Sivu 5/9

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 16:55
Kirjoittaja FoorttiFani
selvä, no sitte täytyy pärjäillä hänen kanssa :)

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 16:56
Kirjoittaja Mois
Siks en muutoskatsasta enää mitään, jos ei oo ihan pakko :lol:

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 16:57
Kirjoittaja Mois
FoorttiFani kirjoitti:selvä, no sitte täytyy pärjäillä hänen kanssa :)
Kai siinä putiikissa on muitakin, vai hoitaaks tää äijä yksinään muutoskatsastukset?

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 17:01
Kirjoittaja FoorttiFani
kai niitä voi joku muukin hoitaa juu, vois kysästä kyllä :)

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 17:03
Kirjoittaja Sultzi
Kun menee sinne niin vaatii vastaanottaja virkailijalta jonkun toisen katsastusmiehen siihen ja muistaa mainita perään että sellainen vielä joka omistaa maalaisjärkeäkin enemmän kuin herne pakastepussissa :)

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 17:07
Kirjoittaja Mois
Tääl meilläpäin on ollu ainakin mun sukulaisilla 3 kertaa vaikeuksia erilaisissa katsastus/rekisteröinti hommissa! Mikä ei oo A-katsastuksessa onnistunnu millään, on onnistunnu toisessa firmassa ilman mitään ongelmia!

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 18:54
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
FoorttiFani kirjoitti:Pitäis nyt jostain saadaa nää tiedot paperille, ei se katsuri muuten usko tämmöstä kloppia :) Sanos jo viimeks mulle, et laki on laki ja sitä ei pikkupojat muuta :lol:
Akelle lähettelin sähköpostia, katotaan vastataanko sieltä. Ei keltään sit löydy lisää näitä rakenteelliset erot lappuja, mis olis eri perävälityksiä esim.farmarin?
Mene lähinpään ford-liikkeeseen ja kysele sieltä tiskin taakse joku pitempään talossa ollut. Esittele asiasi, kaiva tietysti ensin mukaasi kaikki nyt saatavilla olevat paperit, esim tuo rakenteelliset erot, vanhan ja uuden moottorin sekä vaihteiston tiedot. Myös saatavissa olevat tiedot tuosta A- ja B-tyypin perästä, eli osoita itse niille että eroa ei ole kuin välityksessä ja sekin hyvin minimaalinen. Jos saat sen tekniikkaheebon puolellesi ja olemaan samaa mieltä kanssasi niin hän kirjoittaa sinulle paperin jolla tuo muutoskatsastus pitäisi onnistua.

Milläpä muuten silmämääräisesti erotatte tuon A-tyypin perän B-tyypin perästä varinkin jos A-tyyppiin on vaihdettu 9-tuumaiset takajarut jotka tuo 2.0 kone edellyttää.

Tuon katsastusmiehen asenteen kyllä ymmärtää siinä mielessä, että hän on vastuussa muutoksen laillisesta toteutuksesta. Tällöin paperiin painetun tekstin noudattaminen pilkulleen ei kasaa hänen päänsä päälle tulisia hiiliä, jos jossain vaiheessa auto otetaan tarkempaan syyniin, esimerkiksi vakavan kolarin seurauksena. Katsastushetkellä auto on ollut sääntöjen mukainen, ja jos siihen on jotain sen jälkeen tehty ei katsastusmies ole enää ensimmäinen joka tuomiolle viedään.

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 19:00
Kirjoittaja Mois
Joo, tiheemmällä perävälityksellä törmäät jänikseen/fasaaniin helpommin. En kyl tiedä millä logiikalla...

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 19:04
Kirjoittaja FoorttiFani
Jeps, näin voiskin tehdä. Täytyy Fordi liikkeessä kävästä tossa ensviikon aikana. Kiitoksia neuvoista, kai tämä tästä :)

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 22:07
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Mene sinne valmistautuneena ja riittävin paperein varustautuneena. Ja selvitä itsellesi etukäteen mitä eroa todellisuudessa on A- ja B-tyypin perissä. Jarrut ja välityssuhde lienee ainoat. Vetoakselit lienevät samat kaikissa.

Pientä paperijumppaa siis teettää mutta sillä ne asiat yleensä selviää.

Lähetetty: 20 Huhti 2009, 09:17
Kirjoittaja teroniusmonk
Ja niitä papereita vois sit laitella tonne meille muillekin saataville ni ei tarttis jokaisen käydä niitä kyselemässä. :)

Lähetetty: 20 Huhti 2009, 12:19
Kirjoittaja vtormane
Pöhö-Andrei kirjoitti:Mene sinne valmistautuneena ja riittävin paperein varustautuneena. Ja selvitä itsellesi etukäteen mitä eroa todellisuudessa on A- ja B-tyypin perissä. Jarrut ja välityssuhde lienee ainoat. Vetoakselit lienevät samat kaikissa.
...
Vetoakselit ovat paksummat iso-atlaksessa.
Ompa kyllä kummaa nipottamista katsastusmieheltä. Ite oon pari kertaa kans katsastuttanut 1.6->2.0 ja takajarrut ne on vaan kattonu.

Lähetetty: 20 Huhti 2009, 17:49
Kirjoittaja FoorttiFani
Sitte noista prosenteista, se laski mulle 36% :) itte käsittäisin kuitenkin ton taulukon mukaan et moottoriin ja sen apulaitteisiin kuuluu myös voimansiirto osat. Mitä mieltä ootte?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf

Lähetetty: 20 Huhti 2009, 18:04
Kirjoittaja vilunki78
eikös siitä pitäis tulla 24, siis jos on vaihdettu kone, vaihdeloota ja kardaani

Lähetetty: 20 Huhti 2009, 18:08
Kirjoittaja Taunus-Sälli
FoorttiFani kirjoitti:Sitte noista prosenteista, se laski mulle 36% :) itte käsittäisin kuitenkin ton taulukon mukaan et moottoriin ja sen apulaitteisiin kuuluu myös voimansiirto osat. Mitä mieltä ootte?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf
ei ne voimansiirto osat kuulu moottoriin ja apulaitteisiin... pelkkä kone on muistaakseni 12.5% ja sillä sun pitäs kyllä saada se läpi.. muista sit sanoo että apulaitteetki on vanhat :wink:

edit:ainii olihan se laatikkokin vaihdettu.. varmaan toi vilunkin luku sit oikee..