Katsastuksesta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Tääl meilläpäin on ollu ainakin mun sukulaisilla 3 kertaa vaikeuksia erilaisissa katsastus/rekisteröinti hommissa! Mikä ei oo A-katsastuksessa onnistunnu millään, on onnistunnu toisessa firmassa ilman mitään ongelmia!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Mene lähinpään ford-liikkeeseen ja kysele sieltä tiskin taakse joku pitempään talossa ollut. Esittele asiasi, kaiva tietysti ensin mukaasi kaikki nyt saatavilla olevat paperit, esim tuo rakenteelliset erot, vanhan ja uuden moottorin sekä vaihteiston tiedot. Myös saatavissa olevat tiedot tuosta A- ja B-tyypin perästä, eli osoita itse niille että eroa ei ole kuin välityksessä ja sekin hyvin minimaalinen. Jos saat sen tekniikkaheebon puolellesi ja olemaan samaa mieltä kanssasi niin hän kirjoittaa sinulle paperin jolla tuo muutoskatsastus pitäisi onnistua.FoorttiFani kirjoitti:Pitäis nyt jostain saadaa nää tiedot paperille, ei se katsuri muuten usko tämmöstä kloppia Sanos jo viimeks mulle, et laki on laki ja sitä ei pikkupojat muuta
Akelle lähettelin sähköpostia, katotaan vastataanko sieltä. Ei keltään sit löydy lisää näitä rakenteelliset erot lappuja, mis olis eri perävälityksiä esim.farmarin?
Milläpä muuten silmämääräisesti erotatte tuon A-tyypin perän B-tyypin perästä varinkin jos A-tyyppiin on vaihdettu 9-tuumaiset takajarut jotka tuo 2.0 kone edellyttää.
Tuon katsastusmiehen asenteen kyllä ymmärtää siinä mielessä, että hän on vastuussa muutoksen laillisesta toteutuksesta. Tällöin paperiin painetun tekstin noudattaminen pilkulleen ei kasaa hänen päänsä päälle tulisia hiiliä, jos jossain vaiheessa auto otetaan tarkempaan syyniin, esimerkiksi vakavan kolarin seurauksena. Katsastushetkellä auto on ollut sääntöjen mukainen, ja jos siihen on jotain sen jälkeen tehty ei katsastusmies ole enää ensimmäinen joka tuomiolle viedään.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ja niitä papereita vois sit laitella tonne meille muillekin saataville ni ei tarttis jokaisen käydä niitä kyselemässä.
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
Vetoakselit ovat paksummat iso-atlaksessa.Pöhö-Andrei kirjoitti:Mene sinne valmistautuneena ja riittävin paperein varustautuneena. Ja selvitä itsellesi etukäteen mitä eroa todellisuudessa on A- ja B-tyypin perissä. Jarrut ja välityssuhde lienee ainoat. Vetoakselit lienevät samat kaikissa.
...
Ompa kyllä kummaa nipottamista katsastusmieheltä. Ite oon pari kertaa kans katsastuttanut 1.6->2.0 ja takajarrut ne on vaan kattonu.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Sitte noista prosenteista, se laski mulle 36% itte käsittäisin kuitenkin ton taulukon mukaan et moottoriin ja sen apulaitteisiin kuuluu myös voimansiirto osat. Mitä mieltä ootte?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
ei ne voimansiirto osat kuulu moottoriin ja apulaitteisiin... pelkkä kone on muistaakseni 12.5% ja sillä sun pitäs kyllä saada se läpi.. muista sit sanoo että apulaitteetki on vanhatFoorttiFani kirjoitti:Sitte noista prosenteista, se laski mulle 36% itte käsittäisin kuitenkin ton taulukon mukaan et moottoriin ja sen apulaitteisiin kuuluu myös voimansiirto osat. Mitä mieltä ootte?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf
edit:ainii olihan se laatikkokin vaihdettu.. varmaan toi vilunkin luku sit oikee..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw