Maalauksen hinnoista

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ktn83
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Elo 2009, 18:36
Paikkakunta: Salo/Hajala

Viesti Kirjoittaja ktn83 »

Jes.. hyvä että ainakin jotkut tykkää.. Standox:in maaleista mulla ei olekkaan kokemusta.. koululla kuulemma ottaivat vuosi valmistumiseni jälkeen käyttöön.. siellä oli kuivunut linja 3kk käyttökelvottomaksi (kuulemma.. :roll: ) ite touhuun pääsääntöisesti Dupond:in sävyillä, ja valitettavasti niille ei hirveästi ainakaan multa pisteitä heru.. :( Värivammaisia turhan paljon, taikka ei enää kuin suoralla rajalle ei tehdä.. jos pitäisi niin häivytetään toiseen lohkoon.. suoralla on turha yrittää.. :? eri maaleilla aina eri tyylit, ja 2 tekijää niin ei koskaan sama lopputulos.. :)
..WannaBE..
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Off topicia, mutta toi oli kyllä aika osuvaa: "Kuume on kova & nokka vuotaa.. Siis tallille.." :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
ktn83
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Elo 2009, 18:36
Paikkakunta: Salo/Hajala

Viesti Kirjoittaja ktn83 »

my bad.. :oops: Meillä hinta koostuu siis pitkälti pohjatoiden määrästä, myös mahd hitsaukset.. (nykyään kyllä isommat korjaamot liimaa pellit, pois sulkien kantavat.. niin ei vetele = on vähemmän oiottavaa.. näin myös me..) ja ihan tuntityönä muuten menee pitkälti.. :) urakkaa on vaikea sopia jos pitää olla takuuta, koska ei sitä nää pirukaan mitä siella pinnan alla on, jos pinnassa ei ole mitään vikaa.. :? silloin pitäis ajaa pellille, ja ajetaankin jos niin.. mutta esim: taunus yli ilman pohjia olis materiaalit + n.300€ ruiskutus sis.2xuuni, irto-osat ja kori.. :) lokasuoja, uusi/suora n.180€ ja ovi uusi/suora n.300€.. Kaikki kuitenkin pitäisi nähdä, ennen kuin voi sitä ihan tarkkaa hintaa kertoa.. :? Pitkälti teemme vakuutusyhtiöiden töitä ja osittain yhteistyötä merkkiliikeiden kanssa.. mutta yksityiset ovat aivan yhtä tervettulleita asiakkaaksi.. :) Ja tack tack, fraaseihin pitää kertoa totuus ja koko totuus.. :lol:
..WannaBE..
ktn83
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Elo 2009, 18:36
Paikkakunta: Salo/Hajala

Viesti Kirjoittaja ktn83 »

Paussi kirjoitti:Off topicia, mutta toi oli kyllä aika osuvaa: "Kuume on kova & nokka vuotaa.. Siis tallille.." :D
Olihan se aikaansa edellä.. ;) muuttuu aina mielentilatutkimuksen mukaan.. 8)
..WannaBE..
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

maalauksen hintaan vaikuttaa paljon se, jos tekee itse kaiken mitä voi, eli osien irrotus, perussiivous ennen toimenpiteitä, peittelyt mitä voi tehdä. jossain pikkufirmoissa voit peitellä jne maalaamon tiloissa jos sopii erikseen. saattaa pian yks 500e säästyä. sama koskee loppusiivousta; sanoilla "teen itse kaiken muun paitsi viimeistely ja maalaus" taiotaan paljon alennusta.
ktn83
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Elo 2009, 18:36
Paikkakunta: Salo/Hajala

Viesti Kirjoittaja ktn83 »

samiharju kirjoitti:maalauksen hintaan vaikuttaa paljon se, jos tekee itse kaiken mitä voi, eli osien irrotus, perussiivous ennen toimenpiteitä, peittelyt mitä voi tehdä. jossain pikkufirmoissa voit peitellä jne maalaamon tiloissa jos sopii erikseen. saattaa pian yks 500e säästyä. sama koskee loppusiivousta; sanoilla "teen itse kaiken muun paitsi viimeistely ja maalaus" taiotaan paljon alennusta.
Pitää paikkaansa.. :) Hinta tippuu aina, mitä enemmän pystyy itse tekemään.. tässäkin kuitenkin kannattaa käyttää ihan maalaisjärkeä "jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään" taikka ainakin pyytää neuvoja ennen.. useasti vain saa korjata toisten tekemisiä, kun tosiaan on itse tehty.. toisaalta itse tekemällä oppii parhaiten.. ja suosittelen aina kokeilemaan ja neuvoja kyllä saa.. ei se mitään "ydinfysiikkaa" ole.. :) ja kun ostaa tarvittavat tuotteet vielä "maalaamolta" jossa työ tehdään niin saa mahd. hieman halvemmalla kuin suoraan liikkeestä ellei sitten taas tunne myyjiä muuten.. :)
..WannaBE..
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

Oletkos kysynyt Jaalan Vililtä?
Drive it like you stole it
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Ja jos joku maalausfirma ei suostu tekemään maalaustyötä muille kuin omille pohjille niin vaihda maalaria. Kyllä jokainen autonsa maalattavaksi vievä tietää ihan varmasti, että huonot pohjat peilaa, se ei taatusti johdu maalarista vaan siitä joka on hionut maalin alla olevan pellin/kitin/muun fillerin. Ja mulla on se käsitys, että jos tiedät vähänkin mitä kamaa olet alle ruiskinu ennen varsinasta maalausta, niin niillä perusteilla maalari osaa varmasti laittaa välikerroksen mikä ei reagoi pohja/pintamaalien/lakan kanssa. Eräskin ammatikseen autoja maalaaava kaveri sanoi, että hän ei ole vielä nähnyt sellaista maalia mihin ei toinen maali tartu. Väliin vain saatetaan tarvita pari kerrosta tarttujaa?!
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

vortec kirjoitti:Oletkos kysynyt Jaalan Vililtä?
jos pilkkua viilataan, niin tarkoitat varmaan Oravalan Viliä 8)
ktn83
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Elo 2009, 18:36
Paikkakunta: Salo/Hajala

Viesti Kirjoittaja ktn83 »

arska82 kirjoitti:Ja jos joku maalausfirma ei suostu tekemään maalaustyötä muille kuin omille pohjille niin vaihda maalaria. Kyllä jokainen autonsa maalattavaksi vievä tietää ihan varmasti, että huonot pohjat peilaa, se ei taatusti johdu maalarista vaan siitä joka on hionut maalin alla olevan pellin/kitin/muun fillerin. Ja mulla on se käsitys, että jos tiedät vähänkin mitä kamaa olet alle ruiskinu ennen varsinasta maalausta, niin niillä perusteilla maalari osaa varmasti laittaa välikerroksen mikä ei reagoi pohja/pintamaalien/lakan kanssa. Eräskin ammatikseen autoja maalaaava kaveri sanoi, että hän ei ole vielä nähnyt sellaista maalia mihin ei toinen maali tartu. Väliin vain saatetaan tarvita pari kerrosta tarttujaa?!
Varmasti moni maalaamo ottaa työn alle myös itsetehdyt pohjat.. :) "helppoa" rahaa.. ja olen täysin samaa mieltä, jos eivät suostu ottamaan niin kiikuttaa sitten jollekkin toiselle.. :wink: Mutta kun sitä vaan jos ei ole kokemusta tekijällä pohjista niin niihin kannattaa vaan perehtyä, ja siltikin peilaa.. siinä on iso urakka jo ammattilaisella saada vanhasta autosta suora.. Liian usein vaan kuulee kysymyksen että "missä tää oikein on maalattu.. :?: :?: :!: :!: " Sitten mainostetaan oikein että siellä ja halvalla.. unohdetaan vaan mainita että itse ja/tai joku muu teki pohjat.. :( niillä ei ole tekemistä kyseisen maalaamon kanssa.. Pariin otteeseen saanut selitellä että joo maalasin kyllä, mutta "jussi-janipekka" teki kyllä ihan itse pohjat :lol: välillä tulee kyllä ihan asiallisiakin pohjia työn alle.. :D
..WannaBE..
Vastaa Viestiin