälle, jottei seos syty liian aikaisin.
Ja syntiset öljytkin voisi jelpata. Jos uskaltaa laittaa.
Juuri tällaisten tapahtumien johdosta on meille kaikille taunuksen omistajille se taivaspaikka varattuna.
Osaan hyvin kuvitella miltä se tuntuu tapella vanhan auton kanssa. Minulla on myös siitä kokemusperäistä tietoa. Monta kertaa on meinannut suoni puhjeta päästä ja tehnyt mieli huuuuutaaaaaa!!!
Mutta starttausongelmia voi helpottaa esim. että jos solenoidi vaan naksuu, niin pieni kopautus vasaralla siihen ja uusi yritys. Ja voisi tietty myös irrottaa sitten ajan kanssa sen startin ja avata, putsata ja voidella kevyesti se solenoidi.
Ja siihen sahaamiseen liittyen vois tarkistaa, että ryyppy toimii niinkuin pitää, mikäli kaasarista on kyse.
Ja toinen mikä vois jelppiä, että jos pakkasella startti pyörittää laiskasti, niin säätää sytkäennakkoa hieman myöhemmälle, jottei seos syty liian aikaisin.
Ja syntiset öljytkin voisi jelpata. Jos uskaltaa laittaa.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Se on hyvä et voi välillä avautua, mutta tuohan on aivan normaalia taunuksen talvikäytössä
Ite pari talvea tanella ajellu, ja milloin mitäkin ongelmaa.
Kovilla pakkasilla autoon ei päässy sisälle ja jos pääsi niin ovet ei pysyny enää kiinni ja niitä joutu sitte turvavöillä köyttelemään, kerran ainakin pamahti noin 50km/h vänkärin ovi täysin auki kesken kaarteen ku oli lukko vähän jähmee.
Käyntiin oma tais lähtee suht hyvin, mutta laseja ei sitte saanukkaan sulaks millään ne oli ikijäässä sisältäpäin
Kone tahto lämmetä vähän huonosti ja välillä turhankin hyvin tais se keittikin kunnolla pari kertaa
Koska sisä lämppäristä tuli niin huonosti lämmintä ei lattia päässyt talvfen aikana sulamaan niin siihen kertyi aivan kunnon jää. Välillä piti jalan lepuutus tuesta hakkailla jäätä pois kun jalka tahto luiskahdella siitä päältä.
Mutta muutenhan taunus oli loistava auto talvellakin
Ite pari talvea tanella ajellu, ja milloin mitäkin ongelmaa.
Kovilla pakkasilla autoon ei päässy sisälle ja jos pääsi niin ovet ei pysyny enää kiinni ja niitä joutu sitte turvavöillä köyttelemään, kerran ainakin pamahti noin 50km/h vänkärin ovi täysin auki kesken kaarteen ku oli lukko vähän jähmee.
Käyntiin oma tais lähtee suht hyvin, mutta laseja ei sitte saanukkaan sulaks millään ne oli ikijäässä sisältäpäin
Kone tahto lämmetä vähän huonosti ja välillä turhankin hyvin tais se keittikin kunnolla pari kertaa
Koska sisä lämppäristä tuli niin huonosti lämmintä ei lattia päässyt talvfen aikana sulamaan niin siihen kertyi aivan kunnon jää. Välillä piti jalan lepuutus tuesta hakkailla jäätä pois kun jalka tahto luiskahdella siitä päältä.
Mutta muutenhan taunus oli loistava auto talvellakin
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Joo,niin se on.
Ei mulla vaan koskaan ole ollut mitään
ongelmia Taunuksen talvikäytössä.
Ja kuitenki olen vuosikymmenten aikana
ajellut talvikilometrejä piiitkästi toistasataatuhatta.
Kymmenisen vuotta sitten,ku oli
pikkusen tiukempaa pakkasta,parhaana
päivänä -45 astetta,niin sai keräillä
porukkaa kyytiin.
Moni auto ei kulkenu,mutta -73 1.6 TAUNUS kulki.
Renkaat oli vähän neliskanttiset ja kannatinlaakeri
huusi kun Stuka syöksyssä.
Ps.loppu muuten monen uudehkon kulkuneuvon
omistajan Taunusvinoilut siihen
Ei mulla vaan koskaan ole ollut mitään
ongelmia Taunuksen talvikäytössä.
Ja kuitenki olen vuosikymmenten aikana
ajellut talvikilometrejä piiitkästi toistasataatuhatta.
Kymmenisen vuotta sitten,ku oli
pikkusen tiukempaa pakkasta,parhaana
päivänä -45 astetta,niin sai keräillä
porukkaa kyytiin.
Moni auto ei kulkenu,mutta -73 1.6 TAUNUS kulki.
Renkaat oli vähän neliskanttiset ja kannatinlaakeri
huusi kun Stuka syöksyssä.
Ps.loppu muuten monen uudehkon kulkuneuvon
omistajan Taunusvinoilut siihen
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
juu juu.. nätistihän tuokin lähti käymään vakio kaasarilla kun OLI tuo kuuluisa ryyppy... mutta menkääs nyt katsomaan näettekö mulla ryypyn vaijeria jossain... no ettepäs näekkään... niinpä... kun olis... mutta ei se mitään.. tänään hajosi jo kondensaattori aamulla käynnistellessä että ei sitten tarvinnutkaan töihin tanella lähteä... no ei voi mitään..
