Ford taunus GTS

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

AtAi
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Syys 2009, 06:25
Paikkakunta: RaisioCity

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Mois kirjoitti:En vaihtais kojelautaa, keulan voi muuttaa ja ottaa ton paneelin takavalojen välistä pois.
jaa sää tykkäät et tanes o ransitin ratti ja kojelauta :lol: :wink:
kaikkee kivaa ja kiiltävää
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

AtAi kirjoitti:
Mois kirjoitti:En vaihtais kojelautaa, keulan voi muuttaa ja ottaa ton paneelin takavalojen välistä pois.
jaa sää tykkäät et tanes o ransitin ratti ja kojelauta :lol: :wink:
Joo, mul on jo omas Tanes Transitin kone :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Mois kirjoitti:
AtAi kirjoitti:
Mois kirjoitti:En vaihtais kojelautaa, keulan voi muuttaa ja ottaa ton paneelin takavalojen välistä pois.
jaa sää tykkäät et tanes o ransitin ratti ja kojelauta :lol: :wink:
Joo, mul on jo omas Tanes Transitin kone :D
Jaa sulla on harvinainen Taunus-Transit :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

OLis viel 60-luvun Taunus-Transitin neloskonekin jemmassa, sen vois myös soveltaa Taneen :wink:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

Mois kirjoitti:
AtAi kirjoitti:
Mois kirjoitti:En vaihtais kojelautaa, keulan voi muuttaa ja ottaa ton paneelin takavalojen välistä pois.
jaa sää tykkäät et tanes o ransitin ratti ja kojelauta :lol: :wink:
Joo, mul on jo omas Tanes Transitin kone :D
Mielenkiinnosta pakko kysyä oliko noissa vanhoissa ransuissa ihan samanlainen oharin kone kuin esmes just taunuksissa?Itellä oli joskus vanha "poliisi-maija" 2.0L bensa ransu ja kulki vallan mainiosti ja kone oli samannäköinen kuin taunuksissa kun sitten taas esim. lava-sierrassa ja ha-sierrassa ei ole sama kone sisuskaluiltaan vaikka kummassakin olisi 2.0L :shock:
Tiedätkö onko noissa vanhoissa lava-ransuissa mitkä kutosella sit sama kone kuin caprissa kun niissä oli 3.0L v6 essex :roll: ?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

vortec kirjoitti:Mielenkiinnosta pakko kysyä oliko noissa vanhoissa ransuissa ihan samanlainen oharin kone kuin esmes just taunuksissa?Itellä oli joskus vanha "poliisi-maija" 2.0L bensa ransu ja kulki vallan mainiosti ja kone oli samannäköinen kuin taunuksissa kun sitten taas esim. lava-sierrassa ja ha-sierrassa ei ole sama kone sisuskaluiltaan vaikka kummassakin olisi 2.0L :shock:
Transuistakin löytyy niitä matalapuristeisia ohareita, mut muistaakseni ihan perus "sierra" ohareita myös.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

vortec kirjoitti: Tiedätkö onko noissa vanhoissa lava-ransuissa mitkä kutosella sit sama kone kuin caprissa kun niissä oli 3.0L v6 essex :roll: ?
Oliko se nyt jotenkii niin et polisilla tai jollain vastaavalla oli käytössä 3.0 essex transuja.
Olihan täällä muistaakseni joskus myynnissä semmonen reinikais mallin ransu 3.0 essex + eaton M90 paketilla :)
Semmonen olis varmaan ihan kiva :)

edit: se täällä myynnissä ollu tais ollakii 2,3 v6 + eaton, mut tollanen 3.0 oli jossain myös.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Taunus-Transit on kuulkaas niin vanhaa aikaa ettei oohooseetä oo ollu vielä silloin käytössä..
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Aaa, tässä puhutaan taunus transitista :D
Pitää lukee järellä ens kerralla :lol:
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

samiharju kirjoitti:Taunus-Transit on kuulkaas niin vanhaa aikaa ettei oohooseetä oo ollu vielä silloin käytössä..
juu nyt ei puhuta niistä vaan ransun koneista :wink: oma ransu oli vm84 ja siinä oli 2L ohc ja saman aikakauden pollariransuissa oli v6 essex.Eli selvisi että ohc-koneissa löytyy myös niitä matalapuristeisia koneita joita käytettiin pakuissa mutta mites tuo pollarien v6?onko siitä tietoa käytettiinkö caprissa samaa vai oliko tämäkin joku matalapuristeinen malli?
Ihan mielenkiinnolla kyselen :D
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

meillä oli intissä ambulanssina ransitti joku 82-84 :roll: mikä oli matalapuristeisella ohc:llä + muuttuvakurkkunen.. kerrassaan raju laite :lol:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on -93 Transun OHC, eikä se taida kovin matalapuristeinen olla, ei ainakaan siltä vaikuta :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

Mois kirjoitti:Mul on -93 Transun OHC, eikä se taida kovin matalapuristeinen olla, ei ainakaan siltä vaikuta :D
Ai sulla on niin uutta mallia :wink:
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

vortec kirjoitti:
samiharju kirjoitti:Taunus-Transit on kuulkaas niin vanhaa aikaa ettei oohooseetä oo ollu vielä silloin käytössä..
juu nyt ei puhuta niistä vaan ransun koneista :wink: oma ransu oli vm84 ja siinä oli 2L ohc ja saman aikakauden pollariransuissa oli v6 essex.Eli selvisi että ohc-koneissa löytyy myös niitä matalapuristeisia koneita joita käytettiin pakuissa mutta mites tuo pollarien v6?onko siitä tietoa käytettiinkö caprissa samaa vai oliko tämäkin joku matalapuristeinen malli?
Ihan mielenkiinnolla kyselen :D
Kyllä ransujen Essexit on ihan samoja kun Caprin,Granadan ja Consulin...Essex on vakiona melko matalapuristeinen...8,9.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

isoatlas kirjoitti:
vortec kirjoitti:
samiharju kirjoitti:Taunus-Transit on kuulkaas niin vanhaa aikaa ettei oohooseetä oo ollu vielä silloin käytössä..
juu nyt ei puhuta niistä vaan ransun koneista :wink: oma ransu oli vm84 ja siinä oli 2L ohc ja saman aikakauden pollariransuissa oli v6 essex.Eli selvisi että ohc-koneissa löytyy myös niitä matalapuristeisia koneita joita käytettiin pakuissa mutta mites tuo pollarien v6?onko siitä tietoa käytettiinkö caprissa samaa vai oliko tämäkin joku matalapuristeinen malli?
Ihan mielenkiinnolla kyselen :D
Kyllä ransujen Essexit on ihan samoja kun Caprin,Granadan ja Consulin...Essex on vakiona melko matalapuristeinen...8,9.
Do dii nyt tämäkin selvisi :)
Vastaa Viestiin