Hiton vanhat autot

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hiilidioksidisammutin ei ainakaan sotke eikä tuhoa mitään, mut en tiedä sen tehoa bensapaloissa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

hezu kirjoitti:
Janzamar kirjoitti:Tosiaankin paska säkä..ittelle löyty 168 000 ajettu perusmalli ja on
aika ok, ...mitäs pelastamisen arvoista sulle siitä jäi?
Vai paloiko ihan kokonaan?
Öö, öljypullo, ristikkoavain ja pumppu. Takakontista pelastin palon jälkeen. :)
Ai niin. Otin mä etupään nivelenkin talteen. Täytyy miettiä, lahjoitanko mun ylimääräiset Taunus-osat jollekulle vai rupeanko kyttäämään uutta. Ykköskoppainen kiinnostais.

Ihmettelin, mistä palo lähti. Huomasin kyl pienen bensan hajun, mut ajattelin sen johtuvan vain siitä, kun kaasariin oli varmaan mennyt ylimääräistä bensaa työntöstartin jälkeen. Kuvailemani possahdus varmaan kuului akusta - luulisin.

Ens kerralla sit suosiolla kaikki letkut, johdot ja liittimet uusiks. Lisäksi vähintään sammutuspeite mukaan. Ois ehkä jotain voinut pelastaa. Tosiaan auto meni Tattarisuolle, joten sieltä voi saada lähinnä peräpään osia. Kaikki alkuperäisiä ja luultavasti kohtuullisen hyväkuntoisia. Kilometrejä kun ei ollut vielä paljon.

Joo lahjota osat mulle :lol:
Ykköskoppanen on kyllä hieno.. 8) 8)
Taunus Maximus =)
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

Olen kerran volvon 360 sammuttanut, kun sytty bensapalo purkaessa (Täysin oma vika). Auto oli kyljellään ja bensaa valu tankista maahan ja rälläkän kipinä suihku sytytti sen. Imas melko ilosesti liekin tankkiin joka alkoi roihuta kunnolla ja levis nopeasti pohjan massoihin. Volle ehti kärytä n.1,30-2min ja liekitkin kerkes nousta jo pari metrisiksi, ennen kuin olin löytänyt 6kg jauhe sammuttimen. Tässä vaiheessa palo näytti jo niin rajulta etten uskonut millään, että vois vielä pikku pullolla sammua. Ajattelin ettei siinä enää mitään häviä ja menin niin lähelle autoa kuin uskalsin n.1.5m ja aloin päästää ainetta palon juureen. Ihmetys oli melko suuri kun tuli alkoi laantumaan ja pullon viimeisillä pihahduksilla sammui :shock:
Tulipahan tuossa huomattua kuinka järkyttävän nopeasti autopalo leviää ja että 6kg sammuttimellakin tekee jotain, kunhan suuntaus osuu täydellisesti sieltä pöntöstä ei sitä tavaraa kovinkaan kauaa tule. Tuo sammutin löytyi naapuri tallista lainaan ja käytön jälkeen pelastus laitoksen porukka täytti pöntön ilmaiseksi koska oli palossa käytetty.
Niin joo broidi ehti tyhjätä tohon jo vieressä olleen 2kg sammuttimen kun paloaika oli ollut n.20sek ei riittänyt tavara, vaikkei tuli ollut levinnyt tuolloin vielä edes kovin rajusti.
Itelleni aioin hankkia taunukseen (kun se nyt joskus on valmis) vähintää 6kg neste sammuttimen ehkä jopa kaksi, ne on kuitenkin melko halpoja palovakuutuksia.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Multa kans paloi vani joskus aikanaan,jollain bilteman termarin kokoisella sammuttimella ei tee kyllä muutakun korkeintaan kajauttaa ensimmäistä viisasteliaa jakaukseen ja heittää takalasista hyttiin...
suihkutettiin 2 isoa sammutinta ja lapiolla lunta konehuoneeseen,niin vieläkin oli palokunnalla tekemistä,että sai auton sammumaan.Auto korjattiin on kait edelleen liikenteessä :lol:
Ei tosin itse enää laittanut,sen verran vitutti,vaikka vakuutuksesta rahat sainkin...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vastaa Viestiin