2.3 16v Evolution I
niin no ei sovi alku peräinen ryyppy vaijeri näihin kaasareihin.. liian lyhyt.. joten samapa tuo vaikka kiskasee sen helvettiin sieltäHerkko kirjoitti:Ja sehän on tietysti Taunus merkkisen
auton syytä,että omistaja "rakentelee"ja purkailee,
esim.nyt ryyppyvaijerit nevadaan.
Sitte valitetaan Fordin surkeutta.. :?
Siteeraan kuudettatoista kertaa wanhaa Ford
asentajaa:"hyviä vehkeitä,kun osaa käyttää"
2.3 16v Evolution I
Höh. Lukot ja ovet ja kaikki muu toimii, paitti ei lähde käyntiin
Taunus hyytyi maanantaina toiselle puolelle Lahtea johonkin elektroniikkahäiriöön, kasteli tulpat. Kiva vaihtaa niitä tienposkessa 16 asteen pakkasessa, mutta lähtipä tulille sen jälkeen. Tosin ajoin vain takaisin kotiin ja jätin pihalle, mutta eipä tuo lähde enää mihinkään...
Niin pirun kylmä ettei viitti edes mennä läppärin kanssa ihmettelemään että mikä sieltä hajosi. Mercury onneksi toimii taas, siitäkin jäätyi kytkinnesteet sunnuntaina ja molemmat kytkinsylinterit hajosi
Taunus hyytyi maanantaina toiselle puolelle Lahtea johonkin elektroniikkahäiriöön, kasteli tulpat. Kiva vaihtaa niitä tienposkessa 16 asteen pakkasessa, mutta lähtipä tulille sen jälkeen. Tosin ajoin vain takaisin kotiin ja jätin pihalle, mutta eipä tuo lähde enää mihinkään...
Niin pirun kylmä ettei viitti edes mennä läppärin kanssa ihmettelemään että mikä sieltä hajosi. Mercury onneksi toimii taas, siitäkin jäätyi kytkinnesteet sunnuntaina ja molemmat kytkinsylinterit hajosi
Mertie pub & 3D
Taunus on kyllä parhaita talviautoja mitä ite tiedän. Ainoa huonompi puoli on lumessa kulkeminen, jos ei satu ylimäärästä painoa olemaan paksissa.
Mutta jos vaan auto yleisesti, ja etenkin laturi ja akku on kunnossa ja jos viel sattuu lohkolämmitin löytymään, niin varmasti lähtee käyntiin aina. (Ainakin OHC-moottori)
Eli jos vaan pitää vähän huolta autosta, niin ei kyllä mitenkään erityisesti ole Taunuksen kanssa ongelmia talvellakaan.
Ja ne ovetkin kyllä toimii kun rasvaa lukot sillai ettei vesi viihdy siellä, se kun tuppaa pakkasilla olemaan aika kovaa.. Niinkuin jotkut rasvatkin kyllä, eli pitää vähän kattoa mitä aineita minnekin laittaa.
Ja jos Taunuksessa ei talvella tarkene, niin jotain on lämmityslaitteessa vialla. On kyllä todella lämmin auto verrattuna esim saman ikäluokan Opeleihin. (ainakin mitä itellä on niistä kokemuksia ja taitaapa broidin b-kadettissakin olla Fordin lämppärinkenno jostain syystä..)
Mutta jos vaan auto yleisesti, ja etenkin laturi ja akku on kunnossa ja jos viel sattuu lohkolämmitin löytymään, niin varmasti lähtee käyntiin aina. (Ainakin OHC-moottori)
Eli jos vaan pitää vähän huolta autosta, niin ei kyllä mitenkään erityisesti ole Taunuksen kanssa ongelmia talvellakaan.
Ja ne ovetkin kyllä toimii kun rasvaa lukot sillai ettei vesi viihdy siellä, se kun tuppaa pakkasilla olemaan aika kovaa.. Niinkuin jotkut rasvatkin kyllä, eli pitää vähän kattoa mitä aineita minnekin laittaa.
Ja jos Taunuksessa ei talvella tarkene, niin jotain on lämmityslaitteessa vialla. On kyllä todella lämmin auto verrattuna esim saman ikäluokan Opeleihin. (ainakin mitä itellä on niistä kokemuksia ja taitaapa broidin b-kadettissakin olla Fordin lämppärinkenno jostain syystä..)
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Kannatan... eilen tuli ensimmäinen osto yritys vastaan ku en päästäny 2.3 coswort mersua ohi... lähti seuraamaan ja kun pysähdyin ni heppu hyppäs autosta ja tuli kysymään et onko pellin alla ahdettu pata ja kun ilmoitin että ei, ni kysys suoraan onko myytävänäDrifter_ kirjoitti:Jos autossa ei edes ryyppyä ole ni ei pitäs ees mennä yrittämään startata sitä jos lämpötila vähänkää alle 5 astetta saati että reilusti pakkasella
...tarvike ryyppyvaijereita saa tarvikeliikkeistä, kannattaa hakea ja asentaa kiinni ni ei enää vituta
2.3 16v Evolution